Gå til innhold

Foreldre får ikke lov å bli med inn i klasserom. Vanlig praksis? 😅


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hos oss er ikke vi foreldre med inn i klasserommet, heller ikke på 1.trinn. Foreldre som vil være med inn blir stoppet i døra av lærer og fått beskjed om at lærer kommer ut med barna etterpå. Veldig ryddig for både voksne og barn.

Anonymkode: 33e4e...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan komme med en oppdatering til dere alle: 

Det var vel kun 3 barn som IKKE hadde foreldrene med i dag. Så vi var mange foreldre som møtte opp i dag, for hilse på nye lærere og ønske alle lykke til med det nye skoleåret. Ingen barn var flaue over at foreldrene var der, tvert imot sto alle sammen med foreldrene med store smil og sang i skolegården sammen med resten av skolen, før man skulle gå inn. Noen holdt faktisk foreldrene i hånden. Lærerne sa de var glade for å se at foreldrene kom. Hvorfor? Det var viktig å ta del i hva som skjer i barnas liv, selv om de blir eldre. 

Og, vi ble vist inn i klasserommet. Det var en nybygget del av skolen, som de gjerne ville vise frem tydeligvis. Så foreldrene ble med. Ingen problem! Og poden fant kjapt noen gutter å snakke med, så han fant roen. Det var det viktigste. 

 Alles in ordnung. Nå kan vi gå videre med livet. 

Anonymkode: 1f73b...e56

Dette må være tull! Jeg tror ikke på at alle barna (bortsett fra 3 stk) hadde med foreldre når du skulle opp i 4.klasse.I så fall må jo dette være en spesialskole e.l.

Anonymkode: 33e4e...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønnet at HI vil følge sønnen sin første dag på ny skole, men det er da virkelig ikke vanlig at foreldre er med annet enn første dag i 1.klasse. Og sang i skolegården??? Hva slags skole er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette må være tull! Jeg tror ikke på at alle barna (bortsett fra 3 stk) hadde med foreldre når du skulle opp i 4.klasse.I så fall må jo dette være en spesialskole e.l.

Anonymkode: 33e4e...29a

Enig i det, høres ut som hi bare vil vise at hun hadde «rett»😂

Anonymkode: 99b97...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og hvorfor er dette plutselig et problem fra og med første klasse? I barnehagen går da foreldrene ut og inn som de selv vil, og kan lett få med seg slike episoder du beskriver og "sladre" på bygda.

Anonymkode: af07b...d7f

Fordi det er stor forskjell på at ein fjerdklassing som  bit medelevane sine og ein 4-5 åring. Eller ein 5 åring som tissar seg ut blir nok flau, men ein 1-2 klassing som tissar seg ut med andre forledre tilstades blir nok mykje flauare. 

Anonymkode: edbb8...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det faktisk kommuner som har skolestart i dag?? Jeg trodde poden her i huset begynte tidlig, han begynner på torsdag om ei uke. Søskenbarna begynner ikke før mandag 19.8😉👍

Anonymkode: 954a6...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er stor forskjell på at ein fjerdklassing som  bit medelevane sine og ein 4-5 åring. Eller ein 5 åring som tissar seg ut blir nok flau, men ein 1-2 klassing som tissar seg ut med andre forledre tilstades blir nok mykje flauare. 

Anonymkode: edbb8...edc

Men hvorfor snakker du om fjerdeklassing? Det er ingenting i HI om at det bare er fra fjerde klasse forbudet gjelder. Med andre ord er det tydeligvis heller ikke lov til å følge inn en 1 klassing. Min førsteklassing er 5,5 år, og trenger å bli hentet og fulgt. Som alle de andre også blir. Spørsmålet mitt til deg er hvorfor det de verre at jeg som mor til en 5,5 års førsteklassing titter inn i klasserommet enn at jeg for to måneder siden tittet inn i barnehagelokalet?

