Gå til innhold

Hva dreper trær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe middel man kan spraye det med så treet slutter å produsere blomster, nøtter osv..? 

Anonymkode: 5764e...49b

Fortsetter under...

Skrevet

Rondup

Anonymkode: 1b7a6...070

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rondup

Har du testet den?

Skrevet

Vann med klor eller salmiakk

Anonymkode: c6570...aa5

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du testet den?

Trenger ikke det. Bare gå på FK å kjøp en flaske. Bor noen hull rundt ved bunnen av treet og hell i. Men hullene i seg selv bør gjøre jobben. 

Annonse

Skrevet
14 minutter siden, prekæs skrev:

Kobberspikere.

Ja, det funker også. 

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rondup

Forferdelig gift! Ikke spre den i naturen!

Anonymkode: fdb1d...b80

Skrevet

En god eddikkblanding.....

Skrevet

Er det ditt eget tre du skal drepe? For da er motorsag veldig effektivt. Om det er noen andres tre, så vil både hull med Roundup og kobberspiker synes, og hvis naboen vet at du gjerne vil ha ned det treet, så er du i trøbbel. 

Skrevet
8 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Er det ditt eget tre du skal drepe? For da er motorsag veldig effektivt. Om det er noen andres tre, så vil både hull med Roundup og kobberspiker synes, og hvis naboen vet at du gjerne vil ha ned det treet, så er du i trøbbel. 

Eemm.. det er noen andres. Det er et tre jeg er sinnssykt allergisk mot.. Sånn at jeg nesten ikke får puste :( tetner til i luftveiene. 

Pappa sa at det noen ganger er lettere å be om tilgivelse enn tillatelse 😶 Ble litt inspirert, og treet er ærlig talt bare i veien. Men det er ikke mitt, så litt usikker på om det er riktig av meg å redde helsa ved å drepe treet. 

Det riktige ville uansett åpenbart være å fjerne treet. Mtp medmenneskelighet

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eemm.. det er noen andres. Det er et tre jeg er sinnssykt allergisk mot.. Sånn at jeg nesten ikke får puste :( tetner til i luftveiene. 

Pappa sa at det noen ganger er lettere å be om tilgivelse enn tillatelse 😶 Ble litt inspirert, og treet er ærlig talt bare i veien. Men det er ikke mitt, så litt usikker på om det er riktig av meg å redde helsa ved å drepe treet. 

Da håper jeg de anmelder deg

Anonymkode: 18d59...45b

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da håper jeg de anmelder deg

Fånyttes å håpe det.

Annonse

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med mindre det er det eneste treet i av sitt slag i kommunen du bor, så hjelper det neppe å fjerne et eneste tre. Pollen er smått og spres langt. Uansett, snakk med de som eier treet. Selv om du synes det er i veien og åpenbart bør fjernes, så er det ikke sikkert de ser det sånn. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fånyttes å håpe det.

Fordi at?

Skrevet

Blir du tatt så risikerer du å måtte skaffe et tilsvarende stort, samme type tre til naboen - det blir svinedyrt. I tillegg til straff med bøter.

Snakk med naboen!

Anonymkode: 1061c...96b

Skrevet
5 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Med mindre det er det eneste treet i av sitt slag i kommunen du bor, så hjelper det neppe å fjerne et eneste tre. Pollen er smått og spres langt. Uansett, snakk med de som eier treet. Selv om du synes det er i veien og åpenbart bør fjernes, så er det ikke sikkert de ser det sånn. 

det er ganske lokalt

Skrevet

Har du i det hele tatt snakket med eieren av treet? Hva sier vedkommende?

Du kan ikke bare ta deg til rette!

Jeg er skikkelig allergisk mot katt, så det var ikke greit for meg når nærmeste nabo skaffet seg katt. Men jeg kan jo ikke ta livet av den for det eller forby dem å ha katt. De har full rett til å ha den. 

Snakk med treets eier! Det er den eneste farbare vei du har! Å forgifte treet deres er både ulovlig og feigt!

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du i det hele tatt snakket med eieren av treet? Hva sier vedkommende?

Du kan ikke bare ta deg til rette!

Jeg er skikkelig allergisk mot katt, så det var ikke greit for meg når nærmeste nabo skaffet seg katt. Men jeg kan jo ikke ta livet av den for det eller forby dem å ha katt. De har full rett til å ha den. 

Snakk med treets eier! Det er den eneste farbare vei du har! Å forgifte treet deres er både ulovlig og feigt!

Mmh. Kommer til å arve hele tomta til slutt så ordner seg vel 😅 Skal ha kobberspikere klare til den dagen 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mmh. Kommer til å arve hele tomta til slutt så ordner seg vel 😅 Skal ha kobberspikere klare til den dagen 

Arver du den er det vel enklere å bare sage ned treet?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Arver du den er det vel enklere å bare sage ned treet?

Ee nei? Er allergisk

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ee nei? Er allergisk

Åja, du bare troller, ja...

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åja, du bare troller, ja...

Troller med hva? Hvis jeg sager ned et tre, kommer det støv og sagflis overalt. Er dødelig allergisk mot det treet.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Din allergi, ditt problem. Du får flytte, da.

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Troller med hva? Hvis jeg sager ned et tre, kommer det støv og sagflis overalt. Er dødelig allergisk mot det treet.

Få noen til å gjøre jobben for deg. Kappes det med øks blir det ikke flis og støv... Hvis du tar livet av treet så vil du derimot sørge for å spre mye støv og sporer...

Jeg tror ikke du kan være så allergisk som du påstår, da hadde du vel ikke bosatt deg rett ved et slikt tre. Og heller ikke latt være å snakke med eier av treet, som tydeligvis er i slekta di. Og heller ikke vært så tafatt når det kommer til å hogge ned et tre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...