Gå til innhold

Får barna dine spise så mye is og kake de vil på 17 mai?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mine får. Tror det ble 2-3 is hver og de smakte på flere av kakene på skolen🙂

Anonymkode: 9103b...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I teorien får de det, men de er så travle at det å spise ikke blir prioritert. 

Tror fasiten i går ble et kakestykke, en lapp, en is på pinne og en i skål (på besøk), noe overpriset ræl formet som mobil og en sprutedings. Altså slett ikke ille. 

Og pizza til middag. 

Anonymkode: be3ec...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...ene spiste tre is og den andre to, så ikke noe problem med overspising akkurat. Hadde de derimot kunnet spist 10-15 så måtte vi vel satt en grense et sted. De spiste kun 0,5 kakestykke hver, så må ikke begrenses der heller.

Anonymkode: 614aa...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fritt frem. Regelen er at de må spise frokost og litt lunsj, så det begrenser seg hvor mye is og kake de klarer trøkke i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mine spise mye i går, 9 og 12 år. Kjøpte is etter toget, så de spiste forskjellige ting på skolen og vi var på besøk hos venner og der var det ulike kaker, godteri mm etter grilling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i teorien. De fikk is og kake til "dessert" etter frokost. 13 åringen spiste 1 eller 2 til. Tror kanskje ikke 18 åringen spiste flere.

Men det har begrenset seg selv i alle år, de får ikke rett før middag, det er eneste begrensningen.

Anonymkode: e8548...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja. De får 100kr av meg og 100kr fra besteforeldre. Når det er brukt opp, så får de ikke mer. Her er det popcorn, sukkerspinn, «bamselodd» og lykkehjul som koster penger i tillegg til kaker, is, pølser og brus. Hvis de bruker alt på kake, pølser, brus og is, så blir det vel tilnærmet ubegrenset

Anonymkode: 7f106...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien. 

Men jeg forer de godt opp med en stor 17.mai frokost/lunch her hjemme med familie før vi går, og en pavlova til dessert. Så når vi kommer til skolen er de mette og vil heller l leke en stå lenge i kø etter is og kake. (De får versogod å stå i køen sammen med oss, eller alene.) 

Eldste spiste to is (jeg tok med mens jeg allikevel skulle kjøpe kaffe til oss voksne) og ikke noe kake. Yngste en saftis. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da de var små styret jeg litt hva de spiste, men etter at de er blitt skoleunger får de styre det selv. Men de er jo aktive, så de sitter ikke bare og spiser kake og is hele dagen. Om de hadde gjort det hadde jeg nok lagt litt føringer. De kjøpte seg brus og is etter toget for da var de varme og tørste, seinere ble det et stykke kake på skolen, og i byen etterpå var det popkorn og slusj. 

Anonymkode: 324a8...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja absolutt - i teorien. De snakker alltid om at de skal spise sååååå masse is. Men så blir det maks 2-3 stk, mer er det ikke tid eller plass til. Så de regulerer det mer selv. Hadde de kastet innpå 20 is ville jeg kanskje sagt stopp en gang.. Men vi har også regel om at vi skal spise ordentlig mat før is og kaker, dvs de spiser frokost (kjapp brødskive), lunsj (pølse) og middag (grillmat). De får ikke spise is som erstatning for måltider. 

Anonymkode: abbad...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Mine er flinke til å kjenne når de har fått nok. I går ble det en Friskis og en pinup, i tillegg en muffins og litt saft. De har det så travelt at spising er delvis nedprioritert. 

Anonymkode: ebbd2...776

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien ja. Det endet med at hun spiste 1 bolle, 1 muffins og 2 pinup og 1 kroneis.

Anonymkode: 2fac9...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA det gjør de, men det ble med 2 is, pannekaker fra Egon ( ja skammer meg), popcorn og 1 hamburger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kjøper vi alltid is etter barnetoget og på skolen får alle barn en gratis is. Ungene får en pengesum av bestefar som de fritt kan bruke på kaker, brus, lodd, lykkehjul etc. De begrenser seg faktisk hva de vil bruke penger på. De vil heller være sosiale og leke. 

Anonymkode: 0b932...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Men som flere sier det begrenser seg selv. Tror det ble tre saftis og et kakestykke på femåringer. Samt is i skål på kvelden. Åtteåringen spiste tre saftis og en vaffel. 

Anonymkode: fe351...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de har spist en skikkelig frokost, så får de det. Men de pleier liksom ikke å trøkke hemningsløst i seg, så det blir ikke så voldsomme mengder uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i teorien, men de er mest opptatt av aktiviteter og det de skal være med på utover dagen...... så i går ble det med en saftis først  kl 18.30 og ingen kaker. Det ble en liten slush også. Ingen brus.

 De hadde handlet inn litt av det gotteriet som kun selges på 17.mai , men ikke hatt tid til å spise det, så det er lørdagsgodt i dag.

Ellers spiste de en normal frokost, og vi hadde middag (uten kaker eller dessert) midt på dagen.

Anonymkode: f530c...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... ble 3 is, og noen biter av forskjellige kaker.. men spiste jo ikke opp noen av kakene. Ellers fikk de i seg vanlig mat innimellom :) 5 åringen følte hun hadde spist 100 is, selv om d bare var 3😂 er gøy at vi sier ja når de spør tenker jeg.

Anonymkode: bd459...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Anonym bruker said:

Mine får. Tror det ble 2-3 is hver og de smakte på flere av kakene på skolen🙂

Anonymkode: 9103b...cdf

Ja det gjør han,men han spiste bare 1 is og kake, han er ikke så glad i sånt, mer glad i salte ting som potetgull og slikt :) tok også en kjærlighet og sukkerspinn på tivoli

Anonymkode: b42df...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8-åringen min fikk det i år, men det blir nok første og siste gang. Tror han spiste 10 stykker... de fleste var små saftiser, men likevel.

Anonymkode: 2f1fc...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men de har det så moro at de ikke har tid til så mye spising. 6 åringen spiste 1saftis, 1 bolle og 1 brus (gikk i kiosken for å kjøpe kroneis også, men kom tilbake med en flaske vann, ville heller ha det når det kom til stykket..). Lillebror spiste en halv kroneis og litt potetgull. Begge spiste flere hotdog i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det får de liv til og det synes de er sååå stas.Selvom de faktisk ikke spiser så mye så er nok tanken på at de kan og følelsen av å bestemme det stort for dem. De spiste 2 pinneis og en skål jordbær med fløte i går. 

Anonymkode: d5f69...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. 

Og så lurer jeg på hvorfor så mange absolutt må føye til "i terorien" ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...