Gå til innhold

Datteren min på 10 vil så gjerne dra til Oslo i Pride paraden.. Et spørsmål til dere som allerede har vært der


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, gale damen skrev:

Er det meg eller er det HI du svarer?

Hva er det for styggedom du ikke vil at barna skal se?

Glade mennesker som danser?
Et flagg som har fine farger?
Folk som har kledd seg ut og går i parade?

Begge? 

At du kun ser det du nevner sier litt om at din kritiske sans er forvitret. Fullstendig. 

Trist å lese, virkelig :(

Anonymkode: bf100...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå er sikkert ikke prideparaden i Oslo på samme nivå som i USA riktig enda, men den dagen den blir det er dere jo så godt vant at dere sikkert ikke ser dét heller. Trist! 

Kjenner at jeg ikke liker deg. 

Har ingenting imot homser, men har mye imot pride. 

Anonymkode: bf100...b06

Hva er det "vi" ikke ser?

Jeg lever ganske fint med at du ikke liker meg, kjenner jeg.

Hva er det du har i mot pride?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, se der. Greier ikke engang å svare.

Anonymkode: bf100...b06

Ufint svar. Du er bare ute etter å diskutere, fremfor å komme med konstruktiv fakta og info til hi.

Anonymkode: 26f96...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, gale damen skrev:

Hva er det "vi" ikke ser?

Jeg lever ganske fint med at du ikke liker meg, kjenner jeg.

Hva er det du har i mot pride?

Les hva jeg skriver, så finner du kanskje ut av det :)

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ufint svar. Du er bare ute etter å diskutere, fremfor å komme med konstruktiv fakta og info til hi.

Anonymkode: 26f96...c65

 Jeg kommer med konstruktiv fakta. Det er bare enkelte som fornekter det og lever i sin egen boble. Og attpåtil skal ha med ungene sine på det, én ting er de som drar aleine og ser på det..

 

Anonymkode: bf100...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Les hva jeg skriver, så finner du kanskje ut av det :)

 Jeg kommer med konstruktiv fakta. Det er bare enkelte som fornekter det og lever i sin egen boble. Og attpåtil skal ha med ungene sine på det, én ting er de som drar aleine og ser på det..

 

Anonymkode: bf100...b06

Når du oppfører deg som en ubehøvla snørrunge, forsvinner ethvert budskap du måtte ha

Anonymkode: c66da...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les hva jeg skriver, så finner du kanskje ut av det :)

 Jeg kommer med konstruktiv fakta. Det er bare enkelte som fornekter det og lever i sin egen boble. Og attpåtil skal ha med ungene sine på det, én ting er de som drar aleine og ser på det..

 

Anonymkode: bf100...b06

Nah.

Du har ingenting å si, bare vås om blottere og "amerikanske tilstander".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les hva jeg skriver, så finner du kanskje ut av det :)

 Jeg kommer med konstruktiv fakta. Det er bare enkelte som fornekter det og lever i sin egen boble. Og attpåtil skal ha med ungene sine på det, én ting er de som drar aleine og ser på det..

 

Anonymkode: bf100...b06

Det er datteren min som ber meg om å ta henne med.

Hvorfor Pride er så viktig for henne - og har vært det i lang tid - det vet jeg ikke. Men jeg har store planer om å støtte opp om hennes ønske, og å vise henne at jeg støtter opp ond et mangfoldet og den aksepten som er viktig for henne.. 

HI

Anonymkode: c5b49...4fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine jenter på 13 og 7 insisterer på å minimum se, og helst gå i, paraden. Pride betyr mye forskjellig for ulike mennesker, for mine jenter er det en feiring og en markering av retten til å elske den man vil, i en fargerik parade med kule kostymer. Er det nakenhet der, absolutt (jeg har både sett på og gått i paraden noen år, er for øvrig rimelig straight selv, med noen hederlige unntak), men det er en bitteliten del av det, og det gjøres som regel på en måte som ikke skremmer noen (så sant du ikke har en fobi mot pupper). Jeg skal ikke insistere på at det alltid er like smakfullt, men farlig er det ikke :strix: Energien der er fantastisk, og budskapet er kjempeviktig, fortsatt. Jeg husker jo at eldste stusset litt over de mest ekstreme drag queensene første gang vi så på, men nå er hun blodfan av Rue Paul's Drag Race :biggrin: 

