Gå til innhold

Tredobling av menn som vil bli helsesøstre?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vært endel fokus på at det er et problem at det ikke er manlige helsesøstre. Da gutter trenger noen de kan relatere til når de søker pubertetsråd.

Anonymkode: 2bc01...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det sjokkerte ansiktet??

Forstår ikke hva som er så rart med det. Yrket har byttet navn til et kjønnsnøytralt navn og det er generelt flere menn som søker seg til sykepleien.

Flott at det også kan komme flere menn i slike stillinger med tanke på alle gutter som også sliter og kan ha lettere for å forholde seg til en mann.

Anonymkode: ae8e7...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det sjokkerte ansiktet??

Forstår ikke hva som er så rart med det. Yrket har byttet navn til et kjønnsnøytralt navn og det er generelt flere menn som søker seg til sykepleien.

Flott at det også kan komme flere menn i slike stillinger med tanke på alle gutter som også sliter og kan ha lettere for å forholde seg til en mann.

Anonymkode: ae8e7...dd9

Dessuten slipper de da unna turnusen de ellers trolig hadde måttet jobbe i.

Anonymkode: ae8e7...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vel kampanjene virket...?

Det er jo helsesøstere på barneskole, ungdomsskole og videregående også, pluss at de har helsestasjon for ungdom etter skoletid noen dager i uken.

Det er ikke bare oppfølging av babyer de driver med, og det er et skrikende behov for mannlige helsesyklepleiere.

Anonymkode: dbfc2...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mannlig helsesøster da barna var små. Han gjorde en skikkelig god jobb! Så jeg ser ikke noe problem!

Anonymkode: 6999b...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er svært få mannlige helsesøstre, så en tredobling er virkelig ikke et stort tall.

Anonymkode: ac166...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det så mange menn som vil bli helsesøstre plutselig? 😲

https://sykepleien.no/2019/06/tredobling-av-antallet-menn-som-vil-bli-helsesykepleier

 

Anonymkode: 9842f...500

Så veldig mange er det jo ikke da, men det er jo flott at det blir flere menn som interesserer seg for yrket

Anonymkode: 074c0...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er svært få mannlige helsesøstre, så en tredobling er virkelig ikke et stort tall.

Anonymkode: ac166...75e

Men det er sært. Hva blir det neste? Tredobling i antall kvinner som blir maskinførere?

Anonymkode: 9842f...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men det er sært. Hva blir det neste? Tredobling i antall kvinner som blir maskinførere?

Anonymkode: 9842f...500

Hva er sært med det? Det er heller ingenting rart med kvinnelige maskinførere. Jeg skjønner jo at du bare er ute etter å provosere mest sannsynlig

Anonymkode: 074c0...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er sært. Hva blir det neste? Tredobling i antall kvinner som blir maskinførere?

Anonymkode: 9842f...500

Sært?

Det er da like mange gutter som jenter som skal ha oppfølging av helsesykepleier...

Når helsesykepleier kommer inn i klasserommet til min 15 åring, snakker om prevansjon, deler ut kondomer og sier at det bare er å komme på kontoret om noen ønsker å prate, om hva som helst. Hvorfor er det sært at denne personen er en mann?

Anonymkode: dbfc2...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er sært med det? Det er heller ingenting rart med kvinnelige maskinførere. Jeg skjønner jo at du bare er ute etter å provosere mest sannsynlig

Anonymkode: 074c0...797

Der tok du meg midt på kornet. Det er ikke provoserende så mye som det er merkelig, da. Menn er ikke så mannlige lenger.

Anonymkode: 9842f...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sært?

Det er da like mange gutter som jenter som skal ha oppfølging av helsesykepleier...

Når helsesykepleier kommer inn i klasserommet til min 15 åring, snakker om prevansjon, deler ut kondomer og sier at det bare er å komme på kontoret om noen ønsker å prate, om hva som helst. Hvorfor er det sært at denne personen er en mann?

Anonymkode: dbfc2...84f

Hvis det ikke var sært så ville det ha vært normalt. Og det er det jo ikke?

Anonymkode: 9842f...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det ikke var sært så ville det ha vært normalt. Og det er det jo ikke?

