Gå til innhold

13 år, sommerjobb å bli med å male huset.....timelønn??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun har  bidratt med 19 timer jobb med husmaling. 

Hva bør ho få i lønn?? 

Anonymkode: 5f4b8...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer vel litt an på. Har selv et barn på samme alder som hadde brukt omtrent 19 timer på 3-4 plankebord. Ikke særlig effektiv med andre ord, og hadde ikke betalt pr time 😅 

Om ungen jobber normalt tempo (til barn å være, selvfølgelig) synes jeg 1500kr er passelig.

Anonymkode: 923c1...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en 13-åring ville jeg nok heller hatt en fast pris enn timelønn, det kan være ganske lite effektivt til tider i den alderen.

Tenker at 1.500 må være ok.

Anonymkode: eea6d...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får hun lønn for å male huset hun bor i?? 

Anonymkode: c73bc...df2

Det har du ingen grunn til å spørre om. Svar på spørsmålet eller ikke svar i det hele tatt! Herregud hva man skal bry seg med!

Anonymkode: ef94e...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Får hun lønn for å male huset hun bor i?? 

Anonymkode: c73bc...df2

For en teit kommentar 🙈

Anonymkode: 1c8d3...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun vært effektiv i de 19 timene hun har brukt, villle jeg gitt 1600. Er hun en vasekopp med utallige pauser, så hadde jeg gitt mye mindre

Anonymkode: fadde...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun har  bidratt med 19 timer jobb med husmaling. 

Hva bør ho få i lønn?? 

Anonymkode: 5f4b8...261

Husker jeg fikk 1000 til lommepenger på ferie etter å ha vært med på å rake hjemme på gården en hel sommer på den alderen. Syns det var helt fantastisk mye penger, og hadde da vært med fra morgen til kveld i flere uker😅 

Så 1500 som andre har foreslått høres jo iallfall nok ut😃

Anonymkode: ca500...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ungen kan få to tusen kroner jeg. Det blir 100 kr timen og runder av opp. Tenk på hva du måtte betalt til annen voksen, du har spart mye. 

Anonymkode: 626db...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Får hun lønn for å male huset hun bor i?? 

Anonymkode: c73bc...df2

Er du morsom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei ærlig talt. Gir ikke barna lønn for å bidra til felleskapet hjemme. De får mat og klær, ferdig med det. 

Anonymkode: 072e7...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei ærlig talt. Gir ikke barna lønn for å bidra til felleskapet hjemme. De får mat og klær, ferdig med det. 

Anonymkode: 072e7...4f2

Kødder du eller? 

Det er helt vanlig at barn/ungdom får lommepenger hjemme, og de må selvfølgelig bidra med vanlig husarbeid uten å få ekstra lønn for det. 

Men ekstraordinære ting som stabling av ved, maling av hus, vasking av bil osv er det veldig vanlig at de får litt ekstra lønn for. 

Anonymkode: eea6d...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kødder du eller? 

Det er helt vanlig at barn/ungdom får lommepenger hjemme, og de må selvfølgelig bidra med vanlig husarbeid uten å få ekstra lønn for det. 

Men ekstraordinære ting som stabling av ved, maling av hus, vasking av bil osv er det veldig vanlig at de får litt ekstra lønn for. 

Anonymkode: eea6d...987

Nei kødder definitivt ikke. Vanlig vedlikehold må jo til. Og det bør de kunne bidra på. 

Anonymkode: 072e7...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei kødder definitivt ikke. Vanlig vedlikehold må jo til. Og det bør de kunne bidra på. 

Anonymkode: 072e7...4f2

Da regner jeg med ungene dine får greit med faste lommepenger. 

Anonymkode: eea6d...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da regner jeg med ungene dine får greit med faste lommepenger. 

Anonymkode: eea6d...987

Vel, de lider ingen nød for å si det sånn. De får mat og klær og evt noe i tillegg ved behov. De sulter ikke akkurat. 

Anonymkode: 072e7...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vel, de lider ingen nød for å si det sånn. De får mat og klær og evt noe i tillegg ved behov. De sulter ikke akkurat. 

Anonymkode: 072e7...4f2

Nå er det ikke snakk om å sulte ihjel da, det er snakk om at tenåringer trenger litt egne penger til egen disposisjon. Har to tenåringer selv og alle vennene deres får månedspenger eller ukepenger til fri disposisjon. De skal jo lære seg å disponere penger, spare osv også som en del av oppdragelsen, ikke bare får mat og klær.

Anonymkode: eea6d...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det ikke snakk om å sulte ihjel da, det er snakk om at tenåringer trenger litt egne penger til egen disposisjon. Har to tenåringer selv og alle vennene deres får månedspenger eller ukepenger til fri disposisjon. De skal jo lære seg å disponere penger, spare osv også som en del av oppdragelsen, ikke bare får mat og klær.

Anonymkode: eea6d...987

Unger nå får ALT for mye som de gjør fra før av. 

Anonymkode: 072e7...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...