GÃ¥ til innhold

Skryt 😖


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har dere mennesker i livet deres som skryter? Hvordan forholdene dere dere til det? 

Har ei som elsker å skryte. Hver gang vi møttes så skryter hun enten av seg selv, mannen eller barna. Det er så mye skryt hele tiden, det er så kjedelig å høre på. Når hun begynner å skryte så prøver jeg å forandre samtalen men da finner hun også noe da å skyte om. 😖😖 Jeg blir rett og slett utslitt. Hvorfor må hun skryte så mye?? 

Har mest lyst å se henne minst mulig men hun er i familie, så det er nesten umulig.

Anonymkode: ccc87...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det noe å si om hun skryter? har det noe å si om hun mener alt hun har og gjør er best? Det endrer jo ikke på hvordan ditt liv er.

Og hvis det irriterer deg så grenseløst: Gi henne Botox-fjeset. Dvs ikke reager med et eneste øyenbryn, la det gå inn det ene øret og ut det andre.

Anonymkode: 19ebd...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har det noe å si om hun skryter? har det noe å si om hun mener alt hun har og gjør er best? Det endrer jo ikke på hvordan ditt liv er.

Og hvis det irriterer deg så grenseløst: Gi henne Botox-fjeset. Dvs ikke reager med et eneste øyenbryn, la det gå inn det ene øret og ut det andre.

Anonymkode: 19ebd...f31

Ja, det har litt å si faktisk. Det er ikke koselig å få besøk eller dra på besøk, for det er bare konstant skryt. Jeg er verken misunnelig eller noe, synes bare det blir så pinlig situasjon og ikke mye hyggelig.

Har også prøvd å la det ikke gå inn, men det er ikke enkelt når hun nesten skyter i fjeset på meg. 

Anonymkode: ccc87...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I terapi så er det vanlig å gjenta det hun sier for å gjøre henne oppmerksom på hvordan hun oppfattes

Hun: han er aller best i klassen i matematikk!

Du: så sønnen din er aller best i matematikk i klassen?

Gjør det noen hundre ganger, så mulig hun tar hintet.

Men egentlig...Ville jeg begrenset hvor mye jeg måtte snakke med henne. Å endre en skrytepave er ikke enkelt 

Anonymkode: f6ba0...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som plager deg med det? Hvorfor går det så inn på deg? Hvorfor er det vanskelig å forholde seg til?

Anonymkode: 02cb2...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det som plager deg med det? Hvorfor går det så inn på deg? Hvorfor er det vanskelig å forholde seg til?

Anonymkode: 02cb2...ebe

Fordi man blir drittlei av å høre på det

Ikke hi

Anonymkode: 07426...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det har litt å si faktisk. Det er ikke koselig å få besøk eller dra på besøk, for det er bare konstant skryt. Jeg er verken misunnelig eller noe, synes bare det blir så pinlig situasjon og ikke mye hyggelig.

Har også prøvd å la det ikke gå inn, men det er ikke enkelt når hun nesten skyter i fjeset på meg. 

Anonymkode: ccc87...6df

Men ...at hun er fornøyd med mannen sin, endrer jo ikke på hvilket forhold du har til din? Og at hun vil si noe flott om barna sine endrer jo ikke på alt det flotte dine barn kan? 

Anonymkode: 19ebd...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men ...at hun er fornøyd med mannen sin, endrer jo ikke på hvilket forhold du har til din? Og at hun vil si noe flott om barna sine endrer jo ikke på alt det flotte dine barn kan? 

Anonymkode: 19ebd...f31

Er jo ikke det det handler om. Oppegående mennesker stiller høyere krav til sine samtalepartnere enn å høre på skryt. Det er rett og slett kjedelig å høre på.

Det angår ikke noe i livet mitt å måtte lytte til folk som kun prater om dopapiret sitt heller, men det er særdeles lite givende. 

Folk som bare skryter mangler sosial kompetanse.

