Gå til innhold

Dere med store barn, når sluttet de å være med dere på ferie?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alene på ferie med ungdommene mine. Ikke bare bare og ferietid skal liksom være så kjekk familietid. Helt ærlig synes jeg ikke det er kjekt i det hele tatt og gleder meg til vi kommer hjem og de gjør sine ting og jeg mine... 

Ser på alle «lykkelige» familier både her vi er og på Facebook, som koser seg på ferie. Da føler jeg jo bare enda mer på den triste følelsen av å være alene voksen... 

Gleder meg til hverdagen igjen og til den tiden jeg ikke trenger reise vekk med ungene lenger...

og jada, jeg prøver å gjøre det beste utav det og vi gjør aktiviteter men det er begrenset hva de gidder å gjøre... 

Måtte bare få ut litt frustrasjon😩

 

Anonymkode: 846bd...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine er 18 og 16, og er med på to ukers ferie i Frankrike. Selv om vi koser oss sammen (og på bildene på SoMe), skjønner jeg også hva du mener. Vi trår litt oppi hverandre til tider, og har litt ulike ønsker og døgnrytme. Jeg tror kanskje dette blir siste familieferie, evt at vi må ta med noen venner av barna også. 

Anonymkode: 944df...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gutter på 15 og 18 år og vi reiser egentlig ikke noe særlig på ferie med de, de gidder ikke det fordi det skjer såpass mye hjemme med venner og de jobber en del.

Vi skal ha en overnatting i Gøteborg og en tur til Tusenfryd i august, det er den ferien de skal være med på i år.

Anonymkode: 79997...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste blir 19. Han ville ikke være med på ferie fra det året han ble 16. Har likevel vært med på deler av ferien både i fjord og i år. I fjord tok han fly hjem etter 1 uke. I år kjørte han selv hjem etter 1 uke. Vi andre har vært borte i 2 uker. Han hadde garantert ville blitt med hvis vi hadde mer spennende feier, som London, Danmark, syden og lignende. Vi har stortsett Norges eller Sveriges ferier.

Er litt deilig med litt større barn, i år har vi vært deler av ferien med familie med barn på samme alder/litt yngre enn 14 åringen, tidligere år har hun vært med venner som har feriert på samme plass som oss, eller hun har funnet seg nye venner. Ellers har vi lagt opp ferien på barnas premisser, og gjort ting som de har glede av og ønsker.

Anonymkode: e9d5d...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eldste blir 19. Han ville ikke være med på ferie fra det året han ble 16. Har likevel vært med på deler av ferien både i fjord og i år. I fjord tok han fly hjem etter 1 uke. I år kjørte han selv hjem etter 1 uke. Vi andre har vært borte i 2 uker. Han hadde garantert ville blitt med hvis vi hadde mer spennende feier, som London, Danmark, syden og lignende. Vi har stortsett Norges eller Sveriges ferier.

Er litt deilig med litt større barn, i år har vi vært deler av ferien med familie med barn på samme alder/litt yngre enn 14 åringen, tidligere år har hun vært med venner som har feriert på samme plass som oss, eller hun har funnet seg nye venner. Ellers har vi lagt opp ferien på barnas premisser, og gjort ting som de har glede av og ønsker.

Anonymkode: e9d5d...c33

Fjord = vann, en fjordarm f.eks

Fjor = forrige året.

Anonymkode: 79997...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De store er ikke med på hele ferien, men er alltid med på deler av dem.

Anonymkode: 7ced0...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at barn er forskjellige og voksne er forskjellige, så hvordan vi bruker ferien er også veldig forskjellig. En typisk 2 ukers tur til Syden hadde jeg aldri fått med mine tennåringer på, jeg tror igrunn de aldri hadde blitt med frivillig. For slik passer ikke for de enkelt og greit. Hadde jeg spurt om de ville vært med til en storby og utforsket byen med museum, kafeer, kino, konsert, se på fantastiske byggninger og igrunn slike voksen ting hadde de blitt med før jeg hadde fått spurt ferdig spm. Heldigvis er vi alle tre veldig like slik, så hadde lommaboka mi vært litt tykkere hadde vi vært på slike turer. Nå koser vi oss på hytta sammen med resten av min familie, små og store. Ungene farter litt frem og tilbake, helt perfekt siden hytta er så nære hjemme. Da kan de dra på kino med venner eller gjøre noe med de uten at ferien blir avbrutt eller det er sure unger med. Vi har ikke internett på hytta, så har jo hørt noen ganger at det ødlegger livet deres. Men når de nå har skjønt det er helt greit de stikker hjem en dag eller to for å gjøre ting med venner så har livet blitt helt perfekt på hytta. At de også kan ha besøk av venner eller ovenatting selv om besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn er der gjør det enda bedre. Så nå har vi igrunn instragram ferie, blide unger og mor som nyter sommeren. 

Akkurat nå er ungene på ferie med faren og kona. Jeg er ganske så spent på hvordan det går, for ungene har ikke akkurat vært veldig fornøyde med at de skal det. Jeg hørte litt av planene de skulle og kjente jeg ble svett bare jeg hørte det. Det var planlagt hvor mange minutter det tok å gå fra a til b, hvor mange minutter de hadde i den og den butikken, hvor lenge de kunne bade osv. Alt er planlagt til minste detalj, også hvor de skal ta bilder for å få fine bilder til å legge ut på internett. Så for unger som liker å titte seg når rundt de er på nye steder, så tror jeg dette kommer til å bli kræsj. For er de på tur kan de ende opp med å titte på blomster i grøfte kanten lenge, blomster de ikke har sett før kan være spennende for selv tennåringer. Går de forbi ett bakeri og blir fristet, så elsker de å gå innom og sniffe lukter, kjøpe seg noe de aldri har smakt før for å så nyte det. Så det er bra det kun er en helgtur de skal på tenker jeg..... 

I år hadde 14åringen ett ønske for sommerferien, å sove i Kardemommeby. Det ville også storesøster. Dessverre var det ikke ledig den dagen det passet for oss, så vi skal prøve å få det til etter sommerferien. For ungen syns det var så koselig de to gangene vi har gjort det før, så det ville hun igjen. 

Anonymkode: b25b9...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 5 barn :) de 3 største har vert hjemme 2 sommere allerede, de 2 største har jobbet de er 19 og snart 18,mens minsten av de største er snart 16, de vil ikke være mer. De skal være med alle 3 da neste år til usa i 4 uker. De 2 yngste er bare  5 så hadde kanskje vert vanskelig og finne på noen som alle 5 hadde likt

Anonymkode: 87de5...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er 23 og 25 og til uka drar vi på storbyferie sammen. Vi koser oss skikkelig sammen på tur. 

Anonymkode: 6ca27...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine eldste er 16 og 14 i sommer, begge fyller år på høsten. De må være med neste sommer, men deretter kan i hvert fall eldste få bestemme selv siden han da er 18 år, nesten 19.

Anonymkode: 95610...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...