Gå til innhold

Ny «trend» å ikke åpne gaver i barneselskap?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi gjør det litt forskjellig, men å åpne 10-12 gaver tar da virkelig ikke lang tid! 

Der det er kjempemange i selskapet skjønner jeg at det kan bli en utfordring mtp tiden, men ellers må da ting ikke gjørs så vanskelig!

Hver en ting som skal skje med barna blir så veldig hauset opp. Vi var da like mange i selskap da vi var små? Det var sikkert like mange med dårlig råd og liten impulskontroll da? Likevel ble selskaper gjennomført helt uten at foreldrene slet seg ut og fikk sammenbrudd pga detaljstyring av alt som foregikk. 

Sist bursdag tok bursdagsbarnet mot gjesten, fikk gaven, pakket opp, takket og satt den på gavebordet. Tok ikke mange minuttene pr gjest det, altså. 

Anonymkode: d42b2...09c

Foteldrene ble slitne den gangen også, men det fortalte de jo ikke til barna, men det var ikke så mange gaver da jeg var barn. Det var veldig sjelden vi var flere som feiret sammen og feiringene ble holdt hjemme. Da er det greit nok å åpne gaver, men når man feirer et annet sted og er flere sammen blir det bare kaotisk og kjedelig.

Anonymkode: ef006...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Lille krøll skrev:

Vi inviterte hele klassen, 26 barn. Jeg estimerte at det kom til å ta litt for lang tid til at alle skal sitte å se like godt på alle gaver. 

Åpnet de hjemme og takket alle på skolen. 

Men kan man ikke åpne gavene etterhvert som ungene kommer da? Hvorfor må det enten være en stor og langvarig seanse ,eller åpne gaver hjemme alene etterpå?

Anonymkode: 212af...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men kan man ikke åpne gavene etterhvert som ungene kommer da? Hvorfor må det enten være en stor og langvarig seanse ,eller åpne gaver hjemme alene etterpå?

Anonymkode: 212af...4ec

Hadde jeg tenkt så langt hadde jeg gjort det. Synes det er en god ide. Blir ikke så mye fokus på det men giveren får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har tre barn hvorav to av dem enda går i barnebursdager. Merker mer og mer at trenden er å levere gaven når man kommer og så åpner bursdagsbarnet gaven når alle har gått hjem. «Det er ikke nok tid» er liksom unnskyldningen. Hvorfor det? Mine barn syns det er stas å gi gaver og setter pris på å få se hovedpersonen åpne gaven. Vi bruker ofte tid på å velge ut gave og gjerne lage noe kult ut av innpakningen. Men hvis det er trenden nå legger jeg heller bare en hundrelapp i en konvolutt. Dere som gjør det slik som dette, hva er grunnen til det?

Anonymkode: 8ca61...579

Så gaven er for barnet ditt ikke bursdagsbarnet?? Det er faktisk mer koselig å åpne gavene i ro og fred og faktisk rekke å se hva de får, skjønner det blir for lite tid. 

Anonymkode: 3487b...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har tre barn hvorav to av dem enda går i barnebursdager. Merker mer og mer at trenden er å levere gaven når man kommer og så åpner bursdagsbarnet gaven når alle har gått hjem. «Det er ikke nok tid» er liksom unnskyldningen. Hvorfor det? Mine barn syns det er stas å gi gaver og setter pris på å få se hovedpersonen åpne gaven. Vi bruker ofte tid på å velge ut gave og gjerne lage noe kult ut av innpakningen. Men hvis det er trenden nå legger jeg heller bare en hundrelapp i en konvolutt. Dere som gjør det slik som dette, hva er grunnen til det?

Anonymkode: 8ca61...579

Aldri opplevd det.

Anonymkode: fa978...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2019 den 11.08, Anonym bruker skrev:

Vi har tre barn hvorav to av dem enda går i barnebursdager. Merker mer og mer at trenden er å levere gaven når man kommer og så åpner bursdagsbarnet gaven når alle har gått hjem. «Det er ikke nok tid» er liksom unnskyldningen. Hvorfor det? Mine barn syns det er stas å gi gaver og setter pris på å få se hovedpersonen åpne gaven. Vi bruker ofte tid på å velge ut gave og gjerne lage noe kult ut av innpakningen. Men hvis det er trenden nå legger jeg heller bare en hundrelapp i en konvolutt. Dere som gjør det slik som dette, hva er grunnen til det?

Anonymkode: 8ca61...579

Fordi bursdagsbarnet da ikke får åpnet gaven selv. (Barn med diagnose i klassen som river til seg gavene og røsker opp papiret)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.6.2019 den 11.15, Anonym bruker skrev:

Vi har hatt to konfirmanter og begge gangene er gavene blitt åpnet i selve konfirmasjonen. Skulle bare mangle. 

HI

Anonymkode: 8ca61...579

Satt alle gjestene å så på at gavene ble åpnet?

Anonymkode: d53b1...c48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Satt alle gjestene å så på at gavene ble åpnet?

Anonymkode: d53b1...c48

Åh, det høres ufattelig kjedelig ut for gjestene😱

Anonymkode: 3487b...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Satt alle gjestene å så på at gavene ble åpnet?

Anonymkode: d53b1...c48

I alle de konfirmasjonene jeg har vært i. så har gavene blitt åpnet og lagt på gavebord.

Anonymkode: 212af...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I klassen til sønnen min ble vi enige om at alle ga en konvolutt med 50 kr i. Helt supert! Null press, og bursdagsbarnet kan reise å kjøpe seg noe han/hun har ønska seg. 

Anonymkode: 3ed6f...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

I alle de konfirmasjonene jeg har vært i. så har gavene blitt åpnet og lagt på gavebord.

Anonymkode: 212af...4ec

En konfirmasjon vare litt lenger enn to timer

Anonymkode: b0319...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I klassen til sønnen min ble vi enige om at alle ga en konvolutt med 50 kr i. Helt supert! Null press, og bursdagsbarnet kan reise å kjøpe seg noe han/hun har ønska seg. 

Anonymkode: 3ed6f...8b8

Denne løsningen synes jeg nesten er som å ta inngangspenger i bursdag.

 

Her har vi faktisk «gavefri» bursdag, og det fungerer kjempefint. Foreldrene til bursdagsbarnet kjøper en gave til 400 kr som da er fra resten av klassen. Og dermed kjøper vi ikke noe i de 15 andre bursdagene gjennom året. Særlig når 3-4 feirer sammen er dette en god løsning. Kan bli mye for mange når de må ha med fire gaver i en bursdag. Dette er tiåringer, og de synes det er helt fin måte å gjøre det på

Anonymkode: 92752...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En konfirmasjon vare litt lenger enn to timer

Anonymkode: b0319...e56

Og?

Anonymkode: 212af...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Satt alle gjestene å så på at gavene ble åpnet?

Anonymkode: d53b1...c48

 

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Åh, det høres ufattelig kjedelig ut for gjestene😱

Anonymkode: 3487b...3aa

Jeg vil tippe at gjestene minglet og snakket sammen mens konfirmanten pakket opp, beundret gaven, takket og satt den på gavebordet. 

Alt trenger ikke være så vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...