Gå til innhold

Hvordan steke lasagnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har laget to porsjoner med lasagne i aluminiumsformer som nå er i frysen. De var ikke stekt før frysing. Hvordan går jeg fram for å steke dem? Altså grader og tid i ovnen. 

Anonymkode: cf946...55e

Skrevet

Jeg ville stekt de før jeg puttet de i fryseren, da kunne de bare blitt varmet opp når de skulle brukes...

Men når de er "rå" i fryseren må du enten tine de først og steke som vanlig, eller steke de en god stund på lav temperatur så den blir gjennomvarm og stekt uten å bli brent på utsiden.

Anonymkode: 660ac...5a3

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg ville stekt de før jeg puttet de i fryseren, da kunne de bare blitt varmet opp når de skulle brukes...

Men når de er "rå" i fryseren må du enten tine de først og steke som vanlig, eller steke de en god stund på lav temperatur så den blir gjennomvarm og stekt uten å bli brent på utsiden.

Men hvor lenge og på hva da, tror du? 150 grader i 1 time f.eks?

HI

Skrevet

180 grader, ca. halvannen time.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men hvor lenge og på hva da, tror du? 150 grader i 1 time f.eks?

HI

Du må jo steke den som du ville stekt den ellers, du ville ikke stekt den på 150 før du fryste den vel

Anonymkode: acff3...b63

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du må jo steke den som du ville stekt den ellers, du ville ikke stekt den på 150 før du fryste den vel

Anonymkode: acff3...b63

Som ellers betyr jo lasagne som er fersk, ikke en dypfryst en...

Enig i at 150 er litt lite, men ville ikke stekt den på like varm ovn som om den ikke var fryst. Synes 180 grader i 1,5 time hørtes fornuftig ut.

Skrevet

Jeg gjør det ofte, jeg tar den opp på morgenen jeg skal steke den. og steker den på 200 grader til osten er passe stekt. ca 20 min. 

Anonymkode: 75f54...a65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...