Gå til innhold

Ler og ler (fra barnemunn) om å pille seg i nesen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, nettopp! Har du overhodet peiling på hvordan immunforsvaret virker??

Anonymkode: 475ff...de5

Ja faktisk! Jeg er mikrobiolog. Immunforsvaret kan få en boost av å være omringet av bakterier, men det betyr ikke at jeg slikker doskåla eller drikker dovann for å få bedre immunforsvar. Gjør du? Eller er det kun buser? 

Immunforsvaret er bygd opp mer intrikat enn at det er tilførsel av bakterier som gjør jobben. 

Anonymkode: 9431e...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper ikke dette er en sånn historie du skriver på Facebook og tenker at alle synes er morsom. 

For denne var kun morsom i dine øyne 

Anonymkode: fc83f...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja faktisk! Jeg er mikrobiolog. Immunforsvaret kan få en boost av å være omringet av bakterier, men det betyr ikke at jeg slikker doskåla eller drikker dovann for å få bedre immunforsvar. Gjør du? Eller er det kun buser? 

Immunforsvaret er bygd opp mer intrikat enn at det er tilførsel av bakterier som gjør jobben. 

Anonymkode: 9431e...d7e

Mikrobiolog? Særlig😂 Bare i dette svaret viser du jo at du ikke har peiling! Jeg har studert immunologi i tillegg til mikrobiologi, jeg vil foreslå et kurs for deg også! 👍🏻

Anonymkode: 475ff...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mikrobiolog? Særlig😂 Bare i dette svaret viser du jo at du ikke har peiling! Jeg har studert immunologi i tillegg til mikrobiologi, jeg vil foreslå et kurs for deg også! 👍🏻

Anonymkode: 475ff...de5

Ja særlig 😂

Anonymkode: 9431e...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja særlig 😂

Anonymkode: 9431e...d7e

Du vil ikke prøve å komme med noe fornuftig for å få litt troverdighet?

Du ser ingen forskjell på at barn spiser buser og det at du påstår jeg gjør det? Eller skjønner hvorfor det å få i seg virus/bakterier fra buser kan styrke luftveis immunforsvaret? 

Blir ikke helt sammenliknbart å drikke dovann, tviler på at noen liker det, men eksponering av mikroorganismer er jo barn helt avhengig av for å kunne utvikle er sunt immunforsvar. 

Anonymkode: 475ff...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vil ikke prøve å komme med noe fornuftig for å få litt troverdighet?

Du ser ingen forskjell på at barn spiser buser og det at du påstår jeg gjør det? Eller skjønner hvorfor det å få i seg virus/bakterier fra buser kan styrke luftveis immunforsvaret? 

Blir ikke helt sammenliknbart å drikke dovann, tviler på at noen liker det, men eksponering av mikroorganismer er jo barn helt avhengig av for å kunne utvikle er sunt immunforsvar. 

Anonymkode: 475ff...de5

Jeg kan gjerne komme med noe fornuftig jeg men det gjorde jo heller ikke du sånn i utgangspunktet. Du lo da jeg skrev min tittel og skrev «særlig 😂». Når jeg svarer med samme mynt så spør du om jeg ikke heller kan komme med noe troverdig. Hva med deg selv?

immunforsvaret er for å bekjempe virus, bakterier, sopp og parasitter. Altså smittestoffer. Jeg er enig i deg at å være i kontakt med for eks bakterier kan trigge immunforsvaret slik at man KAN ha flere antistoffer ved en senere anledning. Men hvilke positive reaksjoner skjer i kroppen av å tilføre kroppen en bakterie den NETTOPP har kvittet seg med, og da altså vært i kroppen? Hvilken positiv effekt har dette for kroppen? Disse bakteriene er allerede i kroppen og blir ført ut av kroppen med sekret fra nesen. Mener du at immunforsvaret trigges enda bedre ved å innta samme bakterie oralt? Man får ikke en ny immunreaksjon fordi man spiser en buse med bakterier man allerede har i kroppen. Eller diskuterer vi her hvor sunt det er for immunforsvaret å spise ANDRE sine buser? 

Anonymkode: 9431e...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan gjerne komme med noe fornuftig jeg men det gjorde jo heller ikke du sånn i utgangspunktet. Du lo da jeg skrev min tittel og skrev «særlig 😂». Når jeg svarer med samme mynt så spør du om jeg ikke heller kan komme med noe troverdig. Hva med deg selv?

immunforsvaret er for å bekjempe virus, bakterier, sopp og parasitter. Altså smittestoffer. Jeg er enig i deg at å være i kontakt med for eks bakterier kan trigge immunforsvaret slik at man KAN ha flere antistoffer ved en senere anledning. Men hvilke positive reaksjoner skjer i kroppen av å tilføre kroppen en bakterie den NETTOPP har kvittet seg med, og da altså vært i kroppen? Hvilken positiv effekt har dette for kroppen? Disse bakteriene er allerede i kroppen og blir ført ut av kroppen med sekret fra nesen. Mener du at immunforsvaret trigges enda bedre ved å innta samme bakterie oralt? Man får ikke en ny immunreaksjon fordi man spiser en buse med bakterier man allerede har i kroppen. Eller diskuterer vi her hvor sunt det er for immunforsvaret å spise ANDRE sine buser? 

