Gå til innhold

Oslo hadde vært kjedelig uten utlandske tiggere.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Satt en liten stund i dag ved Nasjonalteateret og ventet på noen. Var der i ca 20 min og på den tiden ble jeg vitne til en tigger som dro avgårde på elektrisk sparkesykkel, 2 som kranglet og holdt på å begynne å sloss. Jeg ble vitne til et par mirakler.... Han ene som var avhengig av stokken når han trigget ble kurert når han kranglet med de andre. Han andre som var avhengig av stokken ble kruert når han hadde røykepause..... Her har vi et stort potensiale.... Tenk hvor mange vi kan kurere for å være dårlig til beins ved hjelp av noen sigaretter. 

Det var i alle fall ikke kjedelig å sitte der og vente.... Og ta de helt med ro de husker ikke om man sier nei eller ikke sier noe.... De kommer gjerne å spør 3 min senere også. 

Jeg lurer også på hva som skjer om de blir tatt i billettkontroll.....får de bot som de betaler eller har de månedskort på mobilen som meg til 700?

Anonymkode: b6407...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd at de blir svært ubehagelige og nærmest truende og har samlet seg flere for å opptre truende fordi jeg ikke ville gi dem noe (jeg satt i fred og ro på en benk og spiste en is). Neste gang ringer jeg politiet og tar bilder av dem.

Anonymkode: 7f406...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei til jobb går jeg gjennom en fotgjengerundergang, hvor det sitter en tigger og spiller trekkspill. Han sitter de når jeg går til jobb, og når jeg går hjem igjen. Det har han gjort i mange år. De samme melodiene. 

Og jeg tenker at det må være et forferdelig stusselig liv å sitte der i mørket dag ut og dag inn. 

Eller hun utgamle kona som pleier å tigge ved busstoppet mitt. Synes ikke det er så rart eller komisk at hun spør de samme folka flere ganger. Hvis man har spurt etthundreogørten ganger den dagen, ser man kanskje ikke så nøye på folk lenger? 

Anonymkode: 471ab...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker godt han som satt i rullestol. Når han skulle tigge, ble rullestolen fjernet, og han ble satt ned på bakken i en travel handlegate. Han satt der i flere dager. En ettermiddag skulle han ta pause fra tiggingen. Da gikk han på restaurant for å spise middag med familien. Jeg har mange ganger lurt på hvor fattig han egentlig var. 

Anonymkode: a822d...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, om de ikke tar vipps blir det vel etterhvert ikke så lønnsomt å tigge.

Anonymkode: 60848...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...