Gå til innhold

Gjemme unna penger på konto, blir det oppdaget ved skilsmisse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tjener mer enn min mann, min mann bruker mer. En skilsmisse ligger i kortene og kommer ikke til å bli fin. Jeg føler han «skylder» meg større andel av felles formue ettersom jeg tjener mest og har betalt MASSE av hans private gjeld og cashet ut billånet hans. Før jeg traff han hadde jeg mye større økonomisk frihet enn jeg har nå. Jeg ønsker å opprette en konto i en annen bank og overføre penger ditt innimellom. Er det noen automatikk i at bankopplysninger blir innhentet ved skilsmisse? Kan jeg komme unna med dette?

Anonymkode: 15718...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke du ta litt ut fra konto din? 

Pass og veksle de gamle sedlene før de går ut!!!

Har spart i skjult 150 000 kr fra mannen. 

Anonymkode: 9136b...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det synes p din selvangivelse uansett.

Anonymkode: d4c29...085

Kommer det opp på han sin selvangivelse? Han sjekker verken min eller sin egen, men ved en skilsmisse kan en advokat be om det, og det er dumt...

Anonymkode: 15718...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke du ta litt ut fra konto din? 

Pass og veksle de gamle sedlene før de går ut!!!

Har spart i skjult 150 000 kr fra mannen. 

Anonymkode: 9136b...b38

Takk. Jeg tror jeg må gjøre det på den måten, ja. Hva sparer du til? Og hvor gjemmer du pengene?

Anonymkode: 15718...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemstilling 😕 fant ut foreløpig at han kan kreve tilgang til selvangivelse for hvert år vi var gift ... t

Anonymkode: f253a...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke du ta litt ut fra konto din? 

Pass og veksle de gamle sedlene før de går ut!!!

Har spart i skjult 150 000 kr fra mannen. 

Anonymkode: 9136b...b38

Lurer veldig på hvor man kan oppbevare sånne summer ... det er jo slutt nå med bankbokser her vi bor. Finnes de fortsatt kanskje i noen mindre banker? Noen som vet? 

Anonymkode: f253a...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dere er gift blir dere lignet mot hverandre, og innsyn i familiens økonomi er noe han etter loven har krav på. Verdier bygget opp sammen har dere felleseie på. Så ja, en evt sparekonto må du dele med han når dere skilles.

Om du skal "gjemme" penger for han må du ta de ut i kontanter og fysisk gjemme de, f.eks hos din søster e.l. Litt kjedelig om det blir brann eller noe så pengene brenner opp, men det er en sjanse du må ta.

Er litt usikker på hvordan det er om du oppretter f.eks en pensjonsspareordning som pengene blir låst i.

Anonymkode: d413c...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tjener mer enn min mann, min mann bruker mer. En skilsmisse ligger i kortene og kommer ikke til å bli fin. Jeg føler han «skylder» meg større andel av felles formue ettersom jeg tjener mest og har betalt MASSE av hans private gjeld og cashet ut billånet hans. Før jeg traff han hadde jeg mye større økonomisk frihet enn jeg har nå. Jeg ønsker å opprette en konto i en annen bank og overføre penger ditt innimellom. Er det noen automatikk i at bankopplysninger blir innhentet ved skilsmisse? Kan jeg komme unna med dette?

Anonymkode: 15718...ffb

Man har rett til innsyn i ektefellens økonomi. Ved skilsmisse har tidligere ektefelle krav på fullt innsyn i din økonomi på skjæringstidspunktet - det vil si selvangivelse, årsoppgaver, kontoutskrifter. Formue oppgis på selvangivelse og vil bli oppdaget dersom ektefelle ønsker å gjennomgå disse papirene. En advokat vil leve å få se dem ved skilsmisseoppgjør. Hvis du vil lure unna penger, bør du legge unna kontanter. 

Anonymkode: ef076...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge dere er gift blir dere lignet mot hverandre, og innsyn i familiens økonomi er noe han etter loven har krav på. Verdier bygget opp sammen har dere felleseie på. Så ja, en evt sparekonto må du dele med han når dere skilles.

Om du skal "gjemme" penger for han må du ta de ut i kontanter og fysisk gjemme de, f.eks hos din søster e.l. Litt kjedelig om det blir brann eller noe så pengene brenner opp, men det er en sjanse du må ta.

Er litt usikker på hvordan det er om du oppretter f.eks en pensjonsspareordning som pengene blir låst i.

Anonymkode: d413c...155

Pensjonsspareordninger må også deles. 

Anonymkode: ef076...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Da er det kontanter jeg skal gjemme unna. Jeg må finne et egnet sted i huset, det er ikke så lett!

Anonymkode: 15718...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Jeg tror jeg må gjøre det på den måten, ja. Hva sparer du til? Og hvor gjemmer du pengene?

Anonymkode: 15718...ffb

Sparer for sikkerhets skyld. Kan ikke si at jeg tror på han 100%. Lyst å kjøpe leilighet i utlandet. Som skal kun være min! 

Eller kan si senere, vis vi holder ut at jeg fikk den fra foreldrene. 

