Gå til innhold

Hvor gamle bør barna være før de kan være alene hjemme mens du/dere drar på fest?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Med forbehold at de har telefon, vet de må ut ved brann, ikke åpne for fremmede osv osv. Og at man ikke kommer hjem stupfull selvsagt...

Anonymkode: e9843...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min på 11 var alene hjemme en kveld tidligere i sommer. Han har telefon, er blitt drillet på både brannsikkerhet og hva han skal gjøre om det begynner å brenne. Han kunne også gå til naboen om det skulle være noe. Jeg drakk ikke, og var ti minutters kjøring hjemmefra. Han fikk ikke ha besøk, og enset vel ikke at vi var vekke, siden han spilte hele kvelden. 

Anonymkode: 39640...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min på 11 var alene hjemme en kveld tidligere i sommer. Han har telefon, er blitt drillet på både brannsikkerhet og hva han skal gjøre om det begynner å brenne. Han kunne også gå til naboen om det skulle være noe. Jeg drakk ikke, og var ti minutters kjøring hjemmefra. Han fikk ikke ha besøk, og enset vel ikke at vi var vekke, siden han spilte hele kvelden. 

Anonymkode: 39640...fb7

Så da er det ikke så ille at jeg tenker at min snart 15 åring kan være alene i morgen da 🙈 har blitt invitert med bort... 

Anonymkode: e9843...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så da er det ikke så ille at jeg tenker at min snart 15 åring kan være alene i morgen da 🙈 har blitt invitert med bort... 

Anonymkode: e9843...325

Jeg synes ikke det er ille :)  Kos deg og senk skuldrene. Skal innrømme at jeg tenkte myye på han hjemme når jeg var borte, men sånn tror jeg det er uansett hvor gamle dem er :P 

Anonymkode: 39640...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes ikke det er ille :)  Kos deg og senk skuldrene. Skal innrømme at jeg tenkte myye på han hjemme når jeg var borte, men sånn tror jeg det er uansett hvor gamle dem er :P 

Anonymkode: 39640...fb7

Ja det er klart! 

Anonymkode: e9843...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal sies at hun har passa brødrene (mest han yngste da, på 5) når vi har vært avgårde, med broren på 12. Men nå er det bare hun som skal være hjemme alene. Ikke redd for uventa besøk og fest og sånn. Er bare noe med tryggheten i å være flere. Mulig jeg er litt rar 😕 

 

hi

Anonymkode: e9843...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke hvor gamle mine var, men jeg syns ikke det er greit å drikk mer enn ett glass vin når ungene er hjemme. Så er jeg invitert bort og ungene er hjemme drikker jeg helst brus, av den enkle grunn at jeg vil være edru om noe skulle skje. Jeg har ikke det store behovet for å drikke. Skal jeg på fest for å drikke, så fikser jeg barnevakt. Ungene hadde nok overlevd om jeg hadde drukket litt, men jeg vil ha morgenen etter til å synes synd på meg selv om formen ikke er på topp. Det er igrunn jeg som er egoistisk der, for jeg vet hvordan jeg kan bli. Jeg blir ikke dårlig osv, men jeg liker stillheten. 

Anonymkode: 9b961...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Husker ikke hvor gamle mine var, men jeg syns ikke det er greit å drikk mer enn ett glass vin når ungene er hjemme. Så er jeg invitert bort og ungene er hjemme drikker jeg helst brus, av den enkle grunn at jeg vil være edru om noe skulle skje. Jeg har ikke det store behovet for å drikke. Skal jeg på fest for å drikke, så fikser jeg barnevakt. Ungene hadde nok overlevd om jeg hadde drukket litt, men jeg vil ha morgenen etter til å synes synd på meg selv om formen ikke er på topp. Det er igrunn jeg som er egoistisk der, for jeg vet hvordan jeg kan bli. Jeg blir ikke dårlig osv, men jeg liker stillheten. 

Anonymkode: 9b961...f23

Akkurat det bekymrer meg ikke. Jeg våkner i 7 tida uansett og er stort sett frisk og rask. Hun står opp i 13 tida og da har jeg nok allerede rukket å vaske huset og gått en tur. Så som du skjønner er det ikke grøftefyll det er snakk om :) mer det at jeg kanskje ikke er hjemme før i 3 tiden på natta 

Anonymkode: e9843...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste var sikkert 14 da han og mindre søsken var alene hjemme om kvelden. Søskena er 1, 6 og 8 år yngre enn storebror. 