Anonymkode: 9431e...d7e

Nå HAR jo ikke disse bakteriene og virusene vært i kroppen da, men ble stoppet FØR de kom inn i kroppen via hår og sekret på slimhinner, det er jo det som er deres funksjon. Når man da spiser bakteriene/virusene så får man dem INN i kroppen, men ikke der de naturlig ville slått seg til og infisert (luftveier). De havner i magen, det tåler de ikke og blir uskadeliggjort. Da kan kroppens immunceller lære om disse mikroorganismene og vil til senere kunne skjønne de er fremmede før de gjør skade. 

https://www.nrk.no/urix/--spis-buser_-1.582332

Bare Google spise buser så får du masse mer, sikkert også en forklaring på hvordan immunsystemet er bygget opp også😊

Anonymkode: 475ff...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2019 den 21.41, Anonym bruker skrev:

Dette er nok en historie du kan dele med bestemor. 

Jeg trakk ikke på smilebåndet en gang. Treåringen min vet at å spise buser er æsj. 

Anonymkode: cbe71...8ee

Det hun sa! 👆🏻

Anonymkode: 66b1f...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå HAR jo ikke disse bakteriene og virusene vært i kroppen da, men ble stoppet FØR de kom inn i kroppen via hår og sekret på slimhinner, det er jo det som er deres funksjon. Når man da spiser bakteriene/virusene så får man dem INN i kroppen, men ikke der de naturlig ville slått seg til og infisert (luftveier). De havner i magen, det tåler de ikke og blir uskadeliggjort. Da kan kroppens immunceller lære om disse mikroorganismene og vil til senere kunne skjønne de er fremmede før de gjør skade. 

https://www.nrk.no/urix/--spis-buser_-1.582332

Bare Google spise buser så får du masse mer, sikkert også en forklaring på hvordan immunsystemet er bygget opp også😊

Anonymkode: 475ff...de5

Mener du seriøst at ingen bakterier fra buser har vært inne i kroppen? Grønt snørr er full av bakterier som er pga infeksjon. Forkjølelse skaper mye snørr og buser. Er ikke ofte man har mye buser uten å være forkjølet. 

Sekretet kommer av en enten systemisk eller lokal infeksjon. Da har bakteriene kommet inn i kroppen. At hårene stoppet mikroorganismer skaper ikke buser. 

Jeg trenger ikke Google spising av buser. Ekstremt uhygienisk uansett hvordan du ser på det og jeg innhentet informasjon om hvordan kroppen fungerer fra helt andre kilder enn Google.  Det burde du prøve  

 

Anonymkode: 9431e...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, kranglingen om hvem som vet mest om bakterier og virus er priceless.

Dere fremstår like teite begge to :)

Anonymkode: b3406...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mener du seriøst at ingen bakterier fra buser har vært inne i kroppen? Grønt snørr er full av bakterier som er pga infeksjon. Forkjølelse skaper mye snørr og buser. Er ikke ofte man har mye buser uten å være forkjølet. 

Sekretet kommer av en enten systemisk eller lokal infeksjon. Da har bakteriene kommet inn i kroppen. At hårene stoppet mikroorganismer skaper ikke buser. 

Jeg trenger ikke Google spising av buser. Ekstremt uhygienisk uansett hvordan du ser på det og jeg innhentet informasjon om hvordan kroppen fungerer fra helt andre kilder enn Google.  Det burde du prøve  

 

Anonymkode: 9431e...d7e

Hehe, pinlig😂🙈 Du prøver ro deg ut av situasjonen ved å komme med dette? Hvilke kilder har du brukt? Donald? 😂

Anonymkode: 475ff...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha, kranglingen om hvem som vet mest om bakterier og virus er priceless.

Dere fremstår like teite begge to :)

Anonymkode: b3406...42f

That makes three of us😜

Anonymkode: 475ff...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

That makes three of us😜

Anonymkode: 475ff...de5

Nei. Det er fremdeles dere to som er teite. 

Anonymkode: 44c9c...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Det er fremdeles dere to som er teite. 

Anonymkode: 44c9c...60f

Du vil være med du også ja!

Anonymkode: 475ff...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du vil være med du også ja!

Anonymkode: 475ff...de5

Jeg har ikke svart her før, men du og din makker viser jo hvor lite dere skjønner av det sosiale samspillet. Dere er nok likere enn du ønsker å tro 🤪

Anonymkode: 44c9c...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke svart her før, men du og din makker viser jo hvor lite dere skjønner av det sosiale samspillet. Dere er nok likere enn du ønsker å tro 🤪

Anonymkode: 44c9c...60f

Virker som det er DU som misforstår her altså...😂

Anonymkode: 475ff...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

«Og me lo, og lo..»

 

 

Anonymkode: 66b1f...0f0

Haha, ja jeg hørte også den i hodet🤣

Og ingen andre ler

Anonymkode: 4d30c...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vil være med du også ja!

Anonymkode: 475ff...de5

Åh Gud, kan dere ikke gi dere? Dette begynte å bli pinlig for lenge siden. Nå er det bare trist.

Anonymkode: 4d30c...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎07‎.‎2019 den 12.36, Anonym bruker skrev:

Mulig det. MEN er det virkelig ikke helt normalt å lære barna sine at buser ikke klines i sofaen/vegger eller puttes i munnen? Mine har selvsagt også spist buser da de var små, men de var ikke så gamle før de ba om papir fordi de hadde lært at det var der buser hørte hjemme. 

Anonymkode: cbe71...8ee

Åååå, så flink mamma du er. Håper du får en premie en gang, for det har du helt klart fortjent. Myyyyye flinkere enn de som fortsatt har barn som spiser busene sine. De har sikkert gjort noe veldig feil.

Anonymkode: 43285...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...