Gå til innhold

På stranda med nyfødt baby, hva kjøpe for å få skygge?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. Vi hadde uv-paraply, vi... blir ikke varmt inni den. Og hadde med vogna. 

Anonymkode: fa800...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minste vår ble født i juni og det var en veldig varm sommer det året. Vi var masse på stranda og også på sydenferie. Vi hadde kjøpt et sånn uv telt for babyer, men det ble ikke brukt. Vi hadde med oss parasoll og vi satte vogna i skyggen under et tre, fungerte veldig bra, hun sov for det meste i vogna i skyggen eller lå litt på teppe eller fanget i skyggen av parasoll. Hadde uv kalesje, en sånn ekstradel til å feste på kalesjen som gå mer skygge.

Anonymkode: ce380...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nyfødt baby har ikke noe på stranden å gjøre, etter min mening. Og definitivt ikke noe i syden og gjøre. Det er for foreldrenes beste og ikke babyen

Anonymkode: 7e6f9...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bli veldig varmt i uv telt , det er mest for å beskytte mot solstrålene og gir lite skygge. Ville satset på noe som gir skikkelig skygge, som en parasoll 😊 kan evt ha parasoll bak uv teltet, så babyen får underlaget på teltet og ekstra beskyttelse mot vind og sand .

Anonymkode: e0b06...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En nyfødt baby har ikke noe på stranden å gjøre, etter min mening. Og definitivt ikke noe i syden og gjøre. Det er for foreldrenes beste og ikke babyen

Anonymkode: 7e6f9...51a

Dummeste jeg har hørt! Så lenge babyen ligger i skyggen er stranden faktisk bedre sted enn andre steder når varmen er som høyest pga bris!! Skyggen er tingen.

Det er mange som har eldre søsken og da tar man hensyn til familien som helhet.

Anonymkode: 53628...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde UV telt med vinduer. Lå der i vognbag med vindu oppe, det var luftig og fint der inne. 

Og du so sier barn ikke har noe på en strand å gjøre. Bare ett barn eller? Selvsagt må baby bli med familien på normale aktiviteter. 

Anonymkode: 3f6bf...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En nyfødt baby har ikke noe på stranden å gjøre, etter min mening. Og definitivt ikke noe i syden og gjøre. Det er for foreldrenes beste og ikke babyen

Anonymkode: 7e6f9...51a

Kunne ikke vært mer enig!

Anonymkode: 068fd...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

En nyfødt baby har ikke noe på stranden å gjøre, etter min mening. Og definitivt ikke noe i syden og gjøre. Det er for foreldrenes beste og ikke babyen

Anonymkode: 7e6f9...51a

Min baby hadde det helt topp både på stranda hjemme og i Kroatia, svalt og godt i skyggen i vogna og hun bare sov og smilte hele sommeren. Hadde ikke vært så gøy for de andre barna om vi bare skulle sitte inne hele sommeren, så vi dro på stranda og alle koste seg.

Anonymkode: ce380...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

En nyfødt baby har ikke noe på stranden å gjøre, etter min mening. Og definitivt ikke noe i syden og gjøre. Det er for foreldrenes beste og ikke babyen

Anonymkode: 7e6f9...51a

Det er mye svalere og bedre luft på stranda enn hjemme på terassen eller inne i et hus. For å ikke snakke om hvis en bør i leilighet.

Anonymkode: fc874...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dummeste jeg har hørt! Så lenge babyen ligger i skyggen er stranden faktisk bedre sted enn andre steder når varmen er som høyest pga bris!! Skyggen er tingen.

Det er mange som har eldre søsken og da tar man hensyn til familien som helhet.

Anonymkode: 53628...771

Ta deg 1 uke i syden og se. Babyer som  gråter og er leie for de ikke trives på stranden. Foreldre som ikke klarer å få dem til å roe seg. Men foreldrene skal absolutt fortsette sin dag på stranden. Gi babyen ro og la den få sove i rom med aircondition. Slenger også med foreldre som tar med seg de små ut om kveldene i syden. Ungene sovner i lite behagelig stilling i vogna. De våkner, gråter og sovner igjen. Men foreldrene skal fortsette sin kveld i syden. Det er også til foreldrenes beste, ikke babyen 1 åringen eller 2 åringen. 

Anonymkode: 7e6f9...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde UV telt med vinduer. Lå der i vognbag med vindu oppe, det var luftig og fint der inne. 

