Gå til innhold

Hva gjør jeg? Har fått en avsindig stor underjordisk kvise på nesa, og skal på noe viktig på torsdag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hele nesa er knall rød og hoven. Jeg har i tillegg vært så dum og klemt masse på den og stukket med nål. Det kommer bare ut klar væske og ikke noe gørr. Nå har det blitt sår også. Gud jeg skulle bare ha latt den være. Hva gjør jeg?

Anonymkode: 6440a...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøyemeg, så uheldig!

Mitt tips er å la den være helt i fred, ev smøre på en sårsalve og håpe på at den popper før torsdag. 

Anonymkode: 01398...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjølt den ned med en isbit. IKKE pill mer på den. Kjøp noe Basiron på apoteket, smør på. 

På torsdag må du rett og slett sminke kvisen etter alle kunstens regler. Consealer, pudder. 

Jeg føler med deg, har vært der selv!!

Anonymkode: 98ef8...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Vært der selv. Pilla masse. På et viktig møte tre dager senere hadde jeg sminket SÅRET etter alle kunstens regler. Det syntes likevel GODT. 

Anonymkode: 24905...579

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, vært der selv ja. 

Ikke rør den noe mer. Kremer som virker mot kviser er det for sent å starte med nå, da disse ikke funker så godt på underjordiske kviser og dessuten tørker huden slik at den ofte kan virke litt verre den første tiden. Da vil du i tillegg flasse slik at du ikke får dekket over med sminke på torsdag. 

Ta sinktilskudd (hjelper med å dempe betennelse). Drikk flere kopper grønn te de neste dagene. Legg gjerne teposen på kvisen, så roer den seg litt ned. Vær sminkefri hjemme. Unngå mye fet mat (mye omega 6 øker betennelse), meieriprodukter, sukker, alkohol. Spis masse frukt og grønt, spesielt brokkoli, grønnkål, ingefær, gurkemeie, hvitløk og annet som demper betennelse. 

Sjekk også at sminken du bruker ikke tetter porene. Mener det heter anti komedon. 

Anonymkode: 07b84...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Smør på tannkrem?

Anonymkode: 992fe...e39

Nei nei nei. 

Anonymkode: 07b84...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle anbefale deg SOS Spot Pen fra Garnier, men det ser ikke ut som om den er i handel lenger. Men kanskje det finnes noe lignende produkt?

Anonymkode: 8570e...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La den være og smør godt med basimycin salve på flere ganger daglig de neste dagene.

Anonymkode: adcb9...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei nei nei. 

Anonymkode: 07b84...cd4

jo jo jo 

Herlighet, har du problemer eller?

Anonymkode: 992fe...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

jo jo jo 

Herlighet, har du problemer eller?

Anonymkode: 992fe...e39

Ingen problemer her, men å anbefale et kjerringråd som burde vært avskaffet for lenge siden, må en jo selvfølgelig protestere mot. 

Anonymkode: 07b84...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere! Skal ikke pelle noe mer. Og smøre på basiron. Uffameg! Dette er ikke gøy!

Anonymkode: 6440a...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen problemer her, men å anbefale et kjerringråd som burde vært avskaffet for lenge siden, må en jo selvfølgelig protestere mot. 

Anonymkode: 07b84...cd4

Du skrev helt hysterisk.

Anonymkode: 992fe...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...