Gå til innhold

Nyfødt baby på en uke som er tørr og flasser, smøre eller la være?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han er tørr på hele magen og lurer på om han bør smøres med noe og evt hva?

Anonymkode: 2f2fe...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha babyolje i badevannet. Aner ikke om du kan eller bør smøre noe. Jeg ville sikkert prøvd med en mild parfymefri krem av noe slag, kanskje noe du har i stellebagen som er anbefalt til tørr hud hos baby?

Anonymkode: 1072c...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg hadde baby, men mener å huske at det er vanlig og at man ikke skal trenge å smøre. Men spør på helsestasjonen 😊

Anonymkode: 4f890...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke man trenger smøre, men vi tok litt babyolje rett på huden til vår veldig tørre og flassende baby da han var ca en uke. Nå er han tre uker og alt flasset er borte. Smurte han bare en gang, flasset forsvant etter noen dager.

Anonymkode: 0b60f...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer har ligget i vann i 9 mnd. De skifter rett og slett hud, helt vanlig og ikke noe du trenger å gjøre noe med ☺️

Anonymkode: 7a8ac...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyolje i badevannet. Ikke såpe i vannet før babyen er litt større

Anonymkode: 37c3e...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å smøre. Helt vanlig at de flasser masse den første uken. Men du kan smøre med uparfymert krem for babyer hvis du vil.

Anbefaler ikke olje i vannet. De blir utrolig glatte og da er det lett at de glipper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske at min var veldig tørr. De anbefaler å bade i olje. Men vær litt obs på at det blir fryktelig glatt. Kan vel smøre litt med parfymefri krem😊 Det klør jo å være veldig tørr i huden.

Anonymkode: 76cd7...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...