Gå til innhold

Vi skal male huset. Skal vi følge strømmen å gå for hvit som alle rundt, eller?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har idag rødt hus! Alle rundt har hvitt hus. Har litt lyst å male huset blått, med hvite karmer. Men kanskje best å følge med resten av nabolaget?? Hva ville du gjort?

Anonymkode: 2ed2f...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg bodd i en typisk hvit sørlandsby hadde jeg nok valgt tradisjonelt og hvitt.

Men generelt er det altfor lite farger rundt oss på hus og bygninger. I mange år nå har "alt" blitt bygget eller malt i gråtoner. Det er vist å påvirke også psyken vår negativt! Hvitt er visst bedre enn grått, men likevel så blir det ensformig når alle har det samme.

Så jeg stemmer for at dere kan være nabolagets fargeklatt! :)

Anonymkode: 32a22...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Alle hus om dagen er grå og hvite, det er så kjedelig. Blått hus med hvite karmer er helt nydelig, gå for det! 

Anonymkode: 74928...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du da?

På et vanlig byggefelt midt i landet synes jeg det er bare fint med litt farge, det er farlig mange grå hus for tiden og det er så kjipt å komme inn på et byggefelt hvor alle husene er like...

Men det er jo litt annerledes å bo langs kysten på sørlandet f.eks, der vil et blått hus skille seg veldig ut og kanskje ikke bli så pent?

Rødt kan være litt vanskelig å holde, det blir vel fort matt og blekt i sola?

Anonymkode: 1a395...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med grått? Med hvite karmer. Det er lekkert uten å se klovnete ut, om alle andre er hvite. 

Anonymkode: 2adf7...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått krasjer ikke så veldig med hvitt. Det er langt mer diskret enn rødt. 

Jeg hadde ikke valgt hvitt om ikke jeg var tvunget til det. 

Farge betyr mye for humør og trivsel. Fargeløshetpåvirker oss. Så velg farge med god samvittighet! 

Anonymkode: 6b2f5...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte hus som var okserødt (slik som skinnsofaer fra 80-tallet) med hvite lister med litt rosaskjær. Da vi malte ville vi ikke beise huset hvitt slik alle naboene har. Vårt hus er nå beiset i fargen Hipster Brown med Kokos på listene. Hadde det passet på huset, ville jeg gjerne hatt brunsvart hus. 

Jeg tenker at man skal velge farger en selv liker og trives med. 

Anonymkode: 83191...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for farge! Synes det er nitrist at alt må være hvitt og grått nå. (Til og med sørlandet var vel i farger før, om jeg ikke husker helt feil. )

Anonymkode: 05572...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Jeg har hvitt hus og jeg hater det! Du aaner ikke hvor mye jobb det er å vaske det og hvor mye svertesopp som setter seg. Blir skikkelig møkkete og du må virkelig brette opp armene for å skure det av.

Anonymkode: 47fb2...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må si noe om bomiljøet. Det er avgjørende for svaret mitt i alle fall. 

Anonymkode: 24298...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på blåfargen. Jeg liker hus med farge på, innen visse grenser. Det lilla huset med turkise karmer jeg kjørte forbi en dag var ikke pent. Hva slags blåfarge har dere tenkt? Jeg ville vel også tenkt litt på hvor mange strøk som måtte til for å dekke rødfargen. Det ville vært avgjørende for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har idag rødt hus! Alle rundt har hvitt hus. Har litt lyst å male huset blått, med hvite karmer. Men kanskje best å følge med resten av nabolaget?? Hva ville du gjort?

Anonymkode: 2ed2f...364

Mal rødt på nytt, eller blått. Stygt med bare hvite nabolag.

Anonymkode: 6805e...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei! Jeg har hvitt hus og jeg hater det! Du aaner ikke hvor mye jobb det er å vaske det og hvor mye svertesopp som setter seg. Blir skikkelig møkkete og du må virkelig brette opp armene for å skure det av.

Anonymkode: 47fb2...a2e

Unnskyld, men «brette opp armene» 😂😅

Anonymkode: 83191...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er finest med hvite hus. Helt hvite med hvite karmer. Ellers liker jeg godt mørkegrå hus, ser mange maler husene sine slik nå. Rødt, gult og blått liker jeg ikke. Så jeg ville gått for hvitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grått er nitrist. Hvitt går an, men mye finere med farge. Jeg synes det er riktig stusselig med alt som nå males hvitt eller grått. 

Jeg ville beholdt rødfargen. Blått med hvite karmer er også fint.

Anonymkode: c12ab...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det var egentlig det jeg ønsket å høre, at hvitt er kjedelig😅 Har sett på fargen midnattsblå

Screenshot_20190526-230522_Chrome.jpg

Anonymkode: 2ed2f...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Oj, det var egentlig det jeg ønsket å høre, at hvitt er kjedelig😅 Har sett på fargen midnattsblå

Screenshot_20190526-230522_Chrome.jpg

Anonymkode: 2ed2f...364

Men vi har svart tak, kanskje det blir for mørkt? 

Anonymkode: 2ed2f...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du velger av farger så kan det nok ikke bli verre enn naboen min som malte huset sitt knall rose 😳

Anonymkode: 54336...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men vi har svart tak, kanskje det blir for mørkt? 

Anonymkode: 2ed2f...364

Med svart tak tror jeg det kan bli noe dystert. Du kan forsøke å fotoshoppe litt på bildet. Så ser du fort effekten. 

Anonymkode: 6b2f5...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fargen synes jeg blir litt for mørk når dere har svart tak, da ville jeg valgt en tone eller to lysere. Det blir fint.

Anonymkode: 32a22...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke en beige-tone? Jeg hater grått, synes det er fælt. Vi har nettopp malt huset vårt i en lys beige tone. Mye varmere og mer innbydende. Og ikke så vanskelig å vedlikeholde som hvitt. Er superfornøyd! Det kan stå fint til alle hus rundt - og til gresset og alle blomstene i hagen😍

Anonymkode: 19f35...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at det er så mange grå hus når så mange misliker det, personlig elsker jeg mørk grå farge på hus.

Anonymkode: 9a15c...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rart at det er så mange grå hus når så mange misliker det, personlig elsker jeg mørk grå farge på hus.

Anonymkode: 9a15c...02a

Grått var in for fire år siden, det er ingen som gidder å male om igjen etter så kort tid selv om fargen plutselig er ut😋 For øvrig synes jeg mørk grå farge er mye bedre enn lys grå, så er for så vidt enig med deg der!

Anonymkode: 19f35...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi måler noen nyanser lysere, da blir det igjen for blå blått ser jeg for meg🤔 

Anonymkode: 2ed2f...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...