Gå til innhold

Er det mulig å oppnå «fit kropp» i en alder av 47? Haha😂


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har begynt å trene, har trent fra og til hele liver, men har nå ikke trent på 3 år. Utgangspunktet er ikke så aller verst, men har 5 svangerskap bak meg og magen er litt «slakk i strikken». 5 kg skal ned. Nå har jeg tid til å trene endel, så hittil har jeg vært på senteret 5 ganger i uka. Trener alt fra bodypump til løpetimer, også løse vekter for meg selv. 

Mitt spørsmål er: hvor mye må jeg trene, og hva for å bli skikkelig «fit» til sommeren 2020? Spørsmålet er rettet til dere som har interessen😊

Anonymkode: 456dc...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det kommer mye an på hva du legger i det. 

Hva som skal til for at du skal vinne konkuranser vet jeg ikke, men at du kan bli sprek og ha hva andre tenker på som er fin kropp med 3 løpeøkter og to styrkeøkter i uken er jeg sikker på.

Anonymkode: 89f5b...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger denne 🙂 Er 45 år og ønsker det samme. Jeg trener mye aerocic/tabata/intervall trening med styrke på livegym.no og jogger litt. Merker jo en oppstramming, men skulle gjerne trent mer målrettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Neida, har ikke tenkt meg på fitness-konkuranser😊Har bare lyst til å se hva som er mulig, med mine forutsetninger når det gjelder alder. 

Anonymkode: 456dc...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kristin200 skrev:

Jeg følger denne 🙂 Er 45 år og ønsker det samme. Jeg trener mye aerocic/tabata/intervall trening med styrke på livegym.no og jogger litt. Merker jo en oppstramming, men skulle gjerne trent mer målrettet.

Så gøy! Hvor ofte trener du og hvor lenge har du trent?

Anonymkode: 456dc...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte det i en alder av 45 iallefall ❤️ men jeg har hatt mer fokus på hvor deilig det er å trene, ha tid til å ta vae på min egen helse mm. Har jo sett skikkelig gamlinger 70 + som er sykt trent med fine muskler, så JA det klarer du fint !! 

Anonymkode: 287f6...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg klarte det i en alder av 45 iallefall ❤️ men jeg har hatt mer fokus på hvor deilig det er å trene, ha tid til å ta vae på min egen helse mm. Har jo sett skikkelig gamlinger 70 + som er sykt trent med fine muskler, så JA det klarer du fint !! 

Anonymkode: 287f6...2fe

Tusen takk for svar😊Hvor ofte trener du og kan du si litt om «veien» dit?

Anonymkode: 456dc...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så gøy! Hvor ofte trener du og hvor lenge har du trent?

Anonymkode: 456dc...02d

Jeg startet for for noen år siden, men ble syk og fikk ikke trent før i mars i år. Så nå trenes det 4-5 ganger i uka. Marte på livegym har noen fantastisk morsomme og harde treninger, så hun kan anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 år her. 

Startet for ett år siden. 10 kg for mye. Er nå normalvektig. Har flat mage men ikke definert. Har slanke bein. Armene vinker litt på egenhånd men det skal være mulig å stramme de. Jeg løper og trener kjernemusklatur. I følge mannen er jeg en sexbombe. Så jeg stoler på han. 😂😂😂

Anonymkode: 2113c...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

45 år her. 

Startet for ett år siden. 10 kg for mye. Er nå normalvektig. Har flat mage men ikke definert. Har slanke bein. Armene vinker litt på egenhånd men det skal være mulig å stramme de. Jeg løper og trener kjernemusklatur. I følge mannen er jeg en sexbombe. Så jeg stoler på han. 😂😂😂

Anonymkode: 2113c...3b3

Fantastisk!😂😂😂

Anonymkode: 456dc...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 42 og fit. Har trent aktivt siden 2013. Men ble ikke fit før jeg begynte å trene 4 ganger i uken. Før det var jeg bare slank og sprek. Er ikke fitness-fit, om man kan si det slik men man ser tydelige muskler og jeg har ikke noe fettlag å snakke om. Er 162 høy og 53 kg. Har nok anlegg for å bygge muskler og har alltid vært slank, men merket det kunne gått andre veien om jeg ikke trente og spiste normalt som før. 

