Gå til innhold

Går han fra meg til slutt på grunn av sjelden sex?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så opptatt av sex og klarer meg egentlig uten. Han vil ha mye mer sex. Vi er glade i hverandre og har barn, og jeg mistenker ikke at han vil gå fra meg nå. Men kommer det et tidspunkt at han går lei, og at det kan hende han går frem meg på grunn av "sjelden sex"? Med sjeldent, så mener jeg kanskje 1 gang i måneden. Jeg vil klare meg fint med sjeldnere, er kanskje litt aseksuell av meg. Kan et forhold holde ut når den ene ønsker mer enn "sjelden sex", eller vil det dø ut etter hvert?? Er det noe jeg kan gjøre? Virker noen av medisinene for "økt sex-lyst"?

Anonymkode: ba474...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt ikke sikkert han går bra deg. Tror menn har veldig høy terskel for å forlate en partner de elsker. Men det kan jo hende han finner sex bak din rygg..

Anonymkode: 61627...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du ærlig med ham før dere ble samboere at du egentlig er "litt aseksuell"? Hvis du var det så visste han hva han gikk til. Om ikke så var du ikke ærlig med ham, og da tok du fra ham valget.

Jeg hadde ikke orket å leve sammen med en som ikke ønsket å ha sex med meg, fordi det er en viktig del av et sunt forhold. (ser bort fra om ene parten mister sexlyst/-evne pga. sykdom/ulykke, det er noe helt annet). Å leve med en som ikke tente på meg, en jeg ikke kunne dele den nærmeste intimitet med ville fått selvbildet mitt som kvinne til å bli dårligere, jeg ville mistet noe av min seksualitet, en viktig del av den jeg er.

Men løsningen for deg, Hi, er jo heller ikke å ha sex du ikke ønsker. Jeg ville søkt råd hos en sexolog, det er mye dere sammen kan gjøre for å øke den fysiske tilknytningen og tenningen i forholdet.

Anonymkode: 90bf5...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker tre scenarioer.

1. Han svelger noen kameler å godtar det slik som det er nå

2. Han går fra deg

3. Han er utro, eller har en elskerinne med din tillatelse. 

Det hviler på deg om du vil ha han resten av livet om han ikke befinner seg i scenario 1. Tenk litt på det... Du vet jo allerede at han ikke er happy med slik situasjonen er nå. 

Anonymkode: a636b...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det motsatt, mannen orker 1 gang i uken, jeg vil helst ha annenhver dag. Men aldri i verden om jeg forlater mannen min av den grunn. Jeg aksepterer at vi har ulike behov og jeg ordner meg med leketøy om han ikke har lyst. 

Sex skal jo være lystbetont og noe som bringer glede for begge.

Har ikke vurdert å snakke med mannen din om dette? Utrolig hva man klarer om man kommuniserer godt :)

Anonymkode: bb7cd...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det motsatt, mannen orker 1 gang i uken, jeg vil helst ha annenhver dag. Men aldri i verden om jeg forlater mannen min av den grunn. Jeg aksepterer at vi har ulike behov og jeg ordner meg med leketøy om han ikke har lyst. 

Sex skal jo være lystbetont og noe som bringer glede for begge.

Har ikke vurdert å snakke med mannen din om dette? Utrolig hva man klarer om man kommuniserer godt :)

Anonymkode: bb7cd...5bc

Nå er jo én gang i uken 3 ganger mer enn én gang i måneden. Kan ikke sammenlignes, men det var ikke det som var poenget ditt. Skjønner hva du mener. 

Anonymkode: a636b...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Var du ærlig med ham før dere ble samboere at du egentlig er "litt aseksuell"? Hvis du var det så visste han hva han gikk til. Om ikke så var du ikke ærlig med ham, og da tok du fra ham valget.

Jeg hadde ikke orket å leve sammen med en som ikke ønsket å ha sex med meg, fordi det er en viktig del av et sunt forhold. (ser bort fra om ene parten mister sexlyst/-evne pga. sykdom/ulykke, det er noe helt annet). Å leve med en som ikke tente på meg, en jeg ikke kunne dele den nærmeste intimitet med ville fått selvbildet mitt som kvinne til å bli dårligere, jeg ville mistet noe av min seksualitet, en viktig del av den jeg er.

Men løsningen for deg, Hi, er jo heller ikke å ha sex du ikke ønsker. Jeg ville søkt råd hos en sexolog, det er mye dere sammen kan gjøre for å øke den fysiske tilknytningen og tenningen i forholdet.

Anonymkode: 90bf5...fff

Visste du ikke at sexlyst er noe som kan svinge opp og ned i løpet av livet? Og at enkelte kan føle redusert sexlyst med alderen? Trodde du virkelig at alle mennesker går rundt med nøyaktig samme sexlyst hele livet?

Anonymkode: caac3...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Visste du ikke at sexlyst er noe som kan svinge opp og ned i løpet av livet? Og at enkelte kan føle redusert sexlyst med alderen? Trodde du virkelig at alle mennesker går rundt med nøyaktig samme sexlyst hele livet?

Anonymkode: caac3...8f0

Selvfølgelig vet jeg at den kan svinge i perioder, men det er ikke noe som tyder på at det er det Hi snakker om. Hun sier jo selv at hun egentlig er ganske aseksuell. Hadde dette vært bare en periode ville hun vel ha skrevet det.

Det er mye man kan gjøre for å opprettholde sexlysten, både egen og i forholdet. For egen del kan man sørge for å ha et variert og sunt kosthold, trene jevnlig og redusere stress, la være å røyke og drikke lite/moderat av alkohol. I forholdet er det mye man kan gjøre for å opprette kjærlighetsforholdet og tenningen og nærheten. Sexlyst er ikke noe som ikke kan påvirkes (såsant man ikke er aseksuell eller har mistet evnen pga. sykdom/ulykke).

