Gå til innhold

Drikker du brus? Da vil du dø av kreft!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nytt vitenskapelig (på)funn: den som drikker brus vil dø av kreft!

https://www.tv2.no/nyheter/10718541/

Lar du barna dine drikke brus? Da vil de dø av kreft.

Anonymkode: 8c94f...39c

Eg dør sikkert av lungekreft etter all røykinga først. 

Anonymkode: 08c39...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, både jeg og barna syntes brus smaker høgg. Ikke drukket det på 15år, ungene smaker med ujevne mellomrom i bursdager men venner seg ikke til smaken (ikke at jeg klager for det 🤷‍♀️😉

MEN jeg er sikker på at vi veier opp med noe annet som er "farlig", stråling fra mobiler, for lav solfaktor, palmeolje, husstøv eller andre ting 😅

Anonymkode: d4213...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste dere bare overskriften? Det sto at det var sukkeret som var problemet. Lettbrus var ikke knyttet til kreft.

 

Grunnen til at sukker er knyttet til kreft er at det fører til høyere risiko for inflammasjon i kroppen, som igjen øker sjansene for kreft.

Et kosthold med mer grønnsaker, fiber, mindre rødt og bearbeidet kjøtt er også lurt

Anonymkode: 8d06d...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drikker sukkerfri brus, men skal sikkert dø av kreft for det. Vi er alle fulle av miljøgifter og utsettes for skadelige stoffer. Verre og verre for hver generasjon. Du og barna dine skal sikkert også dø av kreft. Spesielt barna, for da har velferdsstaten gått til helvete, og behandlingen mot kreft vil bli for de rike som betaler selv. Derfor kan det hende de vil dø av andre sykdommer som vi i dag tar som en selvfølge at vi får dekket behandling av fra staten. Framtiden er vakker! 

Anonymkode: 01f96...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nytt vitenskapelig (på)funn: den som drikker brus vil dø av kreft!

https://www.tv2.no/nyheter/10718541/

Lar du barna dine drikke brus? Da vil de dø av kreft.

Anonymkode: 8c94f...39c

Da lærte jeg noe nytt idag.

Heldigvis drikker vi ikke brus. Eller jo: to ganger i året, kanskje. Barna drikker ikke brus.

Anonymkode: b549b...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bortsett fra vann er det ikke mange ting man ikke ender med å dø av. Frukt og grønt er sprøytet. Kaffe, te, brus, saft og juice skal man heller ikke ha. Alkohol er fyfy. Sukker, brød, pasta, ris og poteter går ikke. Kaker, krem og sjokolade skal man i alle fall gå utenom. Kanel og en del krydder er også skadelig. Salt? Neinei! Osv.

Forsøk å lev fornuftig i hverdagen, men hold hysteriet på avstand, takk!

Anonymkode: 136f1...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bortsett fra vann er det ikke mange ting man ikke ender med å dø av. Frukt og grønt er sprøytet. Kaffe, te, brus, saft og juice skal man heller ikke ha. Alkohol er fyfy. Sukker, brød, pasta, ris og poteter går ikke. Kaker, krem og sjokolade skal man i alle fall gå utenom. Kanel og en del krydder er også skadelig. Salt? Neinei! Osv.

Forsøk å lev fornuftig i hverdagen, men hold hysteriet på avstand, takk!

Anonymkode: 136f1...ae3

Te er bra, og kaffe er sunt i begrensede mengder. 

Anonymkode: 8686b...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som føler seg «angstet» av overskrifter som er til for at andre skal tjene penger bør heller logger seg inn på Kreftforeningen sin nettside. 

Der står det blant annet at man   i k k e  FÅR kreft av sukker.  

Så bare å kose seg. Pass på å ikke få for høy BMI. For hvis det er kostholdsrelatert grunn til høy BMI, bør du engste deg for fler andre typer farlige sykdommer og helsetilstander enn kreft først. 