Jeg har gitt halvparten til min mor for å spre hos henne. Halv parten hos meg hjemme, inne mine gamle vesker som jeg ikke bruker. 

Anonymkode: 9136b...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med en bank i utlandet? Er det et land dere reiser til av og til? Men ville da kanskje sørget for at pengene var i euro eller dollar.

Anonymkode: 077ed...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke du ta litt ut fra konto din? 

Pass og veksle de gamle sedlene før de går ut!!!

Har spart i skjult 150 000 kr fra mannen. 

Anonymkode: 9136b...b38

Har du 150 000 i kontanter liggendes? Hvor tør du å oppbevare så mye penger?

Anonymkode: df7e7...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sparer for sikkerhets skyld. Kan ikke si at jeg tror på han 100%. Lyst å kjøpe leilighet i utlandet. Som skal kun være min! 

Eller kan si senere, vis vi holder ut at jeg fikk den fra foreldrene. 

Jeg har gitt halvparten til min mor for å spre hos henne. Halv parten hos meg hjemme, inne mine gamle vesker som jeg ikke bruker. 

Anonymkode: 9136b...b38

Hehe, når farmor døde fant vi masse penger i gamle vesker i bunnen av klesskapet hennes. Hun hadde bunker på 10.000 som hun hadde gjemt unna...

Hun var enslig da, så hun kunne like gjerne hatt de i banken, men hun var litt engstelig av seg og var redd banken skulle gå konkurs, så hun sparte hjemme...

Anonymkode: d413c...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Da er det kontanter jeg skal gjemme unna. Jeg må finne et egnet sted i huset, det er ikke så lett!

Anonymkode: 15718...ffb

Har du gamle klær eller sesong klær som du har tatt vekk i esker, som er kun dine, kan legge inne der under dem. Eller inni gamle vesker. Pass på at den vesken du skal spare kontanter ligger nederst, og ikke trekker oppmerksomhet! 

Anonymkode: 9136b...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sparer for sikkerhets skyld. Kan ikke si at jeg tror på han 100%. Lyst å kjøpe leilighet i utlandet. Som skal kun være min! 

Eller kan si senere, vis vi holder ut at jeg fikk den fra foreldrene. 

Jeg har gitt halvparten til min mor for å spre hos henne. Halv parten hos meg hjemme, inne mine gamle vesker som jeg ikke bruker. 

Anonymkode: 9136b...b38

Jeg hadde vært nervøs for innbrudd eller brann. Man får vel ikke det igjen på forsikring hvis noe sånt skjer?

Anonymkode: df7e7...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du 150 000 i kontanter liggendes? Hvor tør du å oppbevare så mye penger?

Anonymkode: df7e7...18d

Jeg passer på når nye sedler kommer, kam veksle i Oslo DnB. Må bare si at jeg blir livredd når jeg tar ut og når jeg går til banken for å veksle. Tenk vis du møter feil person, og den stjeler de for deg. 😱 men på konto er de synlige når selv angivelse kommer, må ta dem ut før OKT 😞

Anonymkode: 9136b...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde vært nervøs for innbrudd eller brann. Man får vel ikke det igjen på forsikring hvis noe sånt skjer?

Anonymkode: df7e7...18d

Man har ikke noe valg! Enten må du spare de på konto, der det blir synlig vis du skriver ut kontoutskrift. Prøver alltid ta ut det jeg har til overs. Sier ikke det jeg kjøpt på salg var på salg. Føler han setter mere pris på meg, tenker diva, kjøpe bare dyrt, og gir bare dyre gaver også. 🤣

Anonymkode: 9136b...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar kontanter. Ta ut en tusenlapp her og der når du handler. Hvis du har noen du kan alliere deg med (foreldre eller søsken), kjøper du en liten brannsikker safe du kan ha pengene i, og ha safen hos dem.

Anonymkode: c3099...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Spar kontanter. Ta ut en tusenlapp her og der når du handler. Hvis du har noen du kan alliere deg med (foreldre eller søsken), kjøper du en liten brannsikker safe du kan ha pengene i, og ha safen hos dem.

Anonymkode: c3099...a67

Hun kan ha safe hjemme hos foreldrene men ikke hjemme hos seg. Da kommen mannen oppdage dem på en vakker dag og blir så lykkelig og kommer til å lage plan hva de skal gjøre med pengene.😂

Anonymkode: 9136b...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Havfruene

Har du en venninne du kan stole på? Be henne opprette konto merket med ditt navn og merk innbetalingene som "kjøp på Rema", som om hun handler for dere. Send henne gjerne på butikken også for å gjøre nettopp det men overfør alltid mer. Skriv avtale dere imellom, slik at du sikrer deg tilfellet ulykke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også barna dine du straffer med dette, hvis det medfører at mannen får det svært trangt økonomisk ved et brudd.

Anonymkode: dddeb...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er også barna dine du straffer med dette, hvis det medfører at mannen får det svært trangt økonomisk ved et brudd.

Anonymkode: dddeb...f03

Hah!!!!

Anonymkode: 5ebd1...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...