Gå til innhold

Noen som vet om en klinikk som setter inn et spesifikt kjønn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter 6 jenter har vi veldig lyst på en gutt. Noen som har tips til en klinikk som gjør dette? 

Anonymkode: 9dc61...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg hadde vært skeptisk til det. Rett og slett fordi å tukle med det befruktede egget mer enn høyst nødvendig, ser jeg på som skummelt ift hvordan utviklingen dens blir etterhvert som delingen skrider frem.

Dessuten kan det være en grunn til at du får kun jenter. Jeg vet om et par som sa gang på gang frem til de fikk jente. Det viste seg at genetisk så krasjet mor og far ift å bære frem guttebabyer. Ergo sa hun  guttefoster...

Anonymkode: b019c...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må først sjekke ut om far evt kun produserer det ene kjønnet. Sæden må sjekkes for dette. Ekstremt sjelden å få 6 jenter etter hverandre. 

Anonymkode: ab4ee...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror jeg hadde vært skeptisk til det. Rett og slett fordi å tukle med det befruktede egget mer enn høyst nødvendig, ser jeg på som skummelt ift hvordan utviklingen dens blir etterhvert som delingen skrider frem.

Dessuten kan det være en grunn til at du får kun jenter. Jeg vet om et par som sa gang på gang frem til de fikk jente. Det viste seg at genetisk så krasjet mor og far ift å bære frem guttebabyer. Ergo sa hun  guttefoster...

Anonymkode: b019c...4a5

De tukler ikke med embryoet, de sorterer ut sæden før befruktning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslim? Du er i Norge nå. Bruk hodet! Jenter er like mye verdt.

Anonymkode: e5b75...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Muslim? Du er i Norge nå. Bruk hodet! Jenter er like mye verdt.

Anonymkode: e5b75...730

Haha 100% norsk. Å ja alle mine jenter er det beste som har hendt meg. Ellers hadde jeg vel bare fjerna di etterhvert som de ble skapt. Men nå vi jeg ha en sønn, og ja vi har selvfølgelig råd og tid til en til. Takk for tips. 

Anonymkode: 9dc61...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere må først sjekke ut om far evt kun produserer det ene kjønnet. Sæden må sjekkes for dette. Ekstremt sjelden å få 6 jenter etter hverandre. 

Anonymkode: ab4ee...294

Så hyggelig. Da er vi ekstra spesielle men hvor sjekker man dette? ♥️ Takk for råd

Anonymkode: 9dc61...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pobie skrev:

De tukler ikke med embryoet, de sorterer ut sæden før befruktning.

Helt riktig dette har jeg også lest. 

Anonymkode: 9dc61...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kypros

Anonymkode: d2fd5...99d

Ja er det noe nærmere mon tro. Vært i kontakt med de. 

Anonymkode: 9dc61...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i danmark må du betale 70.000 så kan du velge kjønn :) hadde aboslutt gjort det selv, hadde valgt ei jente :) så hadde jeg hatt en av hver

Anonymkode: 0e794...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Muslim? Du er i Norge nå. Bruk hodet! Jenter er like mye verdt.

Anonymkode: e5b75...730

Haha du driter deg ut

Anonymkode: 12c43...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Muslim? Du er i Norge nå. Bruk hodet! Jenter er like mye verdt.

Anonymkode: e5b75...730

Må ikke være muslim for å ha et ønske om å velge kjønn. Har sett flere innlegg av norske damer her inne som ønsker å sette inn jenteembryo. Merkelig nok får disse ofte lite pes... men det er kanskje annerledes...?

Anonymkode: 32322...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

i danmark må du betale 70.000 så kan du velge kjønn :) hadde aboslutt gjort det selv, hadde valgt ei jente :) så hadde jeg hatt en av hver

Anonymkode: 0e794...267

Vet du hvilken klinikk? Har hørt om Danmark, men så leser jeg at det er ulovlig? Eller er det ikke det? ♥️

Anonymkode: 9dc61...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

i danmark må du betale 70.000 så kan du velge kjønn :) hadde aboslutt gjort det selv, hadde valgt ei jente :) så hadde jeg hatt en av hver

Anonymkode: 0e794...267

Ja forstår det godt. For noen er det kanskje ikke så viktig, men nå har vi like så godt fått 6 jenter så da hadde jeg gledelig betalt for en gutt eller to. Litt balanse og et sterkt ønske for en liten gutt som er vår, og som er skapt av oss bare på en annen måte ♥️

Anonymkode: 9dc61...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Ja forstår det godt. For noen er det kanskje ikke så viktig, men nå har vi like så godt fått 6 jenter så da hadde jeg gledelig betalt for en gutt eller to. Litt balanse og et sterkt ønske for en liten gutt som er vår, og som er skapt av oss bare på en annen måte ♥️

Anonymkode: 9dc61...617

er ikke ulovlig som jeg forstår, ingen kan nekter deg så lenge du tar pengene fra egen lomme,men vet flere har prøvd og lure staten, det er kanskje det du har lest. Skjønner veldig godt at dere ønsker dere en gutt etter 6 jenter ja

Anonymkode: 0e794...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere må først sjekke ut om far evt kun produserer det ene kjønnet. Sæden må sjekkes for dette. Ekstremt sjelden å få 6 jenter etter hverandre. 

Anonymkode