 

Lærdom til self: VG, Dagbladet, og TV relaterte reklame sider som lager artikler og tjener penger på klikk og abbonement som selger unna fordi de skremmer folk. Ikke la dere lure. Tvi tvi, undersøk fakta!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal helt sikkert dø. Hva som forårsaker døden spiller ikke så stor rolle. Ikke er jeg opptatt av å leve så lenge som mulig heller. Så da fortsetter jeg å drikke brus...

Anonymkode: 7c804...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Leste dere bare overskriften? Det sto at det var sukkeret som var problemet. Lettbrus var ikke knyttet til kreft.

 

Grunnen til at sukker er knyttet til kreft er at det fører til høyere risiko for inflammasjon i kroppen, som igjen øker sjansene for kreft.

Et kosthold med mer grønnsaker, fiber, mindre rødt og bearbeidet kjøtt er også lurt

Anonymkode: 8d06d...e14

Hvis sukker var problemet så ville jus ha vært like farlig. Det er det ikke. Ikke at jeg kaller brus for farlig altså, men forskerne gjør det. Men de kaller ikke jus for farlig. Altså er det brusen i seg som er "farlig".

Anonymkode: 8c94f...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bortsett fra vann er det ikke mange ting man ikke ender med å dø av. Frukt og grønt er sprøytet. Kaffe, te, brus, saft og juice skal man heller ikke ha. Alkohol er fyfy. Sukker, brød, pasta, ris og poteter går ikke. Kaker, krem og sjokolade skal man i alle fall gå utenom. Kanel og en del krydder er også skadelig. Salt? Neinei! Osv.

Forsøk å lev fornuftig i hverdagen, men hold hysteriet på avstand, takk!

Anonymkode: 136f1...ae3

Her er noe som visst nok (ifølge forskerne) er sunt, istedet:

https://www.dagens.dk/videnskab/forskere-derfor-er-det-sundt-inhalere-sin-kaerestes-prutter-2

Anonymkode: 8c94f...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Whippet skrev:

De som føler seg «angstet» av overskrifter som er til for at andre skal tjene penger bør heller logger seg inn på Kreftforeningen sin nettside. 

Der står det blant annet at man   i k k e  FÅR kreft av sukker.  

Så bare å kose seg. Pass på å ikke få for høy BMI. For hvis det er kostholdsrelatert grunn til høy BMI, bør du engste deg for fler andre typer farlige sykdommer og helsetilstander enn kreft først. 

 

Lærdom til self: VG, Dagbladet, og TV relaterte reklame sider som lager artikler og tjener penger på klikk og abbonement som selger unna fordi de skremmer folk. Ikke la dere lure. Tvi tvi, undersøk fakta!

 

Jeg spiser ca 1200 kcal om dagen. Er aktiv. Har bmi som sier sykelig overvektig. Hva skal man gjøre da???

Anonymkode: 53922...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bortsett fra vann er det ikke mange ting man ikke ender med å dø av. Frukt og grønt er sprøytet. Kaffe, te, brus, saft og juice skal man heller ikke ha. Alkohol er fyfy. Sukker, brød, pasta, ris og poteter går ikke. Kaker, krem og sjokolade skal man i alle fall gå utenom. Kanel og en del krydder er også skadelig. Salt? Neinei! Osv.

Forsøk å lev fornuftig i hverdagen, men hold hysteriet på avstand, takk!

Anonymkode: 136f1...ae3

Skal ikke se bort ifra at de om noen år mener noe helt annet. Fisk feks er jo ikke så sunt lenger pga miljøgifter.

Anonymkode: a60ba...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spiser ca 1200 kcal om dagen. Er aktiv. Har bmi som sier sykelig overvektig. Hva skal man gjøre da???

Anonymkode: 53922...737

Da får du i deg mer enn 1200 kcal...

Man blir ikke sykelig overvektig av ingenting. 

Anonymkode: b549b...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jeg ingen tro på...

får jo kreft av alt snart

er farlig og leve

 

Anonymkode: fbcc4...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...