Gå til innhold

«Jeg er så glad for at jeg er guttemamma, jenter er mye vanskeligere! Stakkars de som har jenter i tenårene».😤


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Langt med drama, flere konflikter mellom jentene, mer krangling, argumentering, tampong og smelling med dører.

Glad jeg ikke må oppleve tampong med mine gutter! Litt tramping har det dog vært med ene, haha!

Men TS, med hennes historie sier hun nok slike ting for å trøste seg selv. Du trenger jo ikke såre henne tilbake, men hadde nok sagt noe om at det er unødvendig å male fanden på veggen om det er en gjenganger at hun spår hvor vanskelig dere skal få det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun kommer nok til å møte seg selv i døra hun venninnen din, når hun finner ut at mennesker er mer enn kjønn og at gutter ikke kan generaliseres som "enklere" enn jenter på den måten.

Anonymkode: 29cad...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner også noen som er litt sånn og jeg tror nok at det handler mest om sorg/misunnelse hvis de har ønsket seg en datter. Litt behov for å si høyt de argumentene. Prøv å ikke bry deg om dette, la det gå ut av de andre øret, dette er nok vanskeligere for henne enn for deg. Døtre og pubertet kan nok være festlig, det er en kjent sak. Men guttene kan ha mye drama og hormoner de også, og det er også andre utfordringer knyttet til pubertet enn bare hormoner, klær og sminke, så alt i alt tror jeg ikke det ene er bedre eller verre enn det andre når det kommer til barn og kjønn. Mine jenter er små ennå og pubertet et stykke unna, men jeg ser allerede nå at personlighet har mye å si. Har fått to aktive, tøffe og høylytte jenter som aldri har lekt med barbie og gått i prinsessekjoler. Kjenner mange med gutter som er mye roligere, forsiktigere og følsomme enn jentene mine og jeg tror egentlig at disse faktorene påvirker mer hvordan tenårene blir enn hvilket kjønn barnet er.

Anonymkode: 770cf...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo litt rett da. Har tre gutter og en jente, og det er mer jobb og drama med den ene jenta enn alle tre guttene tilsammen 🙄 Men jeg er glad jeg har begge deler likevel, det er bare at guttene er enklere som tenåringer enn jenta.

Anonymkode: 9d4ae...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2019 den 19.07, Anonym bruker skrev:

Jeg er drittlei 3 jenter i pubertet og lurer på om det ville vært enklere med 3 gutter

Anonymkode: 1a639...58f

Har tre gutter og må dessverre avkrefte det. De er kranglete de også. 

Anonymkode: 578c7...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to jenter og er superglad for det. De er pubertale begge to, men det går helt fint! Fornuftige, morsomme, flinke, pliktoppfyllende, kloke, fine jenter! 

Akkurat som mora! 

Anonymkode: cd077...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har to jenter og er superglad for det. De er pubertale begge to, men det går helt fint! Fornuftige, morsomme, flinke, pliktoppfyllende, kloke, fine jenter! 

Akkurat som mora! 

Anonymkode: cd077...d38

Hva har det med diskusjonen å gjøre...?

Anonymkode: 15dda...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten mangler hun antenner, eller så prøver hun å overbevise seg selv. Ville latt det gå, eller kanskje svart saklig. Ville ikke prøvd å såre tilbake.

Anonymkode: 17b6b...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare svare tilbake, med et smil, "ja, du, jeg er også glad du bare har gutter, du ville aldri vært noen bra jentemamma, gutter tåler jo litt mer så at du er en så dårlig mor gjør jo ikke dem noe".

Anonymkode: 2d0a1...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en av hver. Utfordringer er det med begge,  bare til forskjellig tid og på forskjellig måte. Jeg har ALDRI vært så sliten som da gutten var 2-5 år! Høyt og lavt, oppfinnsom og aktiv fra morgen til kveld. Da var det absolutt enklere med en rolig jente. 😉

Anonymkode: 89bb3...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2019 den 0.08, Anonym bruker skrev:

Gjør ikke du indirekte det samme du kritiserer venninna di for ved å anta at hun er misunnelig? For hvorfor skulle hun være det...? Det kan jo hende, selv om hun opprinnelig ønsker seg jente, hun er såre fornøyd med sine to gutter og er oppriktig glad for å slippe jentedramaet i tenårene? Jeg mener, de aller, aller fleste er jo superfornøyde med de barna de får og tenker at ikke noe annet kunne vært bedre?

Selv ønsket jeg meg jente, men da jeg satt med min nyfødte sønn på barseltreff syntes jeg (i ammetåka...) faktisk synd på de som hadde fått jente. I mitt hode kunne ingenting være bedre enn en liten gutt. Har nå en av hver, og nå tenker jeg at en av hver er det aller beste. Samtidig tenker jeg at andre kvinner med bare gutter eller bare jenter tenker det samme om sine barn, at akkurat de var aller heldigst.

Anonymkode: 15dda...2cd

Vel, da er hun dårlig oppdradd.

