Gå til innhold

Dere som bor i gangavstand fra skole med trygg skolevei.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ved hvilken alder var ditt barn moden nok til å gå til skolen alene (i følge med venner) og klare å komme seg tidsnok til skolen?

Anonymkode: bc454...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter første uka i 1. klasse. Passe tida er han dårlig på da, må sende ham av gårde 20 minutter før det ringer inn selv om det normalt tar 5 minutter å gå.

Anonymkode: 4cf1f...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Det var tidlig. Er usikker på om min vil klare det. Hun er så treeeeg. Noen ganger når jeg ser henne komme fra naboen så går hun så sakte at det ser ut som hun går baklengs liksom. 

HI

Anonymkode: bc454...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra huset er det vel 500 m til skolen, på en grusvei over et friluftsområde, så her møtes barna på en fast plass i gata, til en fast tid, og går uten foreldrene etter kun få dager.

Anonymkode: c53c7...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kunne nok gjort det fra 1 klasse, men vi valgte å ha dem i gågruppe da fordi de ikke kjente noen på skolen fra før og tenkte de ble kjent med noen der. 

Fra 2 klasse har de gått selv alle sammen. 

Anonymkode: 2ae64...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldst gikk alene andre uken, da gadd hun ikke at jeg slo følge med henne for å levere lillesøster i barnehagen noen meter unna skolen. Yngste gikk alene første skoledag. Jeg tenkte hun kunne gå med storesøster, men hun var ikke så liten at hun måtet ha noen som passet på henne altså. Jeg og storesøster var bare super tite som trodde hun måtte gå med noen.yngste gikk heller ikke på sfo, det nektet hun, hun har alltid likt å være hjemme alene og var moden nok for det. De hadde to stesøsken på den tiden, de ble vel igrunn aldri modene nok til å gå alene til skolen. De ble alltid sendt ut døra en halv time før de to minste,  for da kunne de ta de igjen og si de måtte forte seg. Så når vi fant ut vi måtte gjøre det slikt, rakk de skolen nesten hver dag, noe de ikke gjorde i årene før det. Med vanlig gange tok det 3 min å gå til skolen, tok de snarveien tok det  enda mindre og den var uten andre barn å møte på(altså ingen å skravle med slik at det gikk enda tregere)

Anonymkode: 0ecbd...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligste gikk selv andre skoledag, seneste gikk alene fra etter høstferien i 1.klasse 

Anonymkode: 46565...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldste gikk hjem alene fra starten av, men vi kjørte ham til skolen ifbm levering i barnehagen frem til våren i 1.klasse da det ble lyst igjen om morgenene.

Anonymkode: 7f31d...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...