Gå til innhold

Ultralyd av bryst- gjør dere det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Som en del av undersøkelsen av bryster. 

Er 38 pr og aldri gjort det. Er dessverre også redd for å sjekke meg selv. 

Vurderer nå å ta det privat ( er i utlandet), men det gjør meg også nervøs. Er nok hypokonder av meg. 

Hva tenker dere , er en slik undersøkelse på sin plass?

Anonymkode: db25a...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tatt mammografi og ultralyd av brystene flere ganger pga brystkreft i nær familie, er du bekymret tenker jeg at det er vel verdt pengene å få det sjekket.

Anonymkode: 07b82...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 36 og har gjort det hver gang sammen med mammografi. Har funnet tre kuler i brystet selv, operert ut to, "bare" cyster. Sjekker selv jevnlig og følges opp med mammografi (og da også ul samtidig). 

Anonymkode: 4baab...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det en gang og kommer ikke til å gjøre det mer enn om noen mener det er nødvendig. Jeg ble sendt til mammografi siden jeg hadde vondt i brystene, de fant ikke noe og sjekket med ultralyd etterpå for sikkerhetsskyld. Jeg ser ingen grunn for å ta ultralyd bare for å ta det. Jeg hadde ikke planer om å ta mammografi i alder av 36 heller, men når noe var galt så var jeg veldig glad for at alle ikke gjør slikt unødvendig. For jeg fikk time samme uke, det tror jeg ikke hadde skjedd om alle tok ultralyd av brystene bare for å ta det. (Jeg fant ut hvorfor jeg hadde vondt, å miste alle ekstra kilo og litt til betyr null fett i brystene som igjen gjør de så følsomme at alt er vondt)

Anonymkode: afa75...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...