Gå til innhold

Milde måne for ei kø til pass. Flyr om 6 uker, fikk time 2 uker før. Holder det?😬


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor i alle dager har du ikke ordnet dette tidligere, det har vært skrevet masse om sette i avisene

Anonymkode: c3810...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal kunne holde.

Men seriøst. Du har vært griseheldig. 

Jeg bestilte time i starten av april, og fikk time i slutten av juni

Anonymkode: 31086...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å fatte at dere ikke ordner dette på senhøsten eller vinteren! Hva er vitsen med å vente til det nesten er for seint?

Anonymkode: 8b495...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var mange mødre😅 Nett å høre mor mi.

Jeg har hatt 5 eksamen og aleinemor. Akkurat ferdig med siste. Barna sine pass er i boks for lengst. Mitt går ut i ferien.

Anonymkode: b3acc...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvert år er det noen som sitter med halvpanikk fordi de ikke får ordnet pass før i siste liten. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig. Utløpsdato på pass har man vært klar over i årevis. Det står klart og tydelig i passet! 

Anonymkode: 09597...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk passene våres i posten 2-3 dager etter at vi var innom passkontoret så skulle tro det skal gå. Jeg har aldri opplevd at det går over en uke før de er i postkassen. 

I alle fall i Oslo har det vært nesten umulig å komme inn for å få pass så svar nå heller på om hva det blir spurt om. Vi fornyet passene våres i januar men måtte stå fra 06:30 til 08:00 utenfor å vente på at kontoret skulle åpne, det er jo ikke noe man har lyst til med små barn. 

Endret av TheWitch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar opptil 10 virkedager (2 uker inkl helg) Noen ganger er du heldig å får det før. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne og bestilte pass til barna for 1uke siden i Drammen, ikke fått de enda. Har beklaget meg på at det vil ta minimum tre uker, så får alt annet være en bonus 🙂

I verste fall så får du fikse nødpass... Dyrt, men muligens billigere en å avbestille ferien vil jeg tro 🙂

Anonymkode: fe742...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Var inne og bestilte pass til barna for 1uke siden i Drammen, ikke fått de enda. Har beklaget meg på at det vil ta minimum tre uker, så får alt annet være en bonus 🙂

I verste fall så får du fikse nødpass... Dyrt, men muligens billigere en å avbestille ferien vil jeg tro 🙂

Anonymkode: fe742...227

Bare en rettelse. Det er ikke sikkert at man kan få "fikse nødpass". Det står at politiet kan gi ut nødpass, ikke at de skal. De har blitt mer restriksive på det de siste årene, og ja, folk har fått nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Dumi skrev:

Bare en rettelse. Det er ikke sikkert at man kan få "fikse nødpass". Det står at politiet kan gi ut nødpass, ikke at de skal. De har blitt mer restriksive på det de siste årene, og ja, folk har fått nei. 

Og i tillegg: Hvis hi får innvilget nødpass, vil det gjelde kun for en reise, ikke til alle land og det passet hun har bestilt og som da er på vei til henne i posten, vil automatisk bli gjort ugyldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om et holder? Kanskje, kanskje ikke. 6 uker er jo en stund til da, så mulig den verste sommerferie-panikk-køen med påfølgende ekstra ventetid er over til da. Men to uker før avreise er snaut nok innenfor den vanlige tiden det kan ta pass, 10 virkedager. 

Nødpass bør man ikke satse på, for bruken av nødpass er strammet skikkelig inn. Det skal være et nødpass - ikke et pass til folk som ikke har fått somlet seg til å fornyet pass og det skal i utgangspunktet ikke gies ut til feriereiser. Det er et resultat av holdningen til altfor mange: Gidder ikke holde styr på passet, det er enklere å få nødpass. Når det er endeløse køer foran nødpasskontoret på flyplassene, er det noe galt med folks holdninger.

