Gå til innhold

Foreldrene mine er på fest i kveld og jeg har klump i magen:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og jeg er 40 år.. saken er at mamma og pappa hadde en periode for 30 år siden der de kranglet noe grusomt om de hadde drukket. Var så ille at de havnet i håndgemeng noen ganger. De hadde en tøff periode da pappa gikk gjennom en konkurs, og mamma var syk. De kom seg gjennom det og pappa har knapt rørt alkohol siden. Mamma kan ta seh ett eller to glass vin en sjelden gang. De er oppegående og resursterke folk, og de er sjeldent med på Noe og koser seg mest hjemme.I kveld var de invitert på hummer og champagne hos naboen og jeg kjenner jeg blir kvalm. Livredd for at gammel dritt skal komme opp og at de skal være stygge med hverandre. Burde jeg ikke være ferdig med fortiden og heller unne de en kveld med god mat og drikke? 

Anonymkode: 94164...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du opplevde som barn er nok traumer som du stadig bærer med deg. Når de gjør noe som minner deg på traumene så får du problemer med det.

Jeg ville oppsøkt en psykolog og fått hjelp for det, uansett om dine foreldre skulle begynne å krangle og/eller drikke igjen, eller om de nå takler å drikke litt og har et godt forhold.

Det er ikke rart du får de følelsene du har, men gjør noe med det slik at du slipper å gå og engste deg i ev. lignende situasjoner i fremtiden.

Anonymkode: 6e1fd...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er målløs. Dette har du null nada niks med å gjøre. 30 år siden... Seriøs. Skaff deg hjelp, det er ikke normalt. Man løslater mordere etter mindre enn 20 år fordi man tror de har endret seg til det bedre og du gnåler om en dårlig periode med krangling som er 30 år siden.

Anonymkode: 8b2a3...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er målløs. Dette har du null nada niks med å gjøre. 30 år siden... Seriøs. Skaff deg hjelp, det er ikke normalt. Man løslater mordere etter mindre enn 20 år fordi man tror de har endret seg til det bedre og du gnåler om en dårlig periode med krangling som er 30 år siden.

Anonymkode: 8b2a3...d7a

Selvfølgelig er dette noe HI tenker på. Opplevelser med foreldre i barndommen kan sitte i lenge. Det er sannsynligvis ikke bare denne ene perioden HI har opplevd, men kanskje den perioden som satt størst inntrykk. Alkoholproblemer er ikke noe man skal ta lett på, og de sitter, dem kan du ikke bare legge igjen hjemme fordi du vil på fest, enten det er 10, 20 eller 30 år siden forige fest.

Jeg har også opplevelser i barndommen for 25 år siden som sitter igjen, og gjør noe med mitt forhold til min far, og mitt forhold til alkohol når det gjelder mine egne barn. Jeg får også en klump i magen når jeg vet at min far skal drikke, men den klumpen har gradvis forsvunnet etter at mine søsken flyttet hjemmefra. Jeg har snakket med mine søsken etter at vi ble voksen, og vet at de ikke har de samme opplevelsene som meg når det gjelder alkohol i barndomshjemmet (jeg er 8-10 år eldre enn dem).

HI, kan du snakke med din mor om disse tingene? Kanskje du skulle snakket med noen om det (sier jeg som nok ikke blir å snakke med noen om mine opplevelser, heller ikke min mor).

Anonymkode: 2730d...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er målløs. Dette har du null nada niks med å gjøre. 30 år siden... Seriøs. Skaff deg hjelp, det er ikke normalt. Man løslater mordere etter mindre enn 20 år fordi man tror de har endret seg til det bedre og du gnåler om en dårlig periode med krangling som er 30 år siden.

Anonymkode: 8b2a3...d7a

Nei jeg har ingenting med det å gjøre og jeg sier selvsagt ingenting til mine foreldre om dette. Gnåler heller ikke, er ingen andre som vet hvordan jeg har det. Normalt er det jo ikke, er jo derfor jeg skriver dette innlegget. Men det var fryktelig og jeg var bare 10. Ene gangen våknet jeg etter de kranglet høylytt, gikk ned og så pappa stå over mamma med en hammer. Så det sitter . 

Anonymkode: 94164...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er de verdens lykkeligste gamle ektepar altså. Så jeg har ingen «grunn» til å frykte noe sånn sett. Men jeg får en klump i magen ja..

Anonymkode: 94164...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg har ingenting med det å gjøre og jeg sier selvsagt ingenting til mine foreldre om dette. Gnåler heller ikke, er ingen andre som vet hvordan jeg har det. Normalt er det jo ikke, er jo derfor jeg skriver dette innlegget. Men det var fryktelig og jeg var bare 10. Ene gangen våknet jeg etter de kranglet høylytt, gikk ned og så pappa stå over mamma med en hammer. Så det sitter . 

Anonymkode: 94164...c14

Eeh.. han høres ut som en som burde sitte i fengsel

Anonymkode: 35752...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Eeh.. han høres ut som en som burde sitte i fengsel

Anonymkode: 35752...497

Ja den gang burde kanskje de begge det. De fikk hjelp begge to og kom seg gjennom kneika . De har det veldig bra nå. Og har hatt det veldig bra de siste 30 årene.

Anonymkode: 94164...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er målløs. Dette har du null nada niks med å gjøre. 30 år siden... Seriøs. Skaff deg hjelp, det er ikke normalt. Man løslater mordere etter mindre enn 20 år fordi man tror de har endret seg til det bedre og du gnåler om en dårlig periode med krangling som er 30 år siden.

Anonymkode: 8b2a3...d7a

Jeg blir målløs av deg som er så lite forståelsesfull. Hørt om traumer?

skjønner deg godt, Hi. Skaff psykologhjelp, du har opplevd traumer i barndommen, ofte så må de bearbeides og det er aldri for sent .

Anonymkode: 0c424...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er målløs. Dette har du null nada niks med å gjøre. 30 år siden... Seriøs. Skaff deg hjelp, det er ikke normalt. Man løslater mordere etter mindre enn 20 år fordi man tror de har endret seg til det bedre og du gnåler om en dårlig periode med krangling som er 30 år siden.

Anonymkode: 8b2a3...d7a

Gratulerer!! Du får prisen for dagens minst empatiske innlegg!

Anonymkode: ddd0d...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...