Gå til innhold

Milde måne for ei kø til pass. Flyr om 6 uker, fikk time 2 uker før. Holder det?😬


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forstår at folk somler og glemmer, men hva med å bestille nytt pass en stund før det gamle går ut uansett?? Var idag og fikk pass til jentungen( bestilte tid for noen mnd siden da jeg fikk vite passkontoret skulle legges ned) og hennes pass er egentlig gyldig til februar 20, men siden jeg VET at hun skal til et land i høstferien der passet må ha 6 mnd gyldighet etter retur, så fikser jeg det nå, og ikke 2 uker før ferien..... Pass er billig, så om det er god dato på det, har en lov å fornye før det er utgått !

Anonymkode: 4a935...f2c

Jeg prøvde å fornye datterens pass 8 måneder før det gikk ut (skulle likevel på passkontoret da). Det fikk jeg ikke, for det var for lang tid til det gikk ut. 

Anonymkode: 5eeeb...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lurt... 🙄 De skulle ha nektet alle nødpass på slikt grunnlag. 

Anonymkode: 87667...99f

Hvorfor skulle de det? Hadde det gjort ditt liv bedre? 

Anonymkode: 31086...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Dumi skrev:

Hvor? 

Husker faktisk ikke 😊

Det var en artikkel om kapasitetsproblemene hos passkontorene. 

Jeg var over gjennomsnittet interessert i problematikken når jeg bestilte time i slutten av mars/begynnelsen av april og fikk time først i slutten av juni. 

Passet til datteren vår går ut i midten av juli, men det ville blitt risky i forhold til reisen. Jeg trodde faktisk 3 måneder i forveien ville holde - men det var vanskelig å få time.

Det er vel derfor de har gått ut med en slik uttalelse - fordi de ser at de faktisk har for liten kapasitet. 

Det jeg gjorde var å følge med hver dag om det ble lagt ut nye timer, også fikk jeg etter en stund en time i starten av mai.. 

Anonymkode: 31086...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skulle de det? Hadde det gjort ditt liv bedre? 

Anonymkode: 31086...4eb

Ja faktisk😄

Anonymkode: 87667...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skulle de det? Hadde det gjort ditt liv bedre? 

Anonymkode: 31086...4eb

Det hadde gjort alles liv bedre!

Anonymkode: 09597...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Husker faktisk ikke 😊

Det var en artikkel om kapasitetsproblemene hos passkontorene. 

Jeg var over gjennomsnittet interessert i problematikken når jeg bestilte time i slutten av mars/begynnelsen av april og fikk time først i slutten av juni. 

Passet til datteren vår går ut i midten av juli, men det ville blitt risky i forhold til reisen. Jeg trodde faktisk 3 måneder i forveien ville holde - men det var vanskelig å få time.

Det er vel derfor de har gått ut med en slik uttalelse - fordi de ser at de faktisk har for liten kapasitet. 

Det jeg gjorde var å følge med hver dag om det ble lagt ut nye timer, også fikk jeg etter en stund en time i starten av mai.. 

Anonymkode: 31086...4eb

Les artikkelen i tråden her. De har sagt det motsatte.

Anonymkode: 09597...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er enda en fordel med å bo på landet. Jeg gikk ned en dag etter jobb, ingen timeavtale, og fikk passet i posten akkurat en uke etter. 

Hvorfor i all verden er det så lang ventetid i byene? Har de ikke folk på passkontorene?

Anonymkode: 0c724...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde gjort alles liv bedre!

Anonymkode: 09597...b8c

Hvorfor? Seriøst, hvorfor bryr det deg om politi må utstede nødpass?

Anonymkode: 0c724...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, her legges timene ut 60 dager frem i tid (ble vel utvidet litt nå mener jeg å huske) og det er smekkfullt før du rekker å trekke pusten. Vi bestilte i februar og fikk time i mai! Det er jo fint å si at man skal tenke på det før, men vi prøvde fra desember av å bestille time. Fikk den aller siste timen som var når mannen bestilte når klokka slo midnatt, når timene legges ut. Så dette kan ikke folk klandres for. Ikke kan man fornye et pass med lang holdbarhet heller. 

Anonymkode: 6991e...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg prøvde å fornye datterens pass 8 måneder før det gikk ut (skulle likevel på passkontoret da). Det fikk jeg ikke, for det var for lang tid til det gikk ut. 

Anonymkode: 5eeeb...adb

Har aldri hatt problem med det, jeg sa bare at siden dere skal legge ned snart, så vil jeg bare fornye så jeg slepper å reise så langt med barna....

Anonymkode: 4a935...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er enda en fordel med å bo på landet. Jeg gikk ned en dag etter jobb, ingen timeavtale, og fikk passet i posten akkurat en uke etter. 

Hvorfor i all verden er det så lang ventetid i byene? Har de ikke folk på passkontorene?

Anonymkode: 0c724...c57

Én av svært mange fordeler. 😉

Anonymkode: 8b495...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er enda en fordel med å bo på landet. Jeg gikk ned en dag etter jobb, ingen timeavtale, og fikk passet i posten akkurat en uke etter. 

Hvorfor i all verden er det så lang ventetid i byene? Har de ikke folk på passkontorene?

Anonymkode: 0c724...c57

Slik var det her og, bor på landet. Men så skulle politiet flytte til nærmeste by. Så skal passkontoret i nærmeste by legges ned, så da må vi kjøre mellom 3 og 6 mil for å ordne pass, den korteste veien er en storby med mye kaos og venting. Så tilbudet blir bare dårligere og dårligere her nå...

Anonymkode: 4a935...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drammen igjen her,forresten 🙋‍♀️ Vi bestilte jo på fredag, fikk mld i morges om at de lå klare til å hentes på politist. Så tok ikke lang tid her 🙂 Om det var flaks eller ikke vites ei.

Anonymkode: fe742...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...