Trener variert i sal, som bootcamp/stryke/tabata/pilates. Jogger noen ganger i fjellet. Spiser sunt og veldig lite ferdigmat  

 

Anonymkode: 25de6...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!  Da holder treningsmengden med 5 dager pr uke vil jeg tro? Trener ca en-1 1/2 time. Jeg er pr i dag 172, veier 70 kg. Slanke ben, men det ekstra sitter på ryggen. Regner med det forsvinner fort, så er det bare å bygge😂

Anonymkode: 456dc...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar!  Da holder treningsmengden med 5 dager pr uke vil jeg tro? Trener ca en-1 1/2 time. Jeg er pr i dag 172, veier 70 kg. Slanke ben, men det ekstra sitter på ryggen. Regner med det forsvinner fort, så er det bare å bygge😂

Anonymkode: 456dc...02d

Det var jo veldig ofte og veldig lenge per gang. Husk at restitusjon er viktig for kroppen.

Anonymkode: eb5ca...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar!  Da holder treningsmengden med 5 dager pr uke vil jeg tro? Trener ca en-1 1/2 time. Jeg er pr i dag 172, veier 70 kg. Slanke ben, men det ekstra sitter på ryggen. Regner med det forsvinner fort, så er det bare å bygge😂

Anonymkode: 456dc...02d

Du bør ha et ganske godt treningsgrunnlag hvis du skal trene hardt så mye. Pass deg for skader og sørg for å få tid nok til å restituere.

Anonymkode: 89f5b...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper. Ofte og langt. Når fettet forsvinner blir man stram og definert i musklene uten å løfte en eneste vekt. Jeg hater styrketrening. Men er sterk som en bjørn pga løping likevel. Sprettrumpe og markerte magemuskler, 42 år

Anonymkode: 4e1b1...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig! Du kan jo begynne på Barry's bootcamp hvis du bor i Oslo eller Bergen. Da er det lett å komme i form.

Anonymkode: 3a633...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor ikke i Oslo og trener på Spenst😊Hater forøvrig løping🙈Men har en gammel hund, så blir fort et par mil i uka rask gange😊

Anonymkode: 456dc...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bør ha et ganske godt treningsgrunnlag hvis du skal trene hardt så mye. Pass deg for skader og sørg for å få tid nok til å restituere.

Anonymkode: 89f5b...ff0

Ok. Kanskje gå litt roligere ut, heller øke etterhvert😊

Anonymkode: 456dc...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei! Jeg har begynt å trene, har trent fra og til hele liver, men har nå ikke trent på 3 år. Utgangspunktet er ikke så aller verst, men har 5 svangerskap bak meg og magen er litt «slakk i strikken». 5 kg skal ned. Nå har jeg tid til å trene endel, så hittil har jeg vært på senteret 5 ganger i uka. Trener alt fra bodypump til løpetimer, også løse vekter for meg selv. 

Mitt spørsmål er: hvor mye må jeg trene, og hva for å bli skikkelig «fit» til sommeren 2020? Spørsmålet er rettet til dere som har interessen😊

Anonymkode: 456dc...02d

Det er ingen problem å oppnå fit kropp uansett hvor gammel du er !:) min mor og min bestemor er kjempesprekk og de er henholdsvis 50 og 80 år! min mors kropp er finere enn min og jeg selv er i starten av 20årene!! Hun trener på treningssenter på akkurat samme måte som vi i den yngre garde, og hun jogger bortimot nesten hver dag :).. Hun ser ikke ut som en bodybuilder, hun har bare en stram figur. Spretten rumpe, flat mage, pene armer... Menn på min alder har tatt henne for å være 16 år bakfra!! de plystrer på henne etc og legger henne til på Facebook. Ingen tror hun er 50 pga hennes figur. Vi kvnner bør absolutt ta bedre vare på oss selv! Det er ingenting som tilsier at vi skal få bred rumpe og pukkelrygg kun pga alderdom.. det er latskap rett og slett. Min bestemor er også veldig sprek og hun går på fjellet så ofte hun kan, reiser verden rundt og har besteget noen av de høyeste fjellene i India (?)! Det er faktisk ikke tull, hun er 80 i år! 