Jeg skulle ønske at man ikke trengte å ha en parade for retten til å elske, men så lenge man fortsatt kan bli lovlig drept på grunn av hvem man forelsker seg i enkelte steder i verden, så lenge man ansees for annenrangs borger fordi man forelsker seg i samme kjønn, så lenge vil jeg i hvert fall fortsette å gå i tog hvert år. Vi har kommet langt i Norge, men fortsatt risikerer man å bli slått rett ned for å være homofil eller transkjønnet, alt er ikke løst her heller. Verden er et jævlig nok sted med nok problemer om man ikke skal bry seg med hvem folk elsker i tillegg. Love is love :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri tatt med mine barn til noe Pride parade. 

Halvnakne menn og damer.. Nei takk. 

Anonymkode: 68b79...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde aldri tatt med mine barn til noe Pride parade. 

Halvnakne menn og damer.. Nei takk. 

Anonymkode: 68b79...953

Men hvis halvnakne folk er hovedankepunktet; nekter du ungene å være på en strand i det berømmelige "Syden" også? Eller er hud verre hvis eieren er skeiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, gale damen skrev:

Men hvis halvnakne folk er hovedankepunktet; nekter du ungene å være på en strand i det berømmelige "Syden" også? Eller er hud verre hvis eieren er skeiv?

Og se på seksualiserte musikkvideoer og reklamer er også greit.

Anonymkode: 5adcb...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Les hva jeg skriver, så finner du kanskje ut av det :)

 Jeg kommer med konstruktiv fakta. Det er bare enkelte som fornekter det og lever i sin egen boble. Og attpåtil skal ha med ungene sine på det, én ting er de som drar aleine og ser på det..

 

Anonymkode: bf100...b06

Fakta 😂 Det var dagens! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, gale damen skrev:

Men hvis halvnakne folk er hovedankepunktet; nekter du ungene å være på en strand i det berømmelige "Syden" også? Eller er hud verre hvis eieren er skeiv?

Forskjell på ei strand der folk minst mulig prøver å bli lagt merke til eller er mest konsentrert om seg selv. 

En parade er ingen rolig fremtoning.. 

Heller ikke å se folk med strap on eller latex klær. 

 

Anonymkode: 68b79...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sett paraden en gang i krysset ved Gunerius-Oslo City og en gang ved Los Tacos nedenfor Kirkeristen. Begge gangene har barna vært med og synes bare det er gøy å se. Mye rart, men ikke noe farlig eller skummelt. Vet ikke hvordan det er i parken el da vi ikke har vært der for å se paraden/delta, bare tilfeldigvis vært der på riktig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var det med fire barn og det gikk helt greit. Nå tok vi turen dit for jeg var ganske sikker på at eldste var inne i skapet, og ganske riktig så kom hun ut av skapet en uke etterpå. (Bonusbarn og moren er veldig relgiøs, så dette var og er vanskelig for henne. Hun sa det aldri til moren, hun la det ut på facebook for hun klarte ikke å ta den praten med moren.) Jeg hadde vært på det før, så jeg forklarte de to minste litt om hva de kunne få se. Reaksjonen på hun minste etter på sa igrunn veldig mye: mamma, kunne du ikke bare sagt vi skulle se på ett sirkustog? Det kan jeg igrunn si meg enig i, for det har blitt ett skikkelig sirkustog. 

Det er mye mennesker og mye kaos, så gjør avtaler med ungen hele tiden om hvor dere møtes om dere ikke ser hverandre. For hver gang dere flytter dere, avtal ett nytt sted å møtes rett i nærheten av der dere er. For selv om dere begge har mobil er det så mye lyd at det ikke er sikkert dere hører den, da er det mye bedre å gjøre på gamlemåtenå møtes ved den og den lyktstolpen om dere ikke ser hverandre. Det går sikkert helt fint, men bedre å gjøre slike avtaler først slik at ingen av dere står der og får hysteriske anfall. 

Mine unger som var minst av de fire, syns det var ett gøy sirkus. Mitt eldst bonusbarn kom som sagt ut av skapet like etter så for henne ble denne turen bra. For hennes lillesøster var den ikke like bra, for hun syns det ble for mye mennesker og hun var ikke forberedt på det hun så. (Vokst opp med en veldig kristen mor, så det ble litt kræsj for hun) 

Anonymkode: 79d95...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...