Gå til innhold

Får barna dine spise så mye is og kake de vil på 17 mai?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

8-åringen min fikk det i år, men det blir nok første og siste gang. Tror han spiste 10 stykker... de fleste var små saftiser, men likevel.

Anonymkode: 2f1fc...b66

Hvorfor siste gang? 

Anonymkode: 9103b...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, i teorien. De fikk is og kake til "dessert" etter frokost. 13 åringen spiste 1 eller 2 til. Tror kanskje ikke 18 åringen spiste flere.

Men det har begrenset seg selv i alle år, de får ikke rett før middag, det er eneste begrensningen.

Anonymkode: e8548...e60

Da er det jo ikke i teorien da

Anonymkode: f3738...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor siste gang? 

Anonymkode: 9103b...cdf

Fordi det ble altfor mye. Og neste år klarer han sikkert enda mer hvis han ikke blir begrenset.

Anonymkode: 2f1fc...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får hun, det ble 2 is og litt sjokolade. Vi hadde ikke kake. Og en del brus, fordi det var så varmt i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. 

Så lenge de spiser frokost og middag etter toget så kan de spise så mange is de vil.

3-åringen spiste to is. 6-åringen og 9-åringen spiste sikkert minst 5-6, jeg har ikke helt kontroll. 

 

Anonymkode: cbefa...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mine får det. 10 åringen satte ny isrekord i familien; 15 stk. Slo storebrorens 5 år gamle rekord med 2😅 8 åringen spiste 9. Tenåringene spiste sikkert 2-3 hver..

Anonymkode: caaea...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Yellow Brick Road skrev:

Ja. 

Og så lurer jeg på hvorfor så mange absolutt må føye til "i terorien" ? 

Jo, det vil si at vi lar de få så mange is de vil, men til en viss grad. Blir litt mye med 10 is. Hadde vi svart :" Nei, de får bare 7 is.", hadde det hørt så negativt ut. 😊

Anonymkode: da28d...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fikk det de ville ha, og ble mette av samme mengde som de vanligvis gjør. Så jeg lagde ikke noen grenser eller regler for det. Den ene spiste et kakestykke, en kuleis og en liten kartong sjokolademelk. Den andre fikk i seg kuleis, popcorn og samme type sjokolademelk. Utover det hadde vi noen gode måltider med ekte mat hjemme, så alle var fornøyde.

Anonymkode: 1a685...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hun er fem og klarte tre små is. Og hun må selvsagt spise vanlig mat først. 

Anonymkode: c6c95...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg bestemte at de skulle spise litt mat innimellom men det var fri flyt av is ol, de begrenset seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble med dette året, da sde klarte å spise 10 is🤦‍♀️ Neste år blir det begrensninger. 

Anonymkode: 75b1d...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...