Anonymkode: af07b...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor snakker du om fjerdeklassing? Det er ingenting i HI om at det bare er fra fjerde klasse forbudet gjelder. Med andre ord er det tydeligvis heller ikke lov til å følge inn en 1 klassing. Min førsteklassing er 5,5 år, og trenger å bli hentet og fulgt. Som alle de andre også blir. Spørsmålet mitt til deg er hvorfor det de verre at jeg som mor til en 5,5 års førsteklassing titter inn i klasserommet enn at jeg for to måneder siden tittet inn i barnehagelokalet?

Anonymkode: af07b...d7f

Hvorfor trenger du å titte inn i klasserommet? Det hender at jeg henter barna på skolen jeg og, men da sitter jeg og venter utenfor klasserommet til barnet kommer ut. Jeg går da ikke INN i klasserommet, der har jeg ingenting å gjøre. Samme ved levering: lærer kommer, barna stiller opp i gangen, lærer åpner døra og hilser på elevene når de marsjerer inn. Jeg følger jo ikke etter barna inn i klasserommet.

Anonymkode: f4d8f...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og dermed enda mindre grunn til at foreldrene skal være med inn. Når vi sier at vi ikke vil ha førsteklasse foreldre med inn så ønsker vi iallefall ikle en haug med fjerneklasseforeldre inn!

Anonymkode: dd12d...013

Nå er det vel ikke vanlig at det er en haug med nytilflyttede fjerdeklassinger i en og samme klasse, så dette er jo uansett ikke et problem. Jeg tenker at det er unntak for de fleste regler. Og i hi sitt tilfelle mener jeg man kan gjøre unntak, som de aller fleste, selv barn, vil godta. På et helt nytt sted i en helt ny klasse, og uten noen kjente kanskje. En fjerdeklassinger er ikke så gammel. Hi, snakk med skolen, jeg er sikker på at det løser seg enten ved at du blir med til klasseromsdøra, eller at læreren kommer bort til barnet ditt ute og personlig tar han med inn sammen med de andre. 

Anonymkode: bdcb7...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig i 1 kl i sandnes. 

Vi fikk følge inn for å se plassene. Men måtte gå etterpå 

Anonymkode: 95170...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette må være tull! Jeg tror ikke på at alle barna (bortsett fra 3 stk) hadde med foreldre når du skulle opp i 4.klasse.I så fall må jo dette være en spesialskole e.l.

Anonymkode: 33e4e...29a

Det er ikke en spesialskole, nei. Hva du velger å tro, får være opp til deg selv 😉

 

Anonymkode: 1f73b...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke en spesialskole, nei. Hva du velger å tro, får være opp til deg selv 😉

 

Anonymkode: 1f73b...e56

En skome som starter over en ule tidligere enn det som er vanlig tror jeg for det første ikle ligger i Norge eller at det eventuelt er en sær peivatskole. En skole der alle utenom 3 elever har med seg foreldrene inn i klasserommet første dag i 4.klasse, uten at de er spessielt invitert, tror jeg er veldig liten. Jeg ville tippe den barr har 4 elever i 4.klasse.

Anonymkode: 80c87...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke en spesialskole, nei. Hva du velger å tro, får være opp til deg selv 😉

 

Anonymkode: 1f73b...e56

Det er i hvertfall ingen skole i Norge dette

Anonymkode: 3eb02...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En skome som starter over en ule tidligere enn det som er vanlig tror jeg for det første ikle ligger i Norge eller at det eventuelt er en sær peivatskole. En skole der alle utenom 3 elever har med seg foreldrene inn i klasserommet første dag i 4.klasse, uten at de er spessielt invitert, tror jeg er veldig liten. Jeg ville tippe den barr har 4 elever i 4.klasse.

Anonymkode: 80c87...426

Vanlig skole, vanlig klasse med 26 elever. 😊 Så du behøver ikke gruble. 

Anonymkode: 1f73b...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...