Gå til innhold

Tar du deg ett glass vin på kveldene når du er alene?


CherryC

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 40 år og jeg får det ikke til . Jeg drikker sjelden men synes både en iskald øl og ett glass god rødvin er nydelig. Flere av mine venninner inkl min mor tar seg ett glass eller to på kvelden rett som det er: spiller ingen rolle om det er fredag eller tirsdag. Jeg synes det høres så koselig ut så nå har jeg prøvd for andre gang å kjøpe meg en flaske vin og tømme opp i ett glass. Føler meg bare teit etter ett par slurker tømmer jeg det i vasken. Er det virkelig så vanlig eller er det bare i min omgangskrets ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt vanlig i min krets også. Jeg er 42 år og synes det er helt greit og ta et glass vin alene.

Anonymkode: d4743...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er da helt greit. Hvorfor føler du deg teit?

Anonymkode: 27712...133

Aner ikke. Føler nesten det blir litt krampaktig. Sikkert fordi det ikke er naturlig for meg. Og ja, jeg synes det er heilt greit at folk koser seg med ett glass vin altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får det heller ikke til. 40 år og er langtfra avholds. Jeg elsker faktisk å drikke vin, og drikker av og til ganske mye. Men bare sammen med andre. 

Anonymkode: 54a63...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nyter gjerne et glass alene. Nydelig. Det er vanlig i min omgangskrets også.

Anonymkode: a1a2d...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis et av barna plutselig må på sykehus midt på natten..? Snur deg rundt og sover av deg resten av rusen først?

Anonymkode: 913da...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hvis et av barna plutselig må på sykehus midt på natten..? Snur deg rundt og sover av deg resten av rusen først?

Anonymkode: 913da...ed2

Gir de penger til taxi og ønsker de god tur til legevakten

Anonymkode: 27712...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hvis et av barna plutselig må på sykehus midt på natten..? Snur deg rundt og sover av deg resten av rusen først?

Anonymkode: 913da...ed2

Ja, for man blir rusa av et glass vin, faktisk så rusa at man må sove av seg rusen før an kan bevege på seg. Dessuten finnes det hverken taxier eller ambulanser her til lands... 

Anonymkode: 7b62c...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok hendt, men det er ikke noe som frister. Har ikke behov for det, men jeg liker godt vin. 

Anonymkode: 12ad0...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og hvis et av barna plutselig må på sykehus midt på natten..? Snur deg rundt og sover av deg resten av rusen først?

Anonymkode: 913da...ed2

Hvor full blir du av ett glass vin? 

En hel flaske er ikke ok, men ett glass blir selv ikke jeg dritings av.

Anonymkode: 0638d...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har store motforestillinger til vanekos. Tenker at man skal gå til flaska med sin glede og ikke med sin sorg. Det aller farligste er å lage seg en daglig vane hvor alkohol og andre nytelsesmiddel (som snop og drittmat) er i bilde. Å sitte hjemme, alene og forsvare dagligkos med alkohol, hadde jeg aldri gjort. For å ikke høres fullstendig snerpete ut, nevner jeg at det drikkes øl og vi her og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, prekæs skrev:

Har store motforestillinger til vanekos. Tenker at man skal gå til flaska med sin glede og ikke med sin sorg. Det aller farligste er å lage seg en daglig vane hvor alkohol og andre nytelsesmiddel (som snop og drittmat) er i bilde. Å sitte hjemme, alene og forsvare dagligkos med alkohol, hadde jeg aldri gjort. For å ikke høres fullstendig snerpete ut, nevner jeg at det drikkes øl og vi her og. 

Men hi snakker da ikke om daglig kos

Anonymkode: 27712...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hi snakker da ikke om daglig kos

Anonymkode: 27712...133

Mulig, Men rett som det er. Rett som det er er temmelig ofte i mine øyne. Mange som er glad i vin og øl, men det inneholder stoffer man blir beruset av. Selv kjenner jeg godt et glass vin, selv om jeg er langt fra beruset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannen er borte så koser jeg med gjerne med et glass vin og ser en serie han aldri vil se på ;) Ikke ofte han er borte da, så det går hverken utover helsa eller lommeboka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor full blir du av ett glass vin? 

En hel flaske er ikke ok, men ett glass blir selv ikke jeg dritings av.

Anonymkode: 0638d...c1d

Det er bare i USA at politiet sjekker hvor fulle folk er. Her i Norge sjekker politiet hvor mange promille som er i blodet. Et glass er nok det altså så har du mistet førerkortet for to år.

Anonymkode: 913da...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, elsker å krype opp i sofaen med en god bok og et glass vin. For min del som har tenåring i huset blir det faktisk mer naturlig å gjøre det en tirsdagskveld fremfor en fredag, hvor jeg ofte må ut å hente ganske sent. Da går det i munkholm. Jeg liker ikke brus, så dette er min form for kos. Spiser også lite godteri. 

Anonymkode: b6841...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjelden. Vin nytes best i godt selskap. Cola zero og en cashewnøtter, derimot...

Endret av Himmel og hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og hvis et av barna plutselig må på sykehus midt på natten..? Snur deg rundt og sover av deg resten av rusen først?

Anonymkode: 913da...ed2

På de 15 årene jeg har hatt barn er det ingen som akutt må på sykehuset midt på natten. Hvor reell er denne problemstillingen egentlig? Har du syke barn som du er usikker på så tar du naturlig nok ikke et glass vin om kvelden. 

Hva tror du de som ikke har lappen gjør da? 

Anonymkode: b6841...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare i USA at politiet sjekker hvor fulle folk er. Her i Norge sjekker politiet hvor mange promille som er i blodet. Et glass er nok det altså så har du mistet førerkortet for to år.

Anonymkode: 913da...ed2

Men man skal jo ikke ut å kjøre? 

Jeg drikker ytterst sjelden og ALDRI om jeg skal kjøre bil, men ett glass vin om kvelden er innafor.

Anonymkode: 0638d...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...