Anonymkode: 9842f...500

Men det er det i ferd med å bli ;)

Verden går heldigvis fremover, det er bare du som ikke følger med. Du skulle kanskje levd før kvinner fikk stemmerett og bare skulle gå i "løpestreng" mellom kjøkken og soverom, mens menn var menn og forsørget familien.

Sånn er det heldigvis ikke lenger, og generasjon for generasjon venner vi oss til at manndighet ikke sitter i valg av yrke...

At du ikke henger helt med er jo synd for deg, men barna dine forstår det kanskje.

Anonymkode: dbfc2...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der tok du meg midt på kornet. Det er ikke provoserende så mye som det er merkelig, da. Menn er ikke så mannlige lenger.

Anonymkode: 9842f...500

Det er kun du som er merkelig

Anonymkode: 074c0...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er kun du som er merkelig

Anonymkode: 074c0...797

Fullt mulig at jeg er, fordi jeg ikke synes at en voksen mann som liker å prate sex med barn er normalt, ja.

Anonymkode: 9842f...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fullt mulig at jeg er, fordi jeg ikke synes at en voksen mann som liker å prate sex med barn er normalt, ja.

Anonymkode: 9842f...500

Herlighet, du vet mye om hva en helsesykepleier gjør skjønner jeg.

Sex er en helt normal ting i alle menneskers liv, og seksualiteten er selvfølgelig et samtaleemne når man følger opp ungdom. Men om du tror det er hovedoppgaven deres er du ikke så veldig opplyst.

En uopplyst maskinfører er ikke så veldig mandig, bare så du vet det 

Anonymkode: dbfc2...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der tok du meg midt på kornet. Det er ikke provoserende så mye som det er merkelig, da. Menn er ikke så mannlige lenger.

Anonymkode: 9842f...500

Jeg skjønner jo at det du som hadde tråden hvor du hadde store problemer med mannlige sykepleiere,fordi de var ikke mann nok for deg. Den tråden var like latterlig som denne

Anonymkode: 074c0...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fullt mulig at jeg er, fordi jeg ikke synes at en voksen mann som liker å prate sex med barn er normalt, ja.

Anonymkode: 9842f...500

Du er faktisk enda dummere enn jeg trodde, gratulerer

Anonymkode: 074c0...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Herlighet, du vet mye om hva en helsesykepleier gjør skjønner jeg.

Sex er en helt normal ting i alle menneskers liv, og seksualiteten er selvfølgelig et samtaleemne når man følger opp ungdom. Men om du tror det er hovedoppgaven deres er du ikke så veldig opplyst.

En uopplyst maskinfører er ikke så veldig mandig, bare så du vet det 

Anonymkode: dbfc2...84f

Beklager, men du la opp til den kommentaren. Du har gått på person gang på gang så jeg snerpet tilbake.

Det er i hvert fall mer mandig enn en uopplyst helsesøster.

Anonymkode: 9842f...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har vel kampanjene virket...?

Det er jo helsesøstere på barneskole, ungdomsskole og videregående også, pluss at de har helsestasjon for ungdom etter skoletid noen dager i uken.

Det er ikke bare oppfølging av babyer de driver med, og det er et skrikende behov for mannlige helsesyklepleiere.

Anonymkode: dbfc2...84f

syklepleiere...?

Anonymkode: 0ac56...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

syklepleiere...?

Anonymkode: 0ac56...c59

De er sykepleiere

Anonymkode: 074c0...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

syklepleiere...?

Anonymkode: 0ac56...c59

Du må først bli sykepleier, så etterutdanner du deg til helsesykepleier. Ingenting heter helsesøster lenger egentlig, de har byttet navn.

Anonymkode: dbfc2...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fullt mulig at jeg er, fordi jeg ikke synes at en voksen mann som liker å prate sex med barn er normalt, ja.

Anonymkode: 9842f...500

Hæ? Vet du egentlig hva en helsesøster er og gjør?

Anonymkode: e01e4...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der tok du meg midt på kornet. Det er ikke provoserende så mye som det er merkelig, da. Menn er ikke så mannlige lenger.

Anonymkode: 9842f...500

Å, rull inn. Hvem bryr seg om antikke kjønnsroller. Flott at folk utdanner seg til det de vil drive med, da vil de sannsynligvis gjøre en god jobb.

Anonymkode: 188a5...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...