Gå til innhold

Gjemme unna penger på konto, blir det oppdaget ved skilsmisse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjøp et brannsikkert skrin og gjem et sted hjemme eller på jobben. Om jeg skulle gjort det samme, så ville jeg hatt skrinet i garderobeskapet mitt på jobb. Der har ingen andre tilgang enn meg. 

Anonymkode: 0b347...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøp et brannsikkert skrin og gjem et sted hjemme eller på jobben. Om jeg skulle gjort det samme, så ville jeg hatt skrinet i garderobeskapet mitt på jobb. Der har ingen andre tilgang enn meg. 

Anonymkode: 0b347...d6e

Det var en god idé!

Anonymkode: 5ebd1...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Føler jeg må forklare bedre...

jeg har særkullsbarn og er gift med en mann som dessverre ikke har den beste økonomiske sansen og heller ikke tjener spesielt godt. Da vi bestemte oss for å satse på hverandre betalte jeg ned all hans gjeld og cashet ut billånet hans (tilsaman ca 150 000 kroner). Senere i forholdet tok han et nytt billån som jeg senere også cashet ut 60 000 kroner). Jeg tjener mer enn han, men han bruker definitivt mer enn meg (han bruker bil som jeg betaler for og aldri bruker, han er en del ute på byen, kjøper masse klær, lunsj ute osv). 

Han har mulighet til å jobbe så mye overtid han vil, men han gidder ikke. Sier penger ikke er viktig for ham, samtidig så bruker han sinnsykt mye penger på tull.

Forholdet vårt skranter, og jeg tror ikke vi kan redde det. Jeg ønsker å legge av mer av mine penger slik at han ikke kan kreve noe av det når skilsmissen inntreffer. Han nekter å skille seg og bruddet vil derfor bli stygt. Jeg føler pengene er mer mine enn hans. Jeg vil sikre meg selv og mine barn ved ett brudd. Nå går mine penger til å sponse hans behov, ve og vel, og jeg vil legge til side penger slik at jeg enklere kan kjøpe ham ut ved en skilsmisse. 

Jeg har ingen andre jeg kan stole på i dette «prosjektet», så da må jeg gjemme kontakter hjemme, det skal jeg få til.

 

HI

Anonymkode: 15718...ffb

Jeg ser ikke så mye galt i at du har en hemmelig sparekonto hvis han er av typen som bruker alt han har tilgang på og dere uansett har ok økonomi, men ved en skillsmisse er det deres penger, ikke dine. Alternativt må dere snakke sammen om økonomi og bli enige om hvor mye hver av dere kan bruke på "tull". Det du ikke har lov til er å gjemme unna penger bare til deg selv. Dere inngikk en juridisk avtale da dere giftet dere. Den må du forholde deg til.

Anonymkode: d4c29...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil ikke han og advokaten lure på hvorfor du har tatt ut f.eks. 5000 kr hver mnd og hva du har brukt de på? Eller ser de ikke på sånt? Hvor mye «rekker» du å spare da før dere skilles? Hvis jeg skulle gjemt unna penger så tror jeg det måtte blitt i garderobeskapet mitt på jobb. Det er kun mitt og vi har lås. Ville ikke hatt det i huset ihvertfall eller stolt på noen ved å oppbevare de hos dem.

Har du eget kontor på jobb? Eller et låsbart garderobeskap?

Anonymkode: ab74a...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sparer for sikkerhets skyld. Kan ikke si at jeg tror på han 100%. Lyst å kjøpe leilighet i utlandet. Som skal kun være min! 

Eller kan si senere, vis vi holder ut at jeg fikk den fra foreldrene. 

Jeg har gitt halvparten til min mor for å spre hos henne. Halv parten hos meg hjemme, inne mine gamle vesker som jeg ikke bruker. 

Anonymkode: 9136b...b38

Haha...!

Unnskyld men nå må jeg le. Trodde det bare var gamle folk som holdt på slik 😅

Ei gammel dame i distriktet her hulte ut et brød og la et større kontantbeløp inni. Så pakket hun inn brødet og la det i fryseren...

Dømmer ikke her altså, hvis man er i en slik situasjon er nok kontantuttak lurt. Man får jo ikke rente å snakke om heller lenger, så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men vil ikke han og advokaten lure på hvorfor du har tatt ut f.eks. 5000 kr hver mnd og hva du har brukt de på? Eller ser de ikke på sånt? Hvor mye «rekker» du å spare da før dere skilles? Hvis jeg skulle gjemt unna penger så tror jeg det måtte blitt i garderobeskapet mitt på jobb. Det er kun mitt og vi har lås. Ville ikke hatt det i huset ihvertfall eller stolt på noen ved å oppbevare de hos dem.

Har du eget kontor på jobb? Eller et låsbart garderobeskap?

Anonymkode: ab74a...822

Er ikke jurist, men tviler vel på at kontobevegelser sjekkes ifm et skilsmisseoppgjør. Saldoen kanskje....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Havfruene
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lurer litt på hva dere ville ha svart om det var en mann som ville gjøre dette mot konen sin? 

Når du gifter deg, så er økonomien felles etterpå. Jeg synes ikke det er riktig å gjemma unna penger. Ta konsekvensene av valgene du har gjort, og velg bedre neste gang.

Anonymkode: 08287...b37

Ber deg om å lese ekteskapsloven før du uttaler deg om noe du har null peiling på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Havfruene
7 timer siden, Hjertefru skrev:

Er ikke jurist, men tviler vel på at kontobevegelser sjekkes ifm et skilsmisseoppgjør. Saldoen kanskje....?

Kontobevegelser sjekkes ikke pga personvern. Men ja, saldo blir sjekket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke et familiemedlem som kan åpne konto for deg? Dems navn men dine penger. Dere skriver en kontrakt.

Så tar du ut noen hundrelapper ved handling og gir kontakt til vedkommende som setter de inn på kontoen som du godt er på. 

Anonymkode: 25954...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men vil ikke han og advokaten lure på hvorfor du har tatt ut f.eks. 5000 kr hver mnd og hva du har brukt de på? Eller ser de ikke på sånt? Hvor mye «rekker» du å spare da før dere skilles? Hvis jeg skulle gjemt unna penger så tror jeg det måtte blitt i garderobeskapet mitt på jobb. Det er kun mitt og vi har lås. Ville ikke hatt det i huset ihvertfall eller stolt på noen ved å oppbevare de hos dem.

Har du eget kontor på jobb? Eller et låsbart garderobeskap?

Anonymkode: ab74a...822

Det er jo bare å ta ut en ekstra 1000-lapp hver gang hun handler mat. Om de sjekker kontoutskrift ber de iallfall ikke om kvitteringer etter matkjøp.

Anonymkode: 85023...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...