Man må være villig til å jobbe for det og man kan ikke forvente at en partner skal gå mer eller mindre uten sex bare fordi en selv ikke vil ha sex. Det minste man må gjøre er da å snakke om ting, lytte til hverandre, se på forholdet og gjøre det som skal til for å legge til rette for større lyst, vise hverandre nærhet og oppmerksomhet ellers i hverdagen, være villig til å jobbe for det.

Anonymkode: 90bf5...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1 gang pr mnd er ikke lite heller. Her er det tre x pr år☹️

Anonymkode: 3a9ff...757

Og du holder ut? Wow... 

Anonymkode: a636b...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan selvsagt hende at han vil gå fra deg. Det vet ikke vi, og det vet egentlig heller ikke du. Kanskje ikke han engang, nå. Det er vanskelig å spå framtida, og ting kan skje.

Sånn på generelt grunnlag tenker jeg at det er viktig at du forsøker å finne ut av deg selv, og hvis du vil fortsette å være sammen med ham, snakker med ham og er ærlig. Er du villig til å jobbe med å forsøke å få større sexlyst? Er en gang i måneden det maksimale av hva du ser for deg, resten av livet?

Jeg tenker at du og han må snakke sammen. Kommunikasjon er utrolig viktig. Så må du være dønn ærlig med ham, både hva angår den nåværende situasjonen og hva du ser for deg i framtida. Så må du også være villig til å høre på ham og hva han sier. Hva han ønsker seg og hva han kan være villig til å leve med.

Det finnes jo selvsagt andre løsninger, for eksempel åpent ekteskap der du gir ham lov til å ha sex med andre. (Slik jeg tolker deg er ikke dette aktuelt for deg.) Snakk sammen om dette også.

Kommunikasjon, kommunikasjon og kommunikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det ingen som vet. Jeg har en elsker som er gift. Han er ganske tydelig på at han ikke vil gå fra kona, men han er så glad i sex at han velger å ligge med meg siden han ikke får nok hjemme. 

Anonymkode: 2d5e1...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det ingen som vet. Jeg har en elsker som er gift. Han er ganske tydelig på at han ikke vil gå fra kona, men han er så glad i sex at han velger å ligge med meg siden han ikke får nok hjemme. 

Anonymkode: 2d5e1...a50

Vet du hvor mye han får hjemme? Er du gift? 

Anonymkode: a636b...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hvor mye han får hjemme? Er du gift? 

Anonymkode: a636b...063

Ja, ca hver 6 uke. Han er ganske ærlig. 

Anonymkode: 2d5e1...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, ca hver 6 uke. Han er ganske ærlig. 

Anonymkode: 2d5e1...a50

Er jo ikke så ofte, nei. Men syntes kona må godta slikt, jeg. Men hun vet det vel ikke. Er ofte det beste. Han har sikkert prøvd alt før han traff deg. 

Anonymkode: a636b...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er jo ikke så ofte, nei. Men syntes kona må godta slikt, jeg. Men hun vet det vel ikke. Er ofte det beste. Han har sikkert prøvd alt før han traff deg. 

Anonymkode: a636b...063

Jeg aner ikke hva han har prøvd og ikke. Hun vet det ikke. Da hadde det blitt månelyst!

Anonymkode: 2d5e1...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er det ingen som vet. Jeg har en elsker som er gift. Han er ganske tydelig på at han ikke vil gå fra kona, men han er så glad i sex at han velger å ligge med meg siden han ikke får nok hjemme. 

Anonymkode: 2d5e1...a50

Du må føle deg spesiell

Anonymkode: 2c3a9...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ingen vite. Har du spurt han da? Det er vel sånt man burde snakke om før det er for sent?

Anonymkode: caac3...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må føle deg spesiell

Anonymkode: 2c3a9...d32

Nei, men så var ikke det målet heller. Målet var digg sex og det får jeg 

Anonymkode: 2d5e1...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må føle deg spesiell

Anonymkode: 2c3a9...d32

Mener du det fordi mannen din selv er utro? Om man er singel og vil ha en sexpartner, spiller det da noe rolle om han er gift eller ikke da? Om man ikke ønsker noe mer enn sex så er det jo ofte en gift mann som «lønner» seg.

Anonymkode: dbad3...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har et større behov enn kvinner har. Av naturlige grunner, de må spre sin... sine babyfrø. Kvinner har et lavere behov i og med at det krever mye energi å være gravid. Selv om ikke kvinnen blir gravid hver gang, så er det det naturen har forberedt kvinnen på. Derfor har menn større behov enn kvinner.

Anonymkode: 7e2e7...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Menn har et større behov enn kvinner har. Av naturlige grunner, de må spre sin... sine babyfrø. Kvinner har et lavere behov i og med at det krever mye energi å være gravid. Selv om ikke kvinnen blir gravid hver gang, så er det det naturen har forberedt kvinnen på. Derfor har menn større behov enn kvinner.

Anonymkode: 7e2e7...6b7

Mulig det er en overraskelse for deg, men kvinner går ikke gravide hele livet...

Anonymkode: 90bf5...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Mulig det er en overraskelse for deg, men kvinner går ikke gravide hele livet...

Anonymkode: 90bf5...fff

Si det til naturen som har skapt kvinner slik, ikke meg. Klag over hvor urettferdig evolusjonen er. Men slik er det bare.

Anonymkode: 7e2e7...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...