Gå til innhold

Svenske IS-kvinner vil ikke sende barna til Sverige uten at de selv får være med


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7228801

– Mine barn skal være hos meg hvor uansett hvor jeg går, de er mitt kjøtt og blod, de er mine barn, jeg kan ikke tenke meg å sende dem hjem og jeg blir her, sier av av kvinnene ial-Hol-leiren hvor det finnes omtrent 60 barn med røtter i Sverige til Ekot.

IS-kvinnen som ikke vil dra uten sine barn forteller også til Ekot at de blir behandlet dårlig av vaktene i leiren, som vekker dem om natten og barna er redde. I tillegg er det dårlige sanitære forhold i leiren som fører til sykdommer.

Ekot: Så du alle de forferdelige tingene saker som IS gjorde, man satte hoder på staker, kastet homofile fra tak, hva synes du om det?

– Det er Allahs sharia, det er det som står og jeg følger islam.

Hva skal man gjøre da - la barna bli eller også ta hjem mødrene?

Anonymkode: b0c66...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta barna med makt, om det ikke er mulig å overtale mødrene. BV gjør jo det i andre saker der det er fare for barnas liv og helse, jeg ser ikke hvordan denne situasjonen er annerledes. Hva disse kvinnene gjør med sine egne liv får være opp til dem, men de har ingen rett til å ødelegge sine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Leeloo76 skrev:

Ta barna med makt, om det ikke er mulig å overtale mødrene. BV gjør jo det i andre saker der det er fare for barnas liv og helse, jeg ser ikke hvordan denne situasjonen er annerledes. Hva disse kvinnene gjør med sine egne liv får være opp til dem, men de har ingen rett til å ødelegge sine barn.

Har Sverige lov til å ta barn med makt i andre land? Det må vel i så fall gå gjennom lokale myndigheter?

Anonymkode: 0cb54...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Leeloo76 skrev:

Ta barna med makt, om det ikke er mulig å overtale mødrene. BV gjør jo det i andre saker der det er fare for barnas liv og helse, jeg ser ikke hvordan denne situasjonen er annerledes. Hva disse kvinnene gjør med sine egne liv får være opp til dem, men de har ingen rett til å ødelegge sine barn.

Enig. Men tror ikke BV har hjemmel til det.

Anonymkode: aff69...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har ikke så mye valg i og med at barnevernet ikke har noen myndighet der, barna må få bli sammen med sin mor.

Vi får krysse fingerene for at disse barna etterhvert skjønner at de kunne fått et mye bedre liv i Sverige om mor ikke var så radikal, og at de ikke blir radikale selv. Får håpe de forstår at radikaliseringen ødela for dem....

Anonymkode: f4460...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnene har sikkert lovlig opphold i sverige/statsboregerskap. Trolig kan ingen nekte dem innreise uansett. Hun er delvis rett. Barna er hennes, hun er ei mor. Alle oss mødre ville gjort det samme. Holdt barna sammen. 

Det er en helt naturlig avgjørelse om å la BV vurdere hvor skikket disse idiotene er til å oppdra barn. 

Summa sumarum, 

1. Hent barn og mødrene hjem

2. La BV sin jobb

Jeg ser ikke at resultatet kan bli at disse barna blir med mødrene. De har tatt små barn til helvetes ende. Bare det gjør dem uskikket. Attpåtil, groteske scener, og i det hele tatt hjernvasking av mødre og barn. 

Anonymkode: 1f521...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barna er heller ikke velkommen ,så det er helt greit

Anonymkode: 11dd0...b3f

Barna er absolutt velkomne. Men så lenge man ikke kan ta barna med makt, så må de enten bli der de er, eller så må de alle komme og mødrene bli rettsforfulgt straffet i Sverige, og barna bli tatt fra de da. Ikke under noen omstendigheter kan man la barna vokse opp i Sverige sammen med mødrene sine, eller andre med samme ideologi

Anonymkode: d9d4a...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hent hjem bådebarn og mødre. Så straffer man mødrene (hvorfor skal det være forskjell på menn og kvinner sin straff i is?). 

 

Stakkars barn, mødrene utnytter de for å komme hjem. 

Anonymkode: 622f0...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hente dem med foreldrene. Straffeforfølge foreldrene, overlate barna til barneverntjenestens vurdering (socialtjänsten i Sverige).

Det er ingen gode grunner til å ikke ta noen få av et hopetall IS-følgere til ressurssterke land hvor man kan ha ordentlige straffeprosesser, fremfor å overlate dem til svake rettssystemer i utarmede områder hvor man knapt har fungerende autoriteter. Litt kan vi da virkelig bidra også så i måte, fremfor å overlate til kurdiske selvstyremyndigheter å fø på dem. De har mer enn nok å ta tak i.

Anonymkode: 0a082...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kvinnene har sikkert lovlig opphold i sverige/statsboregerskap. Trolig kan ingen nekte dem innreise uansett. Hun er delvis rett. Barna er hennes, hun er ei mor. Alle oss mødre ville gjort det samme. Holdt barna sammen. 

