Gå til innhold

Har en del venner og bekjente som er med på noe hver helg uten barn😳


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Flere kull? Greide ikke være kjærester lenger med første barnefar? Om man først skal dømme andres valg, så tenker jeg at mine barn er heldigere enn dine. De har to foreldre som er glade i hverandre og som har god økonomi og tar dem med på to ferier og flere helgeturer i året. I tillegg har de to besteforeldre som bare har dem, og som elsker å være sammen med dem. De passer ungene i alle skoleferier (være pensjonister i fem år), slik at vi kan ha våre fire uker sammen som familie. Da finner de på mye gøy med ungene. De passer dem også en uke på høsten så mannen og jeg får oss en kjærlighetsferie. Ellers er både mannen og jeg så heldige å ha mange gode venner, så vi reiser på 1-2 weekendturer hvert år hver for oss. 

Vi har det bra. Ungene har det bra. Besteforeldrene er strålende fornøyde med å ha en så viktig rolle i barnas liv. 

Anonymkode: 80c14...1bd

Oi... Tipper de fleste barn her inne er heldigere enn dine. Tenk å ha en mor (en voksen kvinne), som klarer å lire av seg et så umodent og ubehagelig svar. Du må slite med mye rart, ellers hadde du ikke hatt behov for å rakke ned andre på den måten. 

Anonymkode: 5981a...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, her var det mange som gikk i forsvars- OG angrepsposisjon.

Har lurt litt på det samme, det er i helgen vi får litt familietid sammen, fellestiden i hverdagene er veldig knapp. 

Forsåvidt er det ikke et nytt fenomen, der det kanskje bedre på sosiale medier.

Folk er forskjellige tenker jeg og har ulike behov, hver familie må finne ut av hva de vil bruke tiden på selv.

Anonymkode: 8ae6e...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som påstår "jeg ser at de er på noe HVER helg" -  altså, holder dere telling med hvor mange helger i året folk gjør ting...? Og har regnet dere fram til at det er 52?

Hvor sjukt er DET, da...!

Anonymkode: 23230...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt de som har ork til å følge så mye med på hva andre gjør, men så har jeg også kuttet ut fb, for det er en stor tidstyv og uansett et glansbilde av folks liv, ikke nødvendigvis realiteten som gjenspeiles der.

Den gruppen HI forteller om er tydeligvis en priveligert gruppe med god økonomi. God økonomi fjerner ganske mange stressfaktorer i livet som andre med dårlig økonomi har. I tillegg kan man med god økonomi kjøpe seg fri fra en del oppgaver som ellers krever tid og energi, f.eks. handling, vask m.m. Disse Hi forteller om er tydeligvis også friske og trener mye, noe man gjerne får mer energi av.  De lader jo trolig også opp fysiske og psykiske batterier med flere ferier/turer i året som er for hyggens skyld. Kombinasjonen blir jo veldig positiv for akkurat disse, så derfor heller ikke så rart om de da også har energi til å dra på konserter eller ut for å spise e.l. stadig vekk. Det sies jo heller ikke noe om at foreldrene gjør alt dette sammen hele tiden eller hva de gjør ellers som familie.

Jeg har en venninne som er i denne kategorien, og som HI sikkert ville reagert på om hun hadde henne på fb. De er ikke rike, men de har god råd. De er alle i familien friske og trener mye for å holde seg sterke og utholdende og for å orke mer. Hun er noe mer sosial av seg enn han, så hun er stadig på en konsert, en utstilling eller ute med venninner eller tar en storbyferie. Men den lørdagen du ser på fb at hun kanskje har vært på konsert, så har trolig også familien stått tidlig opp, hatt god frokost sammen, vært ute på et eller annet, enten på ungenes aktivitet eller på tur på fjellet eller i skogen, de har vært på kafé sammen og de har laget god familiemiddag. Det er få som bruker så mye tid på ungene sine som disse to, og som stiller så mye opp for dem. Og i tillegg så er de bevisste på å få kjærestestunder innimellom for seg selv - men når hun en søndag kanskje kommenterer at hun og mannen har hatt kjærestestund sammen så var det kanskje bare den joggeturen i skogen de hadde sammen med påfølgende spontant nakenbad i et tjern - mens barna dro litt tidligere til besteforeldrene før alle skulle ha familieselskap der. Jeg hadde ikke orket å holde deres tempo to uker en gang. Men barna deres er rolige, trygge og sosiale barn som inkluderer andre og som ikke stresser og som selv sier de er så glad for at de har en mamma og pappa som er så mye tilstede for dem. Utad, eller på fb i hvert fall, virker det nok som om det er motsatt, at de umulig kan ha tid til barna sine. Men de sier også selv at de er veldig heldige som har så god helse, at de har familie de har tett og veldig godt forhold til, at de har det såpass romslig økonomisk.

Det er ikke en konkurranse. Ulike personer og familier har ulike utfordringer og ulike behov. Det er ikke slik at enten så gjør man seg selv til en selvoppofrende martyr for barna - eller så skal selvrealisering gå langt foran barnas behov. Man må finne en balanse for hva som er bra for alle i familien. Hvor balansepunktet ligger er det bare den enkelte familie som kan finne ut av for seg selv.

Anonymkode: a8d0b...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne på facebook som har gått ned 20 kilo og stadig er på turer med venner, hytteturer, toppturer osv.

Gift med to barn og gubben steller hjemme. Må innrømme at jeg går og venter på at hun finner seg en ny en.

Anonymkode: 30d5d...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har en venninne på facebook som har gått ned 20 kilo og stadig er på turer med venner, hytteturer, toppturer osv.

Gift med to barn og gubben steller hjemme. Må innrømme at jeg går og venter på at hun finner seg en ny en.

Anonymkode: 30d5d...19e

Kanskje gubben unner henne turene, og knuller den spreke nye skrotten hennes sanseløs når hun kommer hjem? 

Kanskje gubben hadde en elskerinne i forfjor, og dette er hans måte å gjøre bot på?

Anonymkode: 23230...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har en venninne på facebook som har gått ned 20 kilo og stadig er på turer med venner, hytteturer, toppturer osv.

Gift med to barn og gubben steller hjemme. Må innrømme at jeg går og venter på at hun finner seg en ny en.

Anonymkode: 30d5d...19e

Fordi du ikke unner henne denne nye sunne livsstilen?

Anonymkode: 5981a...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi du ikke unner henne denne nye sunne livsstilen?

Anonymkode: 5981a...9b2

Jeg unner henne både vektnedgang og sunn livsstil men stusser på at resten av familien er hjemme mens hun farter rundt. Mye av dette er vel ting som hele familien kunne kost seg med ilag?

Anonymkode: 30d5d...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/26/2019 at 9:56 AM, Anonym bruker said:

De er på noe hele tiden. Alt av konserter, restauranter og ting som skjer i byen. Foruten minst to store ferier til varmere strøk med familie har de i tillegg 3-4 storbyferier og minst en sydenferie uten familie. Så kommer jentetur for å gå Birken, løpe maraton og fjellturer i beste fjellområder.

De fremstår som veldig vellykkede. Veldig hyggelige folk, skal sies. Men det blir jammen mye tid vekke fra barna.

Anonymkode: 5431a...8d1

du virker sjalu. tenker dette er noe du ikke skal blande deg i

Anonymkode: f3651...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...