Gå til innhold

Vi skal male huset. Skal vi følge strømmen å gå for hvit som alle rundt, eller?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva som helst annet enn hvitt, grått og beige. Den midnattsblå var fin, ellers ville jeg valgt rødt eller varmgult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingenting som sliter på panel mer enn mørke hus, i kombinasjon med sol. Grunnen til at lyse hus får mer svarte prikker er lav overflatetemperatur på treverket. Når jeg snakker for meg selv, vasker jeg heller hus ofte, enn å male ofte. Syns røde hus er pent nymalt, men de blir svært ofte solbleket, da selvfølgelig i mer eller mindre grad ut fra hvilken side solen skinner mest på.

Fordelen med hvite hus er mindre maling og  man kan fint ta en vegg i året, i stedet for å male rundt, som man ofte må gjøre på mer skjoldete mørke hus.

Merk deg mørke hus og gjerne hus som har stått noen år og du finner ofte fargeforskjeller fra syd til nordsiden, i noen tilfeller svært tydelige forskjeller.

Blått som vist her, er også pent nymalt, men du må nok male oftere for å holde det pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen malte rødt hus om til hvitt i fjor. Han måtte ha veldig mange strøk med maling og tror han endte opp med 4 strøk tilslutt. Rød farge vises godt gjennom hvitt. Så han malte og malte ig malte.

 

jeg ville gått for blått. Litt lysere enn det du viste pga svart tak.

Anonymkode: c18fc...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...