Min mor er ca 165 høy og 56kg. Jeg selv er 160 og 53kg. Hun er mindre enn meg kroppslig likevel, pga hun har litt mer muskler. Hun bruker XS- S i klær. Nå er det bare henge i damer, alle som bare ønsker det kan oppnå det samme!

Anonymkode: 7f0a5...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar😊Hvor ofte trener du og kan du si litt om «veien» dit?

Anonymkode: 456dc...02d

Det varierer litt, men trener 3-5 ggr i uka. Jeg løper endel på mølle og ute. I tillegg trener jeg ganske tung styrketrening. Har fått satt opp program med hjelp av PT. 

Begynnte med å gå til jobb. Etter en stund begynnte jeg å jogge. Jogget så ute i noen år før jeg begynnte på treningsstudio. I bgynnelsen trente jeg endel gruppetimer og løp på mølle + var med på mølletimer. 

Nå trener jeg kun egentrening sammen med ei venninne. og løper alene. 

Gikk ned over 30 kg :) Men samtidig ble jeg mye mer bevist kostholdet mitt. 

Anonymkode: 287f6...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar!  Da holder treningsmengden med 5 dager pr uke vil jeg tro? Trener ca en-1 1/2 time. Jeg er pr i dag 172, veier 70 kg. Slanke ben, men det ekstra sitter på ryggen. Regner med det forsvinner fort, så er det bare å bygge😂

Anonymkode: 456dc...02d

Er det ikke bedre å trene kortere økter, men heller litt hardere. Det er jo ikke lett å holde full intensitet i 1 1/2 time

Anonymkode: 5dca5...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ingen problem å oppnå fit kropp uansett hvor gammel du er !:) min mor og min bestemor er kjempesprekk og de er henholdsvis 50 og 80 år! min mors kropp er finere enn min og jeg selv er i starten av 20årene!! Hun trener på treningssenter på akkurat samme måte som vi i den yngre garde, og hun jogger bortimot nesten hver dag :).. Hun ser ikke ut som en bodybuilder, hun har bare en stram figur. Spretten rumpe, flat mage, pene armer... Menn på min alder har tatt henne for å være 16 år bakfra!! de plystrer på henne etc og legger henne til på Facebook. Ingen tror hun er 50 pga hennes figur. Vi kvnner bør absolutt ta bedre vare på oss selv! Det er ingenting som tilsier at vi skal få bred rumpe og pukkelrygg kun pga alderdom.. det er latskap rett og slett. Min bestemor er også veldig sprek og hun går på fjellet så ofte hun kan, reiser verden rundt og har besteget noen av de høyeste fjellene i India (?)! Det er faktisk ikke tull, hun er 80 i år! 

Min mor er ca 165 høy og 56kg. Jeg selv er 160 og 53kg. Hun er mindre enn meg kroppslig likevel, pga hun har litt mer muskler. Hun bruker XS- S i klær. Nå er det bare henge i damer, alle som bare ønsker det kan oppnå det samme!

Anonymkode: 7f0a5...449

Nå kan man faktisk få pukkelrygg av sykdom da, ikke sikkert at man er dårlig trent for det

Anonymkode: 5dca5...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå kan man faktisk få pukkelrygg av sykdom da, ikke sikkert at man er dårlig trent for det

Anonymkode: 5dca5...47c

Du trenger ikke alltid å ta alt bokstavelig. 

Anonymkode: 795f6...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du trenger ikke alltid å ta alt bokstavelig. 

Anonymkode: 795f6...92c

Nå er det jo noen som får det, eller blir lutrygget, så det er jo umulig for meg å vite om hun mente det bokstavelig eller ei

Anonymkode: 5dca5...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det jo noen som får det, eller blir lutrygget, så det er jo umulig for meg å vite om hun mente det bokstavelig eller ei

Anonymkode: 5dca5...47c

Har man en diagnose som gjør at man blir lutrygget eller får noe pukkelrygg, da er det jo dessto viktigere å trene.

Anonymkode: b372a...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...