Anonymkode: e4865...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er jo ikke det det handler om. Oppegående mennesker stiller høyere krav til sine samtalepartnere enn å høre på skryt. Det er rett og slett kjedelig å høre på.

Det angår ikke noe i livet mitt å måtte lytte til folk som kun prater om dopapiret sitt heller, men det er særdeles lite givende. 

Folk som bare skryter mangler sosial kompetanse.

Anonymkode: e4865...0ac

Men nå var jeg nysgjerrig på hva HI følte omkring dette, ikke du.

Anonymkode: 19ebd...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men ...at hun er fornøyd med mannen sin, endrer jo ikke på hvilket forhold du har til din? Og at hun vil si noe flott om barna sine endrer jo ikke på alt det flotte dine barn kan? 

Anonymkode: 19ebd...f31

Jeg tror du trenger å lese innlegget mitt en gang til. Å høre noen skryte av noe er fint, det har jeg ikke noe imot. Men p høre det hver gang vi ses? Det er ikke normalt. Jeg sitter der å hører på skryt etter skryt, det blir litt mye. Og tror heller ikke du hadde klart det.

Anonymkode: ccc87...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannens onkel er slik. Skryter alltid uhemmet av jobben sin, lønnen sin, ungene, huset, feriene etc... Han har ingen utdannelse (men en helt ok jobb) og jeg tror skytet skyldes mindreverdighetskompleks da jeg og mannen har høyere utdannelse.

Anonymkode: 38817...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men nå var jeg nysgjerrig på hva HI følte omkring dette, ikke du.

Anonymkode: 19ebd...f31

Å. Jeg trodde DIB var er diskusjonsforum det alle kan bidra og delta i de ulike trådene. My bad!

Anonymkode: e4865...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde, men de har jeg bevist valgt bort fra min innerste krets. Hadde en skikkelig rens når jeg hadde ett samlivsbrudd. Da rensket jeg opp i mine venner i samme slengen. Jeg orket ikke de som bare skulle ha og de som bare skrøt, det var igrunn de samme menneskene. Jeg var nok ett ja menneske og sa ja til de fleste som spurte om hjelp, så den dagen jeg spurte om litt hjelp og ikke fikk noe tilbake bestemte jeg meg for å bli ett nei menneske (jeg er ett ja menneske til de av mine venner jeg får igjen fra. Og jeg forventer ikke at ting går opp i opp, men at det går litt begge veier. Slik som en nabokone hjelper jeg endel med siden hun ikke klarer å bære tunge ting. Til gjendgjeld er hun ett menneske jeg kan drikke en kaffekopp og få ut all frustrasjon med. Vi drikker kaffe og jeg får ut all irritasjon eller raseri, det går inn det ene øret og ut det andre. Helt supert å bare få tømt seg, og etterpå er livet helt topp. En kompis av meg gjør slik meg meg, han sender meg en mld med beskjed om å sette på kaffen, da vet jeg at jeg skal la det han sier gå inn og rett ut igjen, før vi kan skravle om fornuftige ting. Kjærrings hans gir han beskjed innimellom og dra på kaffebesøk til meg, for han er vist umulig å ha i hus til tider og da bedrer det seg etter en kaffe hos meg. For meg  han min snekker, så trenger jeg hjelp sender jeg mld med hjelp, hjelp og han kommer og fikser.) 

Anonymkode: 8a36e...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du trenger å lese innlegget mitt en gang til. Å høre noen skryte av noe er fint, det har jeg ikke noe imot. Men p høre det hver gang vi ses? Det er ikke normalt. Jeg sitter der å hører på skryt etter skryt, det blir litt mye. Og tror heller ikke du hadde klart det.

Anonymkode: ccc87...6df

På DIB er det dessverre normalt å bagatellisere problemet som presenteres, istedenfor å annerkjenne HI.

HI skryt er veldig irriterende og har en nær slektning som er sånn mer og mer, har minimert kontakten fordi hun suger energien ut av meg, oppleves veldig falskt, hun kommer også med nedlatende kommentarer om ting som er positive i mitt liv.

