Gå til innhold

Bunaden min er for liten. Jeg kommer nok ikke inn i den igjen..... er det innafor å gi den til datter til konfirmasjon eller MÅ den være ny??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Arv er flott. Jenta mi skal arve farmor som døde tidlig. Den henger klar til konfirmasjon (om ni år😂

Anonymkode: 0bd23...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bunad SKAL jo arves, jo flere ledd jo bedre! Min datter har arvet min mors.

Anonymkode: 80870...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine unger har eller skal få arvebunad. Eldste fikk en bunad som har gått i min familie i mange år, vi tror det er hennes tipptipp oldemor som har laget den. Hun yngste får bunad fra oldemor på farssiden. Hun kjøpt bunad av sin første lønning, sydd flere skjorter og jakke til den i ettertid. Begge er super fornøyde med det og eldste som sto til konfirmasjon i fjor fikk mye. Eldste fikk strikket jakke i gave fra tante siden det ikke var noe slikt på bunaden. Lillesøster skal jeg strikke jakke til, for jakken som hører til buanden er for stor endel år til (hu er så smal, så frem til hun er ferdig utvokst blir den for stor uansett hvor mye den sys inn. Hun har min søster kroppsfasong, og vokste ikke serlig i høyden  etter hun var konfirmant, men bredere. Ikke tykk altså, men litt mer skulder enn kun enn bikinitopp hang på. Ser ut som hun vokser ganske likt)

selv har jeg også en arvebunad. Alle barnebarna skulle få ny bunad av henne, men jeg ønsket heller bunaden hennes søster skulle selge. Så den ble kjøpt for en billig penge istede og jeg ble super fornøyd og er enda super fornøyd. Min farmor syns det var ille at jeg ikke fikk ny bunad og syntes jeg var rar som ikke ville ha ny. Det var noe av det siste hun sa før hun døde, at hun fortsatt ikke forsto hvorfor jeg ikke ville ha ny bunad. Den er ikke veldig gammel, den ble sydd samme år som jeg var født så mitt fødselsår står faktisk på veska. Helt tilfeldig, men en ekstra ting for meg. 

Det morsomme med min eldste datters bunad er at hun har to skjorter, den ene har flere lapper på seg siden den er godt brukt og er så gammel. Denne skjorten vil hun bruke pga lappene, hun liker å se den er gammel. Den er også den beste å ha på seg, men det at den ikke er perfekt er det som gjør den perfekt. 

Anonymkode: 4fd93...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan hun arve den, noe annet er jo rett og slett dumt😜 Mine kommer også til å arve👍

Anonymkode: 9bf91...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

jeg synes det faktisk er litt gjerrig jeg

Anonymkode: 35bdd...116

Utdype den, hadde vert interessant...😀

Anonymkode: 88275...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...