Gå til innhold

Når er det greit å reise på ferie og la ungene være igjen hjemme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

18-åringen er jo myndig og må få slippe å være med hvis han ikke vil.

Hos oss er det motsatt, her elsker barna å være med oss på ferie (vi spandere da, så det er kanskje ikke så rart), så selv eldstemann som  blir 25 i år, er med. Syns det er utrolig koselig og vi har det så gøy og hyggelig sammen på ferie.

Anonymkode: 8db62...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

18-åringen er jo myndig og må få slippe å være med hvis han ikke vil.

Hos oss er det motsatt, her elsker barna å være med oss på ferie (vi spandere da, så det er kanskje ikke så rart), så selv eldstemann som  blir 25 i år, er med. Syns det er utrolig koselig og vi har det så gøy og hyggelig sammen på ferie.

Anonymkode: 8db62...025

Han vil ikke bli 18 år før i oktober og er dermed 17 år når det er sommerferie. 

HI

Anonymkode: 09279...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har dere råd til å tro?

Det er jo ikke sikkert det er at han ikke greier å stå mot presset en gang, det kan være at det ryktes at han er alene hjemme og at han ikke greier å stoppe dem fysisk fra å komme inn og begynne å feste. Har vært flere saker hvor foreldre har kommet hjem til herpet hus, politi og barnevern... og et forsikringsbyrå som ikke vil betale erstatning for alt som er ødelagt fordi det er vurdert som uansvarlig å ikke ha kontroll. Men en sønn som da har den diagnosen, som dere vet er lettpåvirkelig og som har en omgangskrets som fester såpass vilt at politiet har kommet til festene....

Du har en fornuftig mann!

Anonymkode: cce8f...ec4

Vel, jeg synes at han blir mer og mer fornuftig og flink til å tenke konsekvenser. Vi har også en nabo som sønnen vår liker veldig godt og har stor respekt for, så hvis vi i tillegg allierer oss med denne naboen rundt å passe litt på, så synes jeg det bør være nok. 

Men vi får se an enda litt. En mulighet kan være at han blir med halve tiden og at en eldre kusine kan bo her med ham den andre halve tiden. Jeg bare synes det høres litt ekstremt ut.

HI

Anonymkode: 09279...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/26/2019 at 10:48 AM, Anonym bruker said:

I år blir alle med, eldste en smule motvillig. Neste år synes jeg eldste kan få velge, mens mannen er helt uenig med meg. Eldste er født i oktober og blir 17 år i år og er dermed nesten 18 år neste sommer. Hva tenker dere? 

Uenigheten vår går forresten mest på om det blir fester og ødeleggelser i hjemmet mens vi er bortreist. Jeg mener at det ikke blir et problem dersom vi er tydelig på dette før vi reiser og i tillegg allierer oss med en veldig god nabo, mannen tror ikke det vil hjelpe. 

Anonymkode: 09279...023

mine 2 var hjemme fra de var 14 og 19, storebror passet på, og besteforeldrene tittet innom hver dag, så tenker det bør være greit og la en 17 åring bli hjemme

Anonymkode: 877b9...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...