Jeg vet det kommer av usikkerhet og at hun strever med ting, men etter å ha gitt henne mye tid og oppmerksomhet, orker jeg mer. Blir bare værre og verre. 

 

Anonymkode: 8520d...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å. Jeg trodde DIB var er diskusjonsforum det alle kan bidra og delta i de ulike trådene. My bad!

Anonymkode: e4865...0ac

Når man siterer noen, og avslutter med et spørsmålstegn, mener man vanligvis å spørre den man siterer. Alle andre må gjerne svare, men det er jo irrelevant for den som spurte, dersom spørsmålet var stilet til en konkret person.

Anonymkode: 19ebd...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du trenger å lese innlegget mitt en gang til. Å høre noen skryte av noe er fint, det har jeg ikke noe imot. Men p høre det hver gang vi ses? Det er ikke normalt. Jeg sitter der å hører på skryt etter skryt, det blir litt mye. Og tror heller ikke du hadde klart det.

Anonymkode: ccc87...6df

Du kjenner meg ikke, så det vet du lite og ingen ting om. Men jeg er av den oppfattelse at det folk sier, forteller en hel del om dem, og de som kjenner behov for å skryte, har som regel noe de overkompenserer for. Så jeg ville ha tatt hennes skryt som akkurat det: overkompensering. Da kler hun jo bare mer og mer av seg desto mer hun skryter, og er til syvende og sist helt gjennomsiktig og gjennomskuelig. At du reagerer emosjonelt på det, er også en opplysning som forteller meg en hel masse, men når jeg prøver å få deg til å utdype hvilke følelser det skaper i deg, så er det plutselig JEG som er problemet. Du kunne jo sikkert ha blitt litt klokere på deg selv og din slektning hvis du hadde en mer analytisk innfallsvinkel, og da hadde du kanskje kunnet leve bedre med at hun skryter sånn. Men ditt mål her er å få blåse ut frustrasjonen, og da er det det du får. Ingen ting er endret etterpå.

Anonymkode: 19ebd...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi man blir drittlei av å høre på det

Ikke hi

Anonymkode: 07426...739

Hvorfor? Hvis det er det eneste de har her i livet, så kan de vel få snakke om det? 

Anonymkode: 02cb2...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du kjenner meg ikke, så det vet du lite og ingen ting om. Men jeg er av den oppfattelse at det folk sier, forteller en hel del om dem, og de som kjenner behov for å skryte, har som regel noe de overkompenserer for. Så jeg ville ha tatt hennes skryt som akkurat det: overkompensering. Da kler hun jo bare mer og mer av seg desto mer hun skryter, og er til syvende og sist helt gjennomsiktig og gjennomskuelig. At du reagerer emosjonelt på det, er også en opplysning som forteller meg en hel masse, men når jeg prøver å få deg til å utdype hvilke følelser det skaper i deg, så er det plutselig JEG som er problemet. Du kunne jo sikkert ha blitt litt klokere på deg selv og din slektning hvis du hadde en mer analytisk innfallsvinkel, og da hadde du kanskje kunnet leve bedre med at hun skryter sånn. Men ditt mål her er å få blåse ut frustrasjonen, og da er det det du får. Ingen ting er endret etterpå.

Anonymkode: 19ebd...f31

Du tror virkelig på det tullet du skriver, ikke sant? 😂😂😂😂 Wanna be terapeut much?

Anonymkode: 8520d...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du kjenner meg ikke, så det vet du lite og ingen ting om. Men jeg er av den oppfattelse at det folk sier, forteller en hel del om dem, og de som kjenner behov for å skryte, har som regel noe de overkompenserer for. Så jeg ville ha tatt hennes skryt som akkurat det: overkompensering. Da kler hun jo bare mer og mer av seg desto mer hun skryter, og er til syvende og sist helt gjennomsiktig og gjennomskuelig. At du reagerer emosjonelt på det, er også en opplysning som forteller meg en hel masse, men når jeg prøver å få deg til å utdype hvilke følelser det skaper i deg, så er det plutselig JEG som er problemet. Du kunne jo sikkert ha blitt litt klokere på deg selv og din slektning hvis du hadde en mer analytisk innfallsvinkel, og da hadde du kanskje kunnet leve bedre med at hun skryter sånn. Men ditt mål her er å få blåse ut frustrasjonen, og da er det det du får. Ingen ting er endret etterpå.

