Gå til innhold

Noen som har peiling på "blæresystemet"? Jeg tror noe er galt hos meg..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter i perioder med å klare å tisse, jeg må tisse, men det kommer ikke ut. Jeg må jobbe, stramme og slippe på en måte for å jobbe det ut, om det gir mening. Jeg klarer heller ikke å tømme meg i en engang, så jeg må jobbe ut litt og litt urin, og det kjennes ut som at noe begynner å å slites eller noe nedi mage/underliv/lyske- området.. 🙈

Dette er som sagt bare i perioder at det er vanskelig å få det ut, men jeg må alltid sitte lenge for å få tømt blæren, og det er slitsomt å sitte på do så lenge hver gang jeg må tisse. Og i tillegg må jeg uvanlig mye på do. Det er ikke uvi, legen har tatt blodprøver en gang, men det var alt bra. Jeg har tatt det opp flere ganger, men siden blodprøvene ikke viste noe sier legen at alt er som det skal. Jeg fikk tilslutt betmiga slik at jeg kanskje skulle gå mindre på do om natten, noen netter er det nesten annenhver time.

Er det noen som har erfaring, eller kan og vet noe om slike ting? Jeg føler jeg ikke kan mase mer på legen, men hadde det ikke vært lurt å bli henvist til spesialist?🙄😊 

Anonymkode: ec137...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bytt fastlege og bli henvist til spesialist. Hvis du ikke kan bytte så sier du til din fastlege at den må høre etter og dette er et problem for deg derfor skal du henvises. Det finnes hjelp for mye i urinveiene og du skal ikke måtte leve slik uten en utredning.

Anonymkode: 5172b...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært hos gynekolog. Dette er svar på de spørsmålene jeg ble stilt da jeg hadde fremfall. Jeg hadde bare bakre skjedevegg, mulig du har fremre.. 

Anonymkode: f74f6...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du er så ofte på do er nok fordi du ikke får tømt deg skikkelig. 

Bytt fastlege og få henvisning. Dette er ikke normalt. 

Anonymkode: 8845f...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å tisse når jeg hadde herpesutbrudd. Kanskje det er det du har, uten at det er synlige blemmer? 

Anonymkode: 40496...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, jeg har stusset på om jeg grunn til å "klage", men slik det er nå følse det ikke riktig. Det rare er at jeg egentlig er ganske fornøyd med legen min, utenom dette, så hører hun på det jeg sier, mulig det er derfor jeg har blitt så usikker. 

Men gynekolog eller urolog? Jeg har ikke tenkt på at det kan være noe med kjeden! Er dette noe som kan komme "plutselig"? Frem til for ca 2 år siden hadde jeg mange ul pga ivf (noe som ikke resulterte i noe), og den gangen ble det ikke sagt noe om dette. 

Jeg er forøvrig helt sikker på at jeg ikke har herpes🙄😊

Anonymkode: ec137...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bytt fastlege !! Herlighet, så dårlig at du ikke har blitt henvist videre. Kom deg til spesialist, og lykke til 🌟

Anonymkode: dea2b...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg opererte vekk en cyste på eggstokken tok de ultralyd av blæra hver gang jeg hadde vært på do i døgnet etterpå. Jeg klarte ikke tisse i det hele tatt første par dagene, så da måtte de bruke kateter. Da jeg klarte å tisse igjen ble det en del urin igjen i blæra og det er ikke bra, så da tok de kateter noen ganger i døgnet for å tømme den helt. Tok 4 dager før jeg klarte å tømme den selv.

Det jeg ville frem til er at dette er noe de passer godt på etter narkose på sykehuset, at blærefunksjonen er bra etterpå for om du ikke får tømt deg helt går du med "gammel" urin i blæra og det er ikke greit.

Så dette bør absolutt tas tak i altså. Jeg tenker at en urolog er tingen, uansett hva som er årsaken er det blæra som ikke tømmer seg som den skal og da skal den spesialisten klare å finne ut av det.

Anonymkode: c93d7...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første skritt er urolog, men du kan selvfølgelig utredes hos gynekolog parallelt med dette. Dersom fastlegen ikke tar deg seriøst snakker du med legekontoret og ber om å få komme til en annen lege. I verste fall bytter du fastlege. Dette er ikke normalt, og må utredes. Lykke til!

Anonymkode: da5c2...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...