Gå til innhold

Jenteklipp 6 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 6 år gamle jente skal klippe seg i dag. Hun har hår ned til rett over korsryggen.

Vi er ikke helt enig i hvordan hun skal klippe seg. Hun vil klippe seg til rett over skuldrene. Sist gang hun klipte seg, fikk hun lov til det. Var veldig praktisk mtp å gre og vaske håret, men fikk det ikke i en hårstrikk. Noe som var litt upraktisk siden hun er med i organisert idrett og håret kom i ansiktet.

Hun er også opptatt av at hun vil ha bølger i håret, noe hun har minimalt med. Men da har jeg tenkt at om vi klipper det litt opp, med lengde til under skuldrene, vil det kanskje få litt mere liv. Og kunne festes med hårstrikk.

Men blir litt usikker om det er ok å klippe opp håret på 6 åringen og gi henne en mer "voksen" frisyre. Jeg personlig synes de typiske "rett over" klippene mange småjenter har er kjempe kjedelige.  Men nå er det ikke mitt hår som skal klippes😬

Hva ville dere gjort? Latt henne bestemme selv, eller tvunget igjennom din egen mening? Eller en mellomting om det finnes 🤔

Har dere noen andre forslag til livlig og fin frisyre på en skolestarter?😁

Anonymkode: 939b7...1e0

Skrevet

Kompromiss så godt det lar seg gjøre. Det er hennes hår, men barn ser ikke alltid konsekvensene☺️

Min snart femåring har gradert klipp. Har aldri likt den rett over greia. Jeg klipper henne selv ☺️

Skrevet
14 minutter siden, Optatium skrev:

Kompromiss så godt det lar seg gjøre. Det er hennes hår, men barn ser ikke alltid konsekvensene☺️

Min snart femåring har gradert klipp. Har aldri likt den rett over greia. Jeg klipper henne selv ☺️

Jeg er ikke flink til å klippe hår😁 så den biten skal hun få slippe😄 Hvor langt hår har din da?

Kompromiss er nok greia, jeg kan strekke meg litt i hennes retning, det har jeg jo egentlig gjort, men hun er så bestemt på kort hår 🙄 Har noen timer til å forhandle på 🤪

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke flink til å klippe hår😁 så den biten skal hun få slippe😄 Hvor langt hår har din da?

Kompromiss er nok greia, jeg kan strekke meg litt i hennes retning, det har jeg jo egentlig gjort, men hun er så bestemt på kort hår 🙄 Har noen timer til å forhandle på 🤪

Hun hr til korsryggen, men kravet er at jeg får gre og flette håret hver dag. 

Kjør på med gode grunnet til hvor upraktisk den lengden er, kanskje hun gir seg ☺️

Skrevet

Jeg klipper selv, men jeg klipper det litt kortere foran. Ikke gradert. Klipper det litt lenger enn skuldrene så hun får satt det opp og kan bruke pannebånd på kamper (håndball).

Klipper også niesene mine som er 4 og 6 år. De klipper jeg rett over på. Og pannelugg.

Anonymkode: 047f6...ff3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...