HI - du får krysse fingrene å håpe på det beste, eller stille grytidlig opp i passkø på passkontoret og håpe at du er blant de som kommer inn. Jeg hadde gjort det siste.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var inne og bestilte pass til barna for 1uke siden i Drammen, ikke fått de enda. Har beklaget meg på at det vil ta minimum tre uker, så får alt annet være en bonus 🙂

I verste fall så får du fikse nødpass... Dyrt, men muligens billigere en å avbestille ferien vil jeg tro 🙂

Anonymkode: fe742...227

Det er de blitt veldig restriktive med,ikke sikkert man får det med mindre man har en veldig god grunn, og ferie er ikke det

Anonymkode: 37646...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her var mange mødre😅 Nett å høre mor mi.

Jeg har hatt 5 eksamen og aleinemor. Akkurat ferdig med siste. Barna sine pass er i boks for lengst. Mitt går ut i ferien.

Anonymkode: b3acc...8d8

Greit nok at det er mange mødre her, men det er strengt tatt du også. Og selv om man har eksamen så klarer man å bestille seg time til pass, eller bestille time tidligere på året.

Anonymkode: 6f231...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at folk somler og glemmer, men hva med å bestille nytt pass en stund før det gamle går ut uansett?? Var idag og fikk pass til jentungen( bestilte tid for noen mnd siden da jeg fikk vite passkontoret skulle legges ned) og hennes pass er egentlig gyldig til februar 20, men siden jeg VET at hun skal til et land i høstferien der passet må ha 6 mnd gyldighet etter retur, så fikser jeg det nå, og ikke 2 uker før ferien..... Pass er billig, så om det er god dato på det, har en lov å fornye før det er utgått !

Anonymkode: 4a935...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dumi skrev:

Bare en rettelse. Det er ikke sikkert at man kan få "fikse nødpass". Det står at politiet kan gi ut nødpass, ikke at de skal. De har blitt mer restriksive på det de siste årene, og ja, folk har fått nei. 

Jeg så nettopp at de gikk ut og beroliget folk med at ingen skulle sitte i en situasjon hvor de ikke fikk dra på ferie.. 

Anonymkode: 31086...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg så nettopp at de gikk ut og beroliget folk med at ingen skulle sitte i en situasjon hvor de ikke fikk dra på ferie.. 

Anonymkode: 31086...4eb

Lurt... 🙄 De skulle ha nektet alle nødpass på slikt grunnlag. 

Anonymkode: 87667...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg så nettopp at de gikk ut og beroliget folk med at ingen skulle sitte i en situasjon hvor de ikke fikk dra på ferie.. 

Anonymkode: 31086...4eb

Hvor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg så nettopp at de gikk ut og beroliget folk med at ingen skulle sitte i en situasjon hvor de ikke fikk dra på ferie.. 

Anonymkode: 31086...4eb

Sprøtt

Anonymkode: 37646...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg så nettopp at de gikk ut og beroliget folk med at ingen skulle sitte i en situasjon hvor de ikke fikk dra på ferie.. 

Anonymkode: 31086...4eb

Hvem er "de"?

Hvor så du dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi beskjed st du vil hente passet Setså du slipper å vente på postgang.

Anonymkode: 78ec8...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg så nettopp at de gikk ut og beroliget folk med at ingen skulle sitte i en situasjon hvor de ikke fikk dra på ferie.. 

Anonymkode: 31086...4eb

Det vil jeg se før jeg tror det.

Anonymkode: 09597...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her var mange mødre😅 Nett å høre mor mi.

Jeg har hatt 5 eksamen og aleinemor. Akkurat ferdig med siste. Barna sine pass er i boks for lengst. Mitt går ut i ferien.

Anonymkode: b3acc...8d8

Dårlige unnskyldninger. 

Fullstendig unødvendig å være så sløv selv om man er alenemor med eksamen. 

Anonymkode: 8b495...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eller kan jeg sitte uten pass.

Anonymkode: b3acc...8d8

Tok 5 uker før jeg fikk mitt så ja du kan sitte uten pass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...