Gå til innhold

Er jeg veldig hønemor?🙄🤷‍♀️


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hver gang datteren(13 år) går ut døren sier jeg alltid: glad i deg, og vær forsiktig og ha det gøy. I dag feks fordi hun skal til sentrum og etter det å bade med en venninne. Hun svarer jo alltid litt sånn "jada", som unge ofte gjør, men jeg lurer på om det blir for "hønete"?😅

Jeg sier det forresten alltid til mannen også, at han må kjøre forsiktig🙄🤷‍♀️

Anonymkode: 00570...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er bare koselig synes jeg.

Det er sånne småting som de alltid vil huske, at du sa sånn før hun gikk hjemmefra.

Her ler f.eks 18-åringen av at jeg alltid har sagt, "Husk refleks" når de har gått hjemmefra høst og vinter. Han synes at det er koselig og moro å huske sånne ting, at hver gang han sa "Nå går jeg, hade" så svarte jeg "Husk refleks".

Du lar henne gå, du lar henne leve et helt normalt ungdomsliv, men du forteller henne at du er glad i henne og at hun skal være forsiktig. Det er helt greit.

Jeg sier "Pass på hverandre" når 15-åringen skal ut å bade.

Jeg sier "Kjør pent" når 18-åringen skal ut å kjøre.

Det er bare koselig.

Anonymkode: 69621...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Sønn på 27 reiser på ferie i dag, og jeg sa ‘god tur, kos deg mye,vær forsiktig, drikk mye vann og send snap’ 🙈

Han ler, og sier ‘jada, mamma’, men jeg tror de setter pris på det 💕

Anonymkode: 69f41...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hadde du vært hønemor hadde du kjørt henne over alt og gjerne blitt med for å passe på at hun ikke blir skadet også. Spesielt når de skal bade. Hønemødre lar ikke 13 åringer bade uten en voksen, gjerne fler, tilstede.

Anonymkode: 6ad4e...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forteller mine barn at jeg er glad i de hver kveld jeg, og jeg får det samme tilbake. Bare koselig å vite man er elsket tenker jeg. Å skilles med gode ord er bare fint. 

Anonymkode: ebed0...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hver gang datteren(13 år) går ut døren sier jeg alltid: glad i deg, og vær forsiktig og ha det gøy. I dag feks fordi hun skal til sentrum og etter det å bade med en venninne. Hun svarer jo alltid litt sånn "jada", som unge ofte gjør, men jeg lurer på om det blir for "hønete"?😅

Jeg sier det forresten alltid til mannen også, at han må kjøre forsiktig🙄🤷‍♀️

Anonymkode: 00570...270

Jeg blir sikkert også slik. Dog liker jeg ikke si "kjør forsiktig" eller liknende for da høres det ut som verden er en skummel plass . Jeg liker bedre noe sånt som "Ta godt vare på deg selv".

Datter er 4,5 år og jeg gruer meg til hun skal være ute alene . Jeg kommer til å bli gal av bekymring over alt som kan gå galt 😏

Anonymkode: 378c2...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der gnålet om å være forsiktig ville jeg droppet. For det første sier du da at du ikke stoler på hennes vurderingsevne. For andre vil hun få tonnevis med skyldfølelse hvis det skjer noe galt og hun ikke har fulgt mammas formaninger om å være forsiktig. 

Vis henne at du stoler på henne!

Anonymkode: ca0e5...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...