Og du so sier barn ikke har noe på en strand å gjøre. Bare ett barn eller? Selvsagt må baby bli med familien på normale aktiviteter. 

Anonymkode: 3f6bf...40f

Jeg sier babyer! Trådstarter skrev nyfldt baby i innlegget, og det var det jeg kommenterte. Kanskje resten av familien bør rette seg etter babyen en periode. Harmoni og trygghet er enormt viktig i livets første fase. ( og år ) 

Anonymkode: 7e6f9...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sier babyer! Trådstarter skrev nyfldt baby i innlegget, og det var det jeg kommenterte. Kanskje resten av familien bør rette seg etter babyen en periode. Harmoni og trygghet er enormt viktig i livets første fase. ( og år ) 

Anonymkode: 7e6f9...51a

Tja, etter fire barn og mange venner med barn, kjenner jeg meg overhode ikke igjen i beskrivelsene om hvordan babyer har det på stranden. Eller smårollinger i Syden for den saks skyld. Så lenge babyen får nok melk, skygge, kos og er mest mulig skjermet, spiller det da ingen rolle for den hvor den er. Og våre barn har sovnet i vogn og forblitt sovende de få gangene vi har vært sent ute i varmere strøk. De har ikke leet på et øyelokk en gang da vi flyttet på dem (pusset før de sovnet), og de har storkost seg med varmen og masse bading. Det hele handler om å være fornuftig, rolig og tilpasse der det trengs. 

Anonymkode: 7efa2...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som storebror! De neste månedene, inkludert sommerferien, er vi kun hjemme! Og husk at du må være stille mens han sover i sitt perfekte tempererte rom. Verandadøra må alltid være lukket slik at aircondition virker.

🙄

Anonymkode: db94a...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gratulerer som storebror! De neste månedene, inkludert sommerferien, er vi kun hjemme! Og husk at du må være stille mens han sover i sitt perfekte tempererte rom. Verandadøra må alltid være lukket slik at aircondition virker.

🙄

Anonymkode: db94a...e90

Gu så tåpelig. Du vrir det om. Er du helt frisk siden du tok det så tungt?? 😂😂 Du overreagerer til de grader. Komitragisk.

Anonymkode: 7e6f9...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Anonym bruker said:

Ta deg 1 uke i syden og se. Babyer som  gråter og er leie for de ikke trives på stranden. Foreldre som ikke klarer å få dem til å roe seg. Men foreldrene skal absolutt fortsette sin dag på stranden. Gi babyen ro og la den få sove i rom med aircondition. Slenger også med foreldre som tar med seg de små ut om kveldene i syden. Ungene sovner i lite behagelig stilling i vogna. De våkner, gråter og sovner igjen. Men foreldrene skal fortsette sin kveld i syden. Det er også til foreldrenes beste, ikke babyen 1 åringen eller 2 åringen. 

Anonymkode: 7e6f9...51a

Du vet, du må ikke lese alt i verst tenkelige lys. "Syden" trenger ikke å være så varmt som du tenker, man kan ha et enkelt / robust barn som trives på stranda, eller der foreldrene kun blir der en liten stund, for så å dra hjem igjen når ungen blir grinete. Du leser automatisk TS i et lys som at h*n skal tvinge sin nyfødte baby til å være på stranda hele dagen, i hetebølge. Hva med å ha litt mer tiltro til folk? Det er ikke barnemishandling å ta med en nyfødt på stranden, dersom man tar sine forholdsregler, f.eks. dra tidlig på dagen, ikke være for lenge, passe på å være i skyggen.

Anonymkode: c656e...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2019 den 11.57, TinaK 1990 skrev:

Bruk parasoll!! Uv telt er bakerovn !

Støtter denne. Min treåring fikk heteslag etter 10 minutter i UV-telt. Ble dramatisk og tålte ikke varmen i lang tid etter dette. 

Anonymkode: 1dc8d...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta hensyn til den nyfødte babyen den første tiden? Ha tid til kos og bli kjent. Stakkars baby som legges i vogn i skyggen for å sove mest mulig slik at foreldre kan få fred.

 

og ja jeg har flere barn, 4 faktisk. De må alle ta hensyn til en nyfødt baby. Babyen har fått kos og ro med familien og så har far tatt de andre barna med på kjekke sommeraktiviteter og ferie.

 

en nyfødt baby må faktisk ikke henge med på lasset på familiens vanlige aktiviteter. En baby på noen måneder ja, men ikke en nyfødt.

Anonymkode: 88b76...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...