Gå til innhold

Etter jeg fikk mitt tredje barn så har ikke magen blitt som før


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser gravid ut. 7 år siden fødsel. Jeg er ikke en sylfide men den fleskete gravidmagen har jeg lyst til å få bort. Resten av kroppsfettet er ikke så nøye. Hvordan trene bort magen? Jeg vil ikke slanke meg sånn at jeg mister puppene. Er jeg urealistisk? 

Anonymkode: 6ab22...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det 13 år siden 3. barnet. Sliter med det samme selv. Tror ikke det er så mye å gjøre. Kroppen bærer preg av å ha gjort en god jobb😉👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 år siden siste barnet her og «dissemagen» er der fortsatt. 

Anonymkode: ba10b...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er årsaken bare slapp hud eller diastase (delte magemuskler) så er det jo ikke all verden du får gjort uten evt kirurgi. 

Skal sies at jeg har diastase selv, med gap på over 2cm (går fra brystbenet og helt ned til under navlen) og derfor egentlig innafor grensen for å få dekket operasjon. Men jeg trente mye, og spesielt med fokus på kjernemusklaturen og muskelgruppene for å få til et slags "korsett". Og på meg funket det. Magen er nå helt stram og flat igjen. Men må nok trene mer en hva jeg måtte før for samme fasongen, siden det da helt fremme ikke er noe som holder magen inn så må de rundt være mye mer trent for å kompensere. - Det hjelper absolutt ikke på alle, men er en "enkel" måte og verdt å prøve. For meg skremte nemlig kirurgien (det er en ganske omfattende operasjon, hvor musklene skal syes sammen igjen) meg mer en det å trene fokusert. 

Anonymkode: 16b5d...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å godta at det vises på kroppen at du har båret fram tre barn? Kroppen din har gjort en stor og viktig jobb, det et naturlig at det er synlig. Mener jeg. 

Anonymkode: 6b4f5...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igår kom nabodama og ble kjempeglad fordi hun trodde jeg var gravid. Rørte magen også. På lekeplassen.  🙄

Anonymkode: 13899...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er årsaken bare slapp hud eller diastase (delte magemuskler) så er det jo ikke all verden du får gjort uten evt kirurgi. 

Skal sies at jeg har diastase selv, med gap på over 2cm (går fra brystbenet og helt ned til under navlen) og derfor egentlig innafor grensen for å få dekket operasjon. Men jeg trente mye, og spesielt med fokus på kjernemusklaturen og muskelgruppene for å få til et slags "korsett". Og på meg funket det. Magen er nå helt stram og flat igjen. Men må nok trene mer en hva jeg måtte før for samme fasongen, siden det da helt fremme ikke er noe som holder magen inn så må de rundt være mye mer trent for å kompensere. - Det hjelper absolutt ikke på alle, men er en "enkel" måte og verdt å prøve. For meg skremte nemlig kirurgien (det er en ganske omfattende operasjon, hvor musklene skal syes sammen igjen) meg mer en det å trene fokusert. 

Anonymkode: 16b5d...459

Bare slapp hud. Hvordan/hva trente du? Hi

Anonymkode: 6ab22...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Bare slapp hud. Hvordan/hva trente du? Hi

Anonymkode: 6ab22...70d

Er det slapp hud så får du nok ikke trent det bort, desverre. Huden er tøyd, og trekker seg tilbake noe, men jo eldre vi er jo mindre elastikk. Etter 7år har den fått tid nok på seg, og er nok "helhet" det den kan. 

Men du kan jo få en vurdering av legen. "overheng" over en viss str kan bli dekket av folketrygden gjennom en operasjon hvor de kutter bort overflødig hud. (da det kan gi plager som irritasjon, sopp osv) Eller du kan gjøre det privat. 

Ang hva jeg trente så var det, med hjelp, primært kjærnemuskelatur. Flere forskjellige øvelser, og tok nok et års tid med max fokus tre-fire dager i uken. Så etterhvert mye planke (ja, noen fraråder det ved diastase men her funket det når indre muskelatur var sterk nok), og tung styrke. Bygget meg opp innenfra og ut, på en måte. - Men her var ikke huden problemet, bare at magemusklene var delt og magen derfor "bulte" siden ingenting holdt den sammen annet en huden. 

Anonymkode: 16b5d...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det slapp hud så får du nok ikke trent det bort, desverre. Huden er tøyd, og trekker seg tilbake noe, men jo eldre vi er jo mindre elastikk. Etter 7år har den fått tid nok på seg, og er nok "helhet" det den kan. 

Men du kan jo få en vurdering av legen. "overheng" over en viss str kan bli dekket av folketrygden gjennom en operasjon hvor de kutter bort overflødig hud. (da det kan gi plager som irritasjon, sopp osv) Eller du kan gjøre det privat. 

Ang hva jeg trente så var det, med hjelp, primært kjærnemuskelatur. Flere forskjellige øvelser, og tok nok et års tid med max fokus tre-fire dager i uken. Så etterhvert mye planke (ja, noen fraråder det ved diastase men her funket det når indre muskelatur var sterk nok), og tung styrke. Bygget meg opp innenfra og ut, på en måte. - Men her var ikke huden problemet, bare at magemusklene var delt og magen derfor "bulte" siden ingenting holdt den sammen annet en huden. 

Anonymkode: 16b5d...459

Det er ikke heng så jeg får ikke dekt det. Men jeg ser bare gravid ut. Magen står liksom rett ut 😫

Anonymkode: 6ab22...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved to anledninger har noen spurt om jeg er gravid.... Nei, jeg er ikke det.  😑

Anonymkode: eeaa4...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2019 den 21.26, Anonym bruker skrev:

Det er ikke heng så jeg får ikke dekt det. Men jeg ser bare gravid ut. Magen står liksom rett ut 😫

Anonymkode: 6ab22...70d

... helt sikker på at det bare er hud? Det du beskriver høres på en måte ikke sånn ut. Men slenger inn et par linker... Det skader jo ikke å prøve å trene🙂

Håper du finner en løsning. 

https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/delte-magemuskler-stor-mage-som-ikke-kan-slankestrenes/

https://www.ullevalkiropraktor.no/delte-magemuskler/

Anonymkode: 16b5d...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her også etter tredje barnet. Ni måneder gammel nå og jeg innser at jeg må ha ny garderobe. Ser gravid ut i alle mine gamle klær.

Anonymkode: 3a8ea...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

... helt sikker på at det bare er hud? Det du beskriver høres på en måte ikke sånn ut. Men slenger inn et par linker... Det skader jo ikke å prøve å trene🙂

Håper du finner en løsning. 

https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/delte-magemuskler-stor-mage-som-ikke-kan-slankestrenes/

https://www.ullevalkiropraktor.no/delte-magemuskler/

Anonymkode: 16b5d...459

Takk for at du orker å svare. Nei, jeg passer ikke beskrivelsen.

Anonymkode: 6ab22...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...