Det er en helt naturlig avgjørelse om å la BV vurdere hvor skikket disse idiotene er til å oppdra barn. 

Summa sumarum, 

1. Hent barn og mødrene hjem

2. La BV sin jobb

Jeg ser ikke at resultatet kan bli at disse barna blir med mødrene. De har tatt små barn til helvetes ende. Bare det gjør dem uskikket. Attpåtil, groteske scener, og i det hele tatt hjernvasking av mødre og barn. 

Anonymkode: 1f521...49f

Dette stemmer ikke, jeg er en mor og hvis alternativet var at barna mine kunne flytte fra krig, død og tortur til trygge Norge og en familie som ønsker dem godt, så hadde jeg absolutt latt dem dra. 

Anonymkode: e5f79...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette stemmer ikke, jeg er en mor og hvis alternativet var at barna mine kunne flytte fra krig, død og tortur til trygge Norge og en familie som ønsker dem godt, så hadde jeg absolutt latt dem dra. 

Anonymkode: e5f79...dd3

Det vet du ikke før du hadde vært i samme situasjon

Anonymkode: d9d4a...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan dessverre ikke redde alle barn, er mange barn som bor i grusomme forhold rundtomkring i verden men også i Norge 😭

Anonymkode: b534d...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette stemmer ikke, jeg er en mor og hvis alternativet var at barna mine kunne flytte fra krig, død og tortur til trygge Norge og en familie som ønsker dem godt, så hadde jeg absolutt latt dem dra. 

Anonymkode: e5f79...dd3

Jeg kan forestille meg at jeg ville gjort det samme som du har skrevet. Likevel er det forskjell mellom la småbarn reise for alltid og litt større barn. Du kan også vedde på at så snarr de ble satt på flyet, ville jeg prøvd å komme meg så fort som mulig til barna mine. Det er heller ikke det hele bildet i dette tilfeller for sverige pålegger å gi fra seg barna for alltid. Skrive under at jeg vil aldri se dem, aldri få mulighet til å oppdra dem. Det ser disse mødrene for seg. De er jo idioter som reiste til IS, likevel er de også mødre til sine barn. Jeg ville aldri gitt opp mine barn, kanskje heller kommet meg til et annet land. 

 

Anonymkode: 1f521...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hente hjem, for noe tull. Ingen av disse hører hjemme i Sverige eller Norge. De hører kun hjemme i muslimske land.

Anonymkode: a02ae...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hent hjem bådebarn og mødre. Så straffer man mødrene (hvorfor skal det være forskjell på menn og kvinner sin straff i is?). 

 

Stakkars barn, mødrene utnytter de for å komme hjem. 

Anonymkode: 622f0...fe3

Svensk lovgivning gjør det mye vanskligere å få dømt kvinnenne enn norsk lovgivning. Det er ikke sikkert mødrene kan dømmes for noe i Sverige.

Anonymkode: 3580c...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hente hjem, for noe tull. Ingen av disse hører hjemme i Sverige eller Norge. De hører kun hjemme i muslimske land.

Anonymkode: a02ae...c18

De gjør jo ikke det når de er svenske eller norske statsborgere

Anonymkode: d9d4a...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La de sitte, for vi trenger ikke mer kriminelle hverken i Norge eller Sverige.

Anonymkode: c646f...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All den tid lokale myndigheter der nede sier det er helt uaktuelt å sende barna uten sine mødre, så er ikke denne problemstillingen relevant i det hele tatt. I Norge har vi lovgivning som forbyr å tilslutte seg en terrororganisasjon ig kan dermed lovforfølge de voksne som evt returnerer hit. Det har de ikke i Sverige. 

Anonymkode: c82aa...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

All den tid lokale myndigheter der nede sier det er helt uaktuelt å sende barna uten sine mødre, så er ikke denne problemstillingen relevant i det hele tatt. I Norge har vi lovgivning som forbyr å tilslutte seg en terrororganisasjon ig kan dermed lovforfølge de voksne som evt returnerer hit. Det har de ikke i Sverige. 

Anonymkode: c82aa...395

De har sikkert noe annet, feks sette andre i livsfare (barn), bortføring, osv. 

Anonymkode: 1f521...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har sikkert noe annet, feks sette andre i livsfare (barn), bortføring, osv. 

Anonymkode: 1f521...49f

Jeg tror ikke det er mange, om noen, av disse kvinnene som har bortført barna sine eller satt dem i livsfare etter loven.

Anonymkode: 3580c...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke det er mange, om noen, av disse kvinnene som har bortført barna sine eller satt dem i livsfare etter loven.

Anonymkode: 3580c...7b2

Det ene barnet som ble tatt med fra Norge, døde der nede.

Anonymkode: d9d4a...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ene barnet som ble tatt med fra Norge, døde der nede.

Anonymkode: d9d4a...fa5

Det betyr ikke at foreldrene har gjort noe straffbart.

Anonymkode: 3580c...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det betyr ikke at foreldrene har gjort noe straffbart.

Anonymkode: 3580c...7b2

Det burde det være, for moren satte barnet bevisst i fare

Anonymkode: d9d4a...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...