Gå til innhold

Få tredjemann når søsknene går på skolen?


Mavise

Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaring med å få barn nr tre når storesøsknene går på skolen?

Jeg og mannen har fram til ganske nylig vært skjønt enige om at vi ikke skal ha flere barn. Våre to første har vært mer enn en håndfull for oss, og vi opplever at vi ikke har kapasitet til flere. De er ganske tette og det ble veldig krevende, i tillegg har parforholdet slitt etter at vi fikk barn.

I sommer har det imidlertid skjedd en liten snuoperasjon. Av en eller annen grunn har det skjedd noe i meg som gjør at tanken på en tredjemann begynner å bli fin og god i stedet for veldig skremmende. Mannen er også for første gang noensinne litt med på notene (de to første var nok mest mitt initiativ). Yngstemann begynner på skolen neste år, og eldstemann har allerede begynt, og ting er jo mye enklere nå. De er forholdsvis selvstendige og sover natta igjennom. Samtidig som de tidvis driver oss vanvidd med krangling, rampestreker og ekstrem viljestyrke som ofte fører til kaotiske tilstander. Men er det en ting de har til felles er det et stort ønske om en liten lillebror eller lillesøster, de er supersosiale begge to og har mye omsorg i seg.

Noen som har vært i denne situasjonen og kan fortelle hvordan det gikk? Ble det et barn til eller ikke? Angrer du eller ikke (man angrer strengt talt ikke på barn, men går vel an å tenke at man ikke hadde gjort det igjen?)?

Føler jeg ikke har god tid på å bestemme meg, for alderen bikker feil side av 30-åra om ikke så lenge. Men er redd for å forhaste meg også, og sitte igjen med det totale kaos og et surt parforhold...

Evt noen tips om hva som er viktig å tenke på for at det skal funke så bra som mulig for alle?

Endret av Mavise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Ikke egen erfaring, men har ei venninne som fikk nr 3 da eldste begynte på skolen. Det syns de var helt topp, for da 1.klassingen en smooth overgang der mammaen alltid var hjemme når hun kom hjem og jenta slapp Sfo etter skolen

Jeg tenker at hvis ønsket er der, må dere bare kjøre på. Det er bedre å ha det litt hektisk i en periode enn å angre når det blir for sent 

Anonymkode: 993ca...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt i samme situasjon, og har ikke så veldig mye erfaring enda, da baby kun er 7 uker.

Har 2 ungdommer der den ene er ferdig med skole, og skal i militære snart.

Min situasjon synes jeg er helt topp, de store klarer seg selv, og kan være til hjelp, passer gjerne baby litt når jeg er i nærheten.

Jeg jobber vanligvis turnus, så det er helt topp å kunne være hjemme hver dag når ungdommen kommer fra skolen, og på ettermiddagen. Blir sikkert enklere når jeg begynner i jobb igjen, å ha de store som kan passe barnet i overgangen fra jeg skal på jobb, og til pappaen kommer hjem.

Anonymkode: f17ae...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...