Gå til innhold

Jeg har i dag fått innvilget uføretrygd.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt har vi det.

Jeg er selv en som må søke uføretrygd, og det er i all hovedsak fordi legene her i landet er inkompetente, med lav faglig kompetanse, og kan derfor verken hjelpe meg eller finne ut hva som er i veien med meg, slik at jeg kan få behandling og arbeide. Jeg har prøvd alt, det eneste jeg ikke har prøvd er å ta opp forbrukslån, gå personlig konkurs, og reise med fly til USA for å se om legene der kan hjelpe meg. De kan nemlig noe mer om sykdommen enn legene her i landet.

Det fungerer ikke. Verken offentlige sykehus eller fastlegene, ingenting virker, ingenting går som det skal, og ingen vet noenting med mindre du er fullstendig A4 på alle måter, og bare sklir rett inn i lommelegens beskrivelse av en helt vanlig og hyppig forekommende sykdom. 

HVA skal vi gjøre med det, da? En reform må åpenbart til. 

Anonymkode: 3581f...986

Hadde det vært så viktig for deg så hadde du nok fått det til. 

Anonymkode: d398c...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde det vært så viktig for deg så hadde du nok fått det til. 

Anonymkode: d398c...5ca

Ikke meg du svarte her, men det du svarer er bare bullshit, for å si det pent.

Hvor mener du man skal ta pengene fra om man ikke har noe å selge, ikke kan jobbe, ikke kan få eller betjene så store lån, og ikke har familie som har så mye penger de bare kan gi bort? Tar gjerne helt konkrete tips!

Anonymkode: c07fa...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du svarte her, men det du svarer er bare bullshit, for å si det pent.

Hvor mener du man skal ta pengene fra om man ikke har noe å selge, ikke kan jobbe, ikke kan få eller betjene så store lån, og ikke har familie som har så mye penger de bare kan gi bort? Tar gjerne helt konkrete tips!

Anonymkode: c07fa...126

Har møtt veldig mange i samme situasjon,           ( mener de) som røyker, drikker, snuser, reiser på ferie osv. Og hadde jeg trodd at alt hadde ordnet seg hvis jeg bare kom meg til USA så burde motivasjonen være stor. Bruke media feks. Har slektninger i USA og de lovpriser virkelig ikke helsevesenet der ( selv om en del nordmenn tror det er det eneste saliggjørende ). 

Anonymkode: d398c...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har møtt veldig mange i samme situasjon,           ( mener de) som røyker, drikker, snuser, reiser på ferie osv. Og hadde jeg trodd at alt hadde ordnet seg hvis jeg bare kom meg til USA så burde motivasjonen være stor. Bruke media feks. Har slektninger i USA og de lovpriser virkelig ikke helsevesenet der ( selv om en del nordmenn tror det er det eneste saliggjørende ). 

Anonymkode: d398c...5ca

Du har ingen tips, med andre ord, du bare synser.

Hva med de som ikke røyker, ikke drikker og ikke har hatt råd til ferie på årevis?

Så, hvordan mener du at du hadde kommet deg til utlandet og betalt for behandling i en slik situasjon? Tror du virkelig at motivasjonen din alene hadde fått penger til å dukke opp mirakuløst?

Siden du er så sikker på at det ordner seg bare man er motivert nok - helt konkret hvordan ville du ordnet det?

Anonymkode: c07fa...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har ingen tips, med andre ord, du bare synser.

Hva med de som ikke røyker, ikke drikker og ikke har hatt råd til ferie på årevis?

Så, hvordan mener du at du hadde kommet deg til utlandet og betalt for behandling i en slik situasjon? Tror du virkelig at motivasjonen din alene hadde fått penger til å dukke opp mirakuløst?

Siden du er så sikker på at det ordner seg bare man er motivert nok - helt konkret hvordan ville du ordnet det?

Anonymkode: c07fa...126

I desperasjon: media og spleis feks. 

Anonymkode: d398c...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

I desperasjon: media og spleis feks. 

Anonymkode: d398c...5ca

De jeg vet om som har forsøkt dette har ikke fått inn på langt nær nok til å få gjennomført tur/behandling i utlandet. De som likevel har kommet seg til utlandet har hatt mulighet for å ta opp noe lån eller hatt familie som har hatt økonomi til å støtte dem.

Du kan ikke for alvor tro at alle som går ut i media eller på spleis får inn nok?

Anonymkode: c07fa...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

For et fantastisk godt svar! 🙌👏👏👏 Dette er noe folk burde lese, send det inn til en avis som debattinnlegg!

 

Og til deg HI, skjønner deg kjempegodt, det satt langt, langt inne for meg å søke. Det gjør det nok for de aller fleste i en sånn situasjon. Klart man kjenner på en sorg når det står svart på hvitt at man skal være langvarig syk.

 

Som flere her sier, og som saksbehandleren min i NAV også sa: mange får ro på seg når de "endelig" blir uføretrygdet og kan bruke kreftene på å bygge seg opp i stedet for å bruke dem på byråkrati og stress i forb. med f eks uavklart økonomisk situasjon. Saksbehandleren min sa at han visste omflere som faktisk hadde klart å begynne å jobbe litt igjen etter hvert på grunn av dette, og at de - paradoksalt nok - hadde blitt bedre av å være uføretrygdet. Det sier også litt om manglene i helsevesenet, som anonym 126 påpeker over her. 

 

God bedring - og en ordentlig stor klem til deg, HI!❤️

Anonymkode: 68c9f...a5b

Tusen takk 🧡

Hi

Anonymkode: 5bb0f...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På ‎16‎.‎07‎.‎2019 den 18.31, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde aldri skrytt av at jeg er trygdet,men jeg jobber i tillegg, må ikke la være og jobbe selvom du er trygdet

Anonymkode: b8d2e...f39

Hvis du BÅDE jobber og er trygdet, så er du sikkert friskere enn HI. Syns du din egen flaks med helsa er noe å skryte av, altså? Er det ved ditt eget heltemot at du har kommet i en friskere tilstand enn henne?

Anonymkode: 392af...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...