Anonymkode: 7d98e...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

7-8 år er helt greit. 

Anonymkode: 0abf9...b3b

🙄

Anonymkode: 55c99...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

🙄

Anonymkode: 55c99...e8d

Hva?

Anonymkode: 0abf9...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror våre var 10 og 12, det hjelper å være to selvfølgelig. Hadde ikke vært aktuelt å la en 10-åring være helt alene. 

Anonymkode: ffc44...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt at 10 og 14 åringen skal være alene i kveld. Første gang på kveldstid.

Anonymkode: 4224e...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

7-8 år er helt greit. 

Anonymkode: 0abf9...b3b

Nei, det er det virkelig ikke 

Anonymkode: 67803...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15-åringen her hadde jeg ikke hatt noen problemer med å reise fra, han kunne godt vært hjemme over natta også. Han liker å være alene og har ingenting imot det selv. 

10 og 12 åringen kunne fint vært litt alene på kvelden om de var hjemme begge to, men tror ikke noen av dem hadde vært helt komfortabel med å være helt alene. Begge (og jeg) hadde nok likt at jeg var hjemme senest 23, da hadde de holdt seg våkne til jeg kom. 

Anonymkode: 67803...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at jeg er super sær her i forhold til de fleste. Jeg lar ikke mine barn være hjemme alene med mindre jeg går på butikken 5 min unna. De er 10 og 11 med telefonen, vet de ikke skal åpne døra for noen og må ut ved brann.

Jeg går ikke på fest før de sikkert er 16 eller at de har flyttet ut. Tar meg heller et glass vin på terrassen. Og da må jeg ha kontanter nok til txi til legevakten om det skulle skje noe.

Supersær I Know!!

Anonymkode: 1ca4e...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser at jeg er super sær her i forhold til de fleste. Jeg lar ikke mine barn være hjemme alene med mindre jeg går på butikken 5 min unna. De er 10 og 11 med telefonen, vet de ikke skal åpne døra for noen og må ut ved brann.

Jeg går ikke på fest før de sikkert er 16 eller at de har flyttet ut. Tar meg heller et glass vin på terrassen. Og da må jeg ha kontanter nok til txi til legevakten om det skulle skje noe.

Supersær I Know!!

Anonymkode: 1ca4e...3a4

Jobber du ikke siden barna aldri er alene? 

Og du vet at du ikke trenger å betale med kontanter i taxi? De tar kort altså.

Anonymkode: c8904...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er det virkelig ikke 

Anonymkode: 67803...6fb

Hvorfor ikke? Det skjer jo aldri noe allikevel. De har telefoner og naboer. 

Anonymkode: 0abf9...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jobber du ikke siden barna aldri er alene? 

Og du vet at du ikke trenger å betale med kontanter i taxi? De tar kort altså.

Anonymkode: c8904...c6d

Jeg har hjemmekontor så barna trenger ikke å være alene. 

Jeg skal være helt sikker på at jeg kan betale for meg om det skulle skje noe når jeg tar et glass vin. Da er ikke et kort det eneste alternativet jeg vil ha.

Anonymkode: 1ca4e...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hjemmekontor så barna trenger ikke å være alene. 

Jeg skal være helt sikker på at jeg kan betale for meg om det skulle skje noe når jeg tar et glass vin. Da er ikke et kort det eneste alternativet jeg vil ha.

Anonymkode: 1ca4e...3a4

Du er gærn kjerring! Seriøst for ett liv mange av dere har... at dere orker! Jeg har aldri forstått slikt hysteri og jeg har oppdratt/oppdrar 4 fantastiske barn. Men dagens curling foreldre er rett og slett skremmende blitt! 

Anonymkode: 9e3aa...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎07‎.‎2019 den 21.34, Anonym bruker skrev:

Så da er det ikke så ille at jeg tenker at min snart 15 åring kan være alene i morgen da 🙈 har blitt invitert med bort... 

Anonymkode: e9843...325

Da jeg var 15, passet jeg andres barn mens foreldrene var på fest.

Anonymkode: 04029...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎21‎.‎07‎.‎2019 den 0.08, Anonym bruker skrev:

Jeg har hjemmekontor så barna trenger ikke å være alene. 

Jeg skal være helt sikker på at jeg kan betale for meg om det skulle skje noe når jeg tar et glass vin. Da er ikke et kort det eneste alternativet jeg vil ha.

Anonymkode: 1ca4e...3a4

Hva mener du skal skje mens du tar et glass vin...?

Anonymkode: 04029...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...