Gå til innhold

Mamma er så streng. Ungene liker henne ikke. Hun skjønner ikke hvorfor og er lei seg.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Superdolly skrev:

Men konstant kritikk og hakking har ingenting med oppdragelse å gjøre. Det går faktisk fint an å oppdra unger uten å hakke på dem og kritisere alt de gjør og er hele tiden. Men da krever det at den voksne tar ansvar og bygger en god relasjon først, og så oppdrar. Og så er det viktig å huske på at den atferden vi gir oppmerksomhet, er den atferden vi får mer av. Mormoren i hi hakker på his barn for alt hele tiden, og da blir alt bare negativt. Og når mormor må hakke på alt fra hårsveis til smuler i sofaen, så er det neimen ikke rart ungene misliker henne. Jeg hadde heller ikke klart å bli glad i noen som bare hakket og kritiserte uansett hva jeg gjorde.

Nei, men det var heller ikke det jeg svarte på. Anonym skrev at «med gode relasjoner trenger vi ikke oppdragelse». Mitt svar til det er: jo, det gjør vi.

Anonymkode: 387de...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.7.2019 den 16.35, Anonym bruker skrev:

Hun er stadig etter ungene i vårt hjem, sitt rolig, spis med gaffel, du får ikke dessert om du ikke spiser. Alle disse tingene jobber selvsagt vi også med, men når mamma er her ca en gang i måneden og går rett inn i oppdragerrollen så blir ungene negative.

Du skal bli skikkelig, skikkelig streng tilbake. Gjerne litt forbanna. Slå i bordet og si til din mor at «nå passer du munnen din, for her i huset er det JEG som bestemmer hva reglene er og hvordan de håndheves, og hvis du faen ikke kan finne deg i det, så dra hjem til du kommer på bedre tanker!»

Anonymkode: 19986...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...