Gå til innhold

Min mann sa om han blir sint på meg,vil han slå meg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ikke norsk og bodd i norge  3 år. Har en datter og mann. Min mann er fantastisk for meg men har et problem. Når han blir sint, sier veldig dårlig ting... det gjør meg sliten og sint. Etterpå sier han beklager men det er ikke viktig for meg lenger.  

Den siste gjorde meg så sint og vet ikke hva skal jeg gjøre. Han var veldig sint og sa at han vil slå meg om jeg forsetter å snakke

Det var den første gangen han sa "slå" ... jeg vet ikke norsk kulture og Norge godt. Har du opplevd noe slikt? Hva anbefaler dere meg?

Anonymkode: 66992...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst, vit at du kan flykte, sammen med din datter om du er bekymret for henne, til kommunens krisesenter, når som helst. Midt på natten om så er. De er alltid åpne, de er der for deg.

https://dinutvei.no/utsatt/hjelpetilbud-til-utsatte/248-krisesenter-omtale

Gå på google og søk etter krisesenter og din kommunes navn (Oslo, Eidsvoll, Jar...). Da får du opp nærmeste krisesenter. De er der for deg. De er der for å hjelpe deg. Selv om mannen din ikke har slått. De er der for deg. Du blir aldri avvist der fra. Du er alltid velkommen der.

Jeg anbefaler deg å kontakte NAV og få et eget sted å bo. Fortell dem som det er og be om hjelp. De er der for å hjelpe.

Jeg anbefaler deg også å skille deg fra han. Er der ikke noe "vi", bare et du og et han, så er det ikke noe å bygge et forhold på.

Anonymkode: f6c83...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Først og fremst, vit at du kan flykte, sammen med din datter om du er bekymret for henne, til kommunens krisesenter, når som helst. Midt på natten om så er. De er alltid åpne, de er der for deg.

https://dinutvei.no/utsatt/hjelpetilbud-til-utsatte/248-krisesenter-omtale

Gå på google og søk etter krisesenter og din kommunes navn (Oslo, Eidsvoll, Jar...). Da får du opp nærmeste krisesenter. De er der for deg. De er der for å hjelpe deg. Selv om mannen din ikke har slått. De er der for deg. Du blir aldri avvist der fra. Du er alltid velkommen der.

Jeg anbefaler deg å kontakte NAV og få et eget sted å bo. Fortell dem som det er og be om hjelp. De er der for å hjelpe.

Jeg anbefaler deg også å skille deg fra han. Er der ikke noe "vi", bare et du og et han, så er det ikke noe å bygge et forhold på.

Anonymkode: f6c83...66b

Dette er kanskje litt overilt hvis dette har skjedd 1 gang. Enig i at man ikke skal finne seg i alt, verken om mannen er norsk, utenlandsk, eller om kvinnen er det. Jeg tror at hvis man skal springe til krisesenteret hver gang en mann(eller en kvinne for øvrig) bruker ordet slå i en opphetet diskusjon, så blir krisesentrene veldig fulle.

Hvordan er det? Føler du deg trygg i situasjonen du er i? Tror du at det er en overhengende fare for at din mann kommer til å slå deg?

Den norske kulturen er selvfølgelig helt imot vold, dette gjelder både fysisk vold som slag og spark, men også psykisk vold, som trakassering og trusler.

Hva med å få en time på familievernkontoret, kanskje både du og mannen din kan få litt veiledning der, både hver for dere, eller sammen.

Anonymkode: 88f1a...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å slå sin kone. Eller sine barn, eller noen andre. Det er forbud ved norsk lov. Og det kan du også gjøre helt klart for ham. 

Du kan få hjelp ved krisesentrene, de kan hjelpe deg. 

Anonymkode: e1459...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Det er like fullt en trussel. Han har truet med å slå, og barnet har ikke godt av foreldre som er sinte og krangler. Synes du skal rådføre deg med noen. For eksempel legen din, eller helsesøster til barnet ditt. Krisesenter er også en mulighet som nevnt her, særlig hvis du vil vekk nå. Politiet kan du også ringe hvis han kommer med trusler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...