Anonymkode: 19ebd...f31

Litt snurt fordi hi ikke ville ta til seg rådene dine eller?

Anonymkode: 07426...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt snurt fordi hi ikke ville ta til seg rådene dine eller?

Anonymkode: 07426...739

Jeg har ikke gitt noen råd, så det er umulig. Jeg stilte bare spørsmål.

Anonymkode: 19ebd...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tror virkelig på det tullet du skriver, ikke sant? 😂😂😂😂 Wanna be terapeut much?

Anonymkode: 8520d...e0d

Du forteller også veldig mye i få ord. VELDIG mye.

Anonymkode: 19ebd...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke gitt noen råd, så det er umulig. Jeg stilte bare spørsmål.

Anonymkode: 19ebd...f31

Det har du rett i, jeg burde skrevet "rådene"

Anonymkode: 07426...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det har du rett i, jeg burde skrevet "rådene"

Anonymkode: 07426...739

Så lenge jeg ikke kom med råd verken i entall eller flertall så er det like irrelevant. Å ignorere hadde HI allerede prøvd, og andre tips har jeg ikke tilbudt.

Anonymkode: 19ebd...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kjenner meg ikke, så det vet du lite og ingen ting om. Men jeg er av den oppfattelse at det folk sier, forteller en hel del om dem, og de som kjenner behov for å skryte, har som regel noe de overkompenserer for. Så jeg ville ha tatt hennes skryt som akkurat det: overkompensering. Da kler hun jo bare mer og mer av seg desto mer hun skryter, og er til syvende og sist helt gjennomsiktig og gjennomskuelig. At du reagerer emosjonelt på det, er også en opplysning som forteller meg en hel masse, men når jeg prøver å få deg til å utdype hvilke følelser det skaper i deg, så er det plutselig JEG som er problemet. Du kunne jo sikkert ha blitt litt klokere på deg selv og din slektning hvis du hadde en mer analytisk innfallsvinkel, og da hadde du kanskje kunnet leve bedre med at hun skryter sånn. Men ditt mål her er å få blåse ut frustrasjonen, og da er det det du får. Ingen ting er endret etterpå.

Anonymkode: 19ebd...f31

Jeg mente heller ikke at jeg kjenner deg, så jeg beklager om jeg ble oppfattet slik.

 

Som jeg skrev så er det OK å skryte, man blir stolt av seg selv og må få det ut et sted.  Men hvis jeg møter deg og det eneste du gjør er å skryte, da blir jeg lei og jeg mener at det ikke er normalt. Hun tar fatt i alt mulig rart å skryter av det. Jeg blir litt frustrert fordi hun hele tiden vil heve seg over meg, andre. Hun skal være så mye bedre. I tillegg så kan hun også være frekk til tider. Et eks. Jeg har en mann som jeg forguder over alt, han stiller alltid opp for meg, han er der når ingen andre er, til og med mine egne foreldre. Jeg er en person som er ærlig, er ikke redd for å vise følelser., uansett hva og når. Vi satt og drakk kaffe, jeg og hun og min mor... Så for å gjøre det litt kort, sa jeg at min mann er alt for meg, uten ham vet jeg ikke hvor jeg hadde vært. Da sa hun «du er frekk, det var frekt sagt». Så spør jeg hva var frekt i det. Hun svarer « du har dine foreldre også, ikke bare mannen». Og gjentok såvel 10 ganger til hvor frekk jeg var. Jeg sa ja, jeg har foreldre, men det er mannen min som alltid har stilt og stiller opp for meg. Var ikke meningen å såre noen, men jeg er ærlig.

Beklager et langt innlegg. 

Anonymkode: ccc87...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...