Gå til innhold

Jeg har liksom funnet det perfekte navnet! «Smakt» på det ett års tid og jeg er så glad men så idag tidlig kom jeg på noe å nå er ALT ødelagt😰


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt så mye på navn siste året, vet at barnefar ikke har tenkt på d stort mye så derfor har jeg gledet meg til vi kan snakke om navn. har funnet det perfekte navnet jeg er så fornøyd men så... ista bare slo det meg.. at jeg plutselig husket at han har nevnt en gang at han pleier å passe en hund som er lik hans egen og denne tispa heter det SAMME🤦🏼‍♀️ 

Asså menneskenavn på dyr er så fint men i dette tilfelle er jeg redd han ikke vil like navnet pga det og forbinder det med en bikkje?!! Åhhh er frustrert akkurat nå. Kan jo ikke foreslå d en gang 🤷🏼‍♀️ Hvaaa hadde dere gjort ? 

Anonymkode: 8ae02...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkt på et navn det siste året? Er dere engang gravide? Hvis ikke ville jeg latt navnet «hvile» og heller tatt det frem som et forslag om det skulle bli aktuelt.

Anonymkode: 470f2...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er gravid men veldig kort på vei. Likevel.. var så fornøyd med det. Har to barn fra før å syns navnevalg er vanskelig.. 

Anonymkode: 8ae02...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslå det, og ikke du nevn hunden- som om du ikke husker at han har snakket om det tidligere.

Om han selv nevner hunden når du foreslår navnet, så feier du det bort, og sier at man ikke kan tenke på en hund som levde for år og dager siden.

Det er jo ikke verre enn at han sier nei, at det går ikke.

Vår datter heter det samme som ei av mannens venninner (som han hadde som venninne før han traff meg). Det navnet var noe som datt ned når jeg hadde fått henne og var på sykehuset, begynte med en gang å tenke at hun ikke kunne hete det pga venninna hans, men han va enig, og vi synes navnet er fint.

Anonymkode: 5faaf...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenkt på et navn det siste året? Er dere engang gravide? Hvis ikke ville jeg latt navnet «hvile» og heller tatt det frem som et forslag om det skulle bli aktuelt.

Anonymkode: 470f2...749

Har planlagt graviditeten en stund og jeg har tenkt mye på navn ! Hangups🤷🏼‍♀️😂

Anonymkode: 8ae02...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo så klart foreslå det!

Om det er et menneskenavn, blir det litt søkt å ikke kunne bruke det bare fordi noen har hatt moro med å kalle bikkja si Solveig eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du gravid? Hvis du er det regner jeg med det er hormonene som gjør deg en smule skrullete, hvis ikke du er gravid må du snakke med samboeren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niesa mi og nabohunden heter det samme, tenker ikke over det, de bærer navnet på hvert sitt vis. Navnet vil nok vokse på ham når han hører det knyttet til ufødt barn. Men hvis du er tidlig på vei vet du vel ikke om det blir gutt eller jente ennå?

Anonymkode: 97e3d...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er navnet da? Kommer jo an på om det er mest hundenavn eller til barn.

Anonymkode: fe305...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, amandine skrev:

Er du gravid? Hvis du er det regner jeg med det er hormonene som gjør deg en smule skrullete, hvis ikke du er gravid må du snakke med samboeren din.

Haha😂 så godt å høre!  Ja er gravid😍  

Anonymkode: 8ae02...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva er navnet da? Kommer jo an på om det er mest hundenavn eller til barn.

Anonymkode: fe305...1be

Navnet er Maja.

Anonymkode: 8ae02...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Niesa mi og nabohunden heter det samme, tenker ikke over det, de bærer navnet på hvert sitt vis. Navnet vil nok vokse på ham når han hører det knyttet til ufødt barn. Men hvis du er tidlig på vei vet du vel ikke om det blir gutt eller jente ennå?

Anonymkode: 97e3d...4d9

Nope .. men vet at det er 50% sjangse for jente så må jo ha ett jentenavn.😂 sikkert jeg som er heeelt ko-ko. Men syns d er så kjipt at han kjenner til navnet fra før av.. åsså til en hund! 😂🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 8ae02...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maja er jo et menneskenavn jeg har hørt mange ganger, kjør på. Legg frem at det betyr mye for deg, og minn han da på å ta hensyn og ikke avslå det kontant (de ferreste menn forstår at du kan ha grublet på det et helt år). 

Tror også få menn drar assosiasjoner på samme måte når det kommer til navn, som feks at ei bikkje han har kjent en gang het det. 

Anonymkode: a7571...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Navnet er Maja.

Anonymkode: 8ae02...e70

Maja er veldig fint, og er vel ikke noe vanlig hundenavn akkurat, så det burde ikke være noe problem å bruke på ei jente. Vi hadde en katt som het Siri, det hette kusina mi og :) Ingen som tenkte på det.

