Gå til innhold

Litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til dette...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske ny lagleder for fotballaget til min sønn. Hadde i oppgave sammen med en forelder til å sette opp kioskvakter denne uka. Vi har fått beskjed om at de dagene det er kamper, skal kiosken være åpen. Det har vi fikset folk til. I morgen er det et arrangement der som ikke har noe med idrett å gjøre. Er noe helt annet, derfor er det ingen kamper den dagen. Ok tenker vi, ingen kioskvakter den dagen.

Fikk så mld i går av en som er ansvarlig for masse greier i idrettslaget om at han regnet med vi hadde skaffet 4 kioskvakter til i morgen. Jeg skjønte ingenting. Ante ikke at kiosken skulle være åpen. Heller ikke at vi måtte skaffe 4 vakter (det vanlige er 2). Fikk nesten litt kjeft. Men, vi har ikke fått info om dette. Ante ingenting. Personen mente at dette burde vi ha skjønt. Men, tok selvkritikk for manglende info.

Vi har fått tak i to stk. Flere får vi ikke til på så kort varsel. 

Burde vi ha skjønt dette? Vi gjorde i allefall ikke det. Og jeg blir faktisk litt lei meg. Tok på meg denne rollen som ingen andre ville ta og har stilt opp masse rundt laget. Er ikke noe rart folk ikke vil ta på seg disse rollene...

Anonymkode: cbeee...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ganske ny lagleder for fotballaget til min sønn. Hadde i oppgave sammen med en forelder til å sette opp kioskvakter denne uka. Vi har fått beskjed om at de dagene det er kamper, skal kiosken være åpen. Det har vi fikset folk til. I morgen er det et arrangement der som ikke har noe med idrett å gjøre. Er noe helt annet, derfor er det ingen kamper den dagen. Ok tenker vi, ingen kioskvakter den dagen.

Fikk så mld i går av en som er ansvarlig for masse greier i idrettslaget om at han regnet med vi hadde skaffet 4 kioskvakter til i morgen. Jeg skjønte ingenting. Ante ikke at kiosken skulle være åpen. Heller ikke at vi måtte skaffe 4 vakter (det vanlige er 2). Fikk nesten litt kjeft. Men, vi har ikke fått info om dette. Ante ingenting. Personen mente at dette burde vi ha skjønt. Men, tok selvkritikk for manglende info.

Vi har fått tak i to stk. Flere får vi ikke til på så kort varsel. 

Burde vi ha skjønt dette? Vi gjorde i allefall ikke det. Og jeg blir faktisk litt lei meg. Tok på meg denne rollen som ingen andre ville ta og har stilt opp masse rundt laget. Er ikke noe rart folk ikke vil ta på seg disse rollene...

Anonymkode: cbeee...793

Nei, herlighet - dere kan jo ikke gå rundt og gjette dere til ting når de som har ansvaret ikke gir dere noen som helst grunn til å tro at det skulle være slik. Den "ansvarlige" har jo "drete på draget", absolutt ikke du.

Jeg synes du skal ta en telefon tilbake til vedkommende og si at dere ikke fikk beskjed fra ham/henne om dette, men at dere nå likevel har greid å skaffe to som kan være i kiosk, men at du forventer at han/hun får tak i to andre siden det ikke er andre av dere som kan på så kort varsel, og at du også forventer at det blir flere slik at det ikke blir dobbelt opp på de to som nå er så velvillige at de stiller opp på så kort varsel. Og så ber du om tilbakemelding på hvem som stiller i tillegg til de to du har ordnet. Jeg ville nok også ha sagt at vedkommende fikk stille opp selv siden det er den som har rotet dette til.

Anonymkode: 6de7e...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne rotehuer har en stygg tendens til å skylde på andre når de fucker opp.

Ville sagt at dere har ordnet to som kunne stille på kort varsel, men at du regner med at neste gang så blir dere informert. Minn han på at avtalen var kiosk hver gang det er kamp 

Anonymkode: 4bb36...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke din feil. Man kan ikke gå rundt og lukte slike ting. Det må gis klare beskjeder fra klubbens side hva de ønsker. Jeg er selv lagleder og strever litt med å få god nok info fra klubben. Og dersom det blir noen misforståelser så har jeg bare svart at jeg er ny i dette, og kan ikke kjenne til alt som foregår i klubben. Det er ikke noe problem for meg å gjøre som jeg får beskjed om, men da må jeg faktisk få beskjed. Har fått til svar at de driver bare frivillig ved siden av annen jobb og bla bla... Da har jeg bare svart at det gjør jeg også. Jeg kan ikke gjøre en god jobb som lagleder når informasjon uteblir. Nå er klubben vår veldig lite veldrevet da.

Anonymkode: 3690a...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er det bare din oppgave å skaffe vakter? Er vel flere lag i samme klubb?

Men dette er da ikke din feil. Si at du har fått beskjed om åpen kiosk når det er kamp. Imorgen er det ikke kamp. Så da visste ikke du at de skulle ha åpen kiosk til andre arrangementer. 

Anonymkode: 8c674...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar du de du har skaffet og slenger på deg selv. Da har dere 3. Det er alltid for mange kioskvakter. 

Som lagleder selv har jeg bedt klubben (jeg sittet også i styret) om å gi klar, tydelig beskjed i god tid om det er noe man må ordne utenom egne kamper. Klarer de ikke det, så må de ta skylden for dette selv.

Anonymkode: 3ee60...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar. Godt å høre at jeg ikke har gjort en megafeil her som burde ha skjønt dette. Har sendt 3 mld til han i kveld som er lest, med info om at jeg har skaffet to vakter og spørsmål om når de skal møte. Han har lest mld, men svarer ikke. Jeg gir opp...  Jeg har ikke mulighet til å stille selv da jeg skal på jobb.

Er neimen ikke rart det er vanskelig å få folk i disse rollene. Ble litt satt ut av dette her jeg.

Hi

Anonymkode: cbeee...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke en egen kioskansvarlig ? En som har ansvar for å sende ut info om når det trengs vakter i kiosken. Den personen har også ansvar for å handle inn varer til kiosk 

Anonymkode: b7071...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har dere ikke en egen kioskansvarlig ? En som har ansvar for å sende ut info om når det trengs vakter i kiosken. Den personen har også ansvar for å handle inn varer til kiosk 

Anonymkode: b7071...535

Jo, og det er denne personen.

Hi

Anonymkode: cbeee...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange klubber drives lite profesjonelt fordi det sitter et rotehue på en plass han ikke burde. 

Nå har du sjansen til å sette litt preg på klubben. Lage skikkelig rutine for hvordan ting med kiosken skal gjøres. En liste over når vakter settes inn, hvem kontaktes, hvor langt i forveien, hvordan er overlevering av nøkler, penger, når gjøres opptelling av varer, når kjøpes varer inn. 

Slik at hvem som helst ny som kommer inn får all info. Da er det også lettere å rekruttere folk enn om de skal, som du, gjette seg til oppgaver og så få kjeft.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...