Jeg sitter ikke og ytrer på venninnetreff at jeg synes synd i de med gutter som ikke blir mormor samt ramser opp statistikk på vold, trafikkdød og selvmord blant unge gutter/menn, mens jeg skryter av de snille jentene mine.

Jeg fikk jenter. Det var akkurat de fire jeg skulle ha. Med barn følger gleder og sorger. Om de nå er gutter elle jenter.

Anonymkode: e28a9...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke være glad for de barna man fikk? Og friske barn er viktigere enn kjønn. Vet hba jeg snakker om som har mistet et barn. Nå har jeg1 gutt og 1 jente igjen, og kunne ikke brydd meg om det var to jenter eller to gutter. Det er MINE barn og jeg forguder de.

Når det er sagt, pubertet og ungdomsdrama avgenger nok mye av personlighet. 

Søsteren min har 4 barn mellom 12 og 17, 3 gutter og 1 jente. Jenta på 17 er stille og rolig, lite fyll og fjas, lite drama, hun trener og er med venninner og er ei hyggelig jente. Guttene på 15 er de mest ulike tvillingene som finnes. Han ene er som søsteren. Han andre er et monster, noe vi ser at minstemann på 12 utvikler seg til å bli. 

Broren min har to gutter, så mye dritt han har gått gjennom med de altså!

Ja, jenter sliter med selvbildet, spiseforstyrrelser osv osv... men guttene i min familie har vært borti alkohol i ung alder, han ene har solgt narkotika til kompisene, han ene ble beskyldt for voldtekt (hun innrømte at det var løgn). Sønnen til venninna mi gjorde TO jenter gravide med 2 mnd mellomrom som 16-åring. Mye selvmordsforsøk og selvmord blant gutter. De sliter nok mer enn vi aner nettopp fordi de ikke lager like mye drama som jentene. 

Mye avhenger av barnas personlighet, mye avhenger av foreldrene. 

Anonymkode: 5c7fb...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på sykehus og 99.9% av de som kommer på akutten med pilleoverdose og selvskading er jenter. Så jeg er sjeleglad jeg har gutt.

Anonymkode: 1905d...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber på sykehus og 99.9% av de som kommer på akutten med pilleoverdose og selvskading er jenter. Så jeg er sjeleglad jeg har gutt.

Anonymkode: 1905d...a87

Selvskading manifesterer seg ulikt hos gutter enn jenter, og gutter søker mye sjeldnere hjelp. Det krever faktisk litt ekstra bevissthet fra gutteforeldrene. To tredjedeler av selvmord i Norge begås av gutter/menn. At du har en slik slapp holdning til psykiske mekanismer, statistikk og resonnerer så platt, er særlig bekymringsverdig da du er i helsevesenet.

«Undersøkelser av forekomsten blant ungdom viser at mellom 13 og 23 prosent mellom 12-18 år har hatt en eller flere episoder med selvskading. De fleste studier finner at forekomsten er høyest hos jenter i tenårene, men det er ingen tvil om at gutter og menn også skader seg. Kjønnsforskjellene blir ofte mindre når undersøkelsene spør detaljert og inkluderer et videre spekter av handlinger enn kutting – siden gutter og menn ofte bruker litt andre metoder

https://www.med.uio.no/klinmed/forskning/sentre/nssf/kunnskapsressurser/fakta-selvmord-selvskading/selvskading/

https://psykologtidsskriftet.no/nyheter/2015/05/selvskading-kjonn-og-makt?redirected=1

Ingen kan uansett lene seg tilbake og tro at fordi man har fått en gutt er en beskyttet mot eventuelle psykiske lidelser og problemer, selv om statistikken skulle pekt i ens favør. 

Anonymkode: 8d2af...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber på sykehus og 99.9% av de som kommer på akutten med pilleoverdose og selvskading er jenter. Så jeg er sjeleglad jeg har gutt.

Anonymkode: 1905d...a87

Og jeg har kun gutter og har likevel måttet følge den ene tenåringen min gjennom to tvangsinnleggelser. Du skal selvsagt være sjeleglad over barnet ditt, men det garanterer deg ikke et rolig liv...

Anonymkode: 578c7...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ingen kan uansett lene seg tilbake og tro at fordi man har fått en gutt er en beskyttet mot eventuelle psykiske lidelser og problemer, selv om statistikken skulle pekt i ens favør. 

Anonymkode: 8d2af...e8f

SÅ sant! 

Anonymkode: 578c7...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎10‎.‎06‎.‎2019 den 19.07, Anonym bruker skrev:

Jeg er drittlei 3 jenter i pubertet og lurer på om det ville vært enklere med 3 gutter

Anonymkode: 1a639...58f

Og jeg er dritlei tre gutter i puberteten og lurer på hvordan tre jenter hadde vært i stedet 😄 

Anonymkode: 5f08b...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en slik bekjent. Jeg har bare svart at jeg tror nok det kommer helt an på personlighet framfor kjønn. Det er helt umulig å vite når man ikke har jenter (eller gutter for den saks skyld). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...