Anonymkode: be820...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde foreslått det for mannen og hørt hva han synes😊 Og hvis han absolutt bare tenker på den hunden får du bare glemme navnet, og prøve å finne et annet😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Ista»

«Bikkja»

»Åsså»

Jeg hører at du formulerer deg både muntlig og skriftlig, som et høyere utdannet vesen. 😉 Noen ganger kan virkelig «harry-heten» skinne hardt igjennom.

Anonymkode: 807ef...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Ista»

«Bikkja»

»Åsså»

Jeg hører at du formulerer deg både muntlig og skriftlig, som et høyere utdannet vesen. 😉 Noen ganger kan virkelig «harry-heten» skinne hardt igjennom.

Anonymkode: 807ef...c2e

Hehe 😁 Kanskje litt dumt av meg å ikke bruke det jeg har lært i norsktimene. Men forklaringen på det som en forsker på språkstudiet på universitetet sa: det er nok bare en del av den nyere utviklingen av skriftspråket, fler og fler unge skriver ofte slik de uttaler seg. Sikkert noe man burde lagt av seg. Jeg er medisinstudent på siste året, hva er du? Frisør ?😂 neida bare tøyser.. du er sikkert noe mye bedre. Iallefall var d litt morsomt at du skulle nevne det. Ikke tenkt så mye på det. Kanskje jeg skal endre skrivemåte pga deg da. En annen ting jeg alltid har lurt på, hva er definisjonen på harry?🤔

 

Anonymkode: 8ae02...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren til søsteren min heter det samme som en hund vi hadde da vi var barn. Altså en hund som bodde i huset vårt i nesten 10 år.

Det er et navn som i hovedsak blir brukt til mennesker.

Jeg skjønner at man ikke kan kalle et menneske Fido, men ellers er det mange navn som blir brukt på både mennesker og dyr altså.

Anonymkode: 38fd2...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe 😁 Kanskje litt dumt av meg å ikke bruke det jeg har lært i norsktimene. Men forklaringen på det som en forsker på språkstudiet på universitetet sa: det er nok bare en del av den nyere utviklingen av skriftspråket, fler og fler unge skriver ofte slik de uttaler seg. Sikkert noe man burde lagt av seg. Jeg er medisinstudent på siste året, hva er du? Frisør ?😂 neida bare tøyser.. du er sikkert noe mye bedre. Iallefall var d litt morsomt at du skulle nevne det. Ikke tenkt så mye på det. Kanskje jeg skal endre skrivemåte pga deg da. En annen ting jeg alltid har lurt på, hva er definisjonen på harry?🤔

 

Anonymkode: 8ae02...e70

 

Medisinstudent på siste året? Ja, sikkert😅

Typisk det her inne. Hver gang noen betviler en persons evner og ressurser, så flyr vedkommende til tastene og påstår at han/hun er medlem av Mensa eller i ditt tilfelle, medisinstudent. 

Anonymkode: 807ef...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den hunden var sikkert søt, og ikke en fæl eks av mannen, så jeg ser virkelig ikke problemet ass. 

Anonymkode: d9458...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

«Ista»

«Bikkja»

»Åsså»

Jeg hører at du formulerer deg både muntlig og skriftlig, som et høyere utdannet vesen. 😉 Noen ganger kan virkelig «harry-heten» skinne hardt igjennom.

Anonymkode: 807ef...c2e

Men du skjønte hva hun skrev, så hva er poenget? Noen ganger kan virkelig overlegenheten skinne hardt gjennom

Anonymkode: be820...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du skjønte hva hun skrev, så hva er poenget? Noen ganger kan virkelig overlegenheten skinne hardt gjennom

Anonymkode: be820...e23

Heller overlegen, og med god formuleringsevne, enn harry 😉 

Anonymkode: 807ef...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Heller overlegen, og med god formuleringsevne, enn harry 😉 

Anonymkode: 807ef...c2e

Harry folk er mye hyggeligere enn overlegne folk

Anonymkode: be820...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Medisinstudent på siste året? Ja, sikkert😅

Typisk det her inne. Hver gang noen betviler en persons evner og ressurser, så flyr vedkommende til tastene og påstår at han/hun er medlem av Mensa eller i ditt tilfelle, medisinstudent. 

Anonymkode: 807ef...c2e

Men nå bare forpester du tråden MIN😂 kan du ikke gå å bruke tiden på barnet ditt istedenfor å gi masse hat til en totalt ukjent person fordi at jeg skriver litt på slump ? Du kan skrive så mye du vil her nå men jeg har ikke tid og lyst til å bruke tid på deg mere nå. Jeg gleder meg så veldig over graviditeten og er på navnejakt. Thats it😘

ps: klart jeg er dritstolt av at jeg er lege om ett år. Ikke bare bare å få 6’ere i snitt i alle fag å fullføre studier med to små. Jeg tror jeg kan være litt stolt av meg selv iallefall🙈😉

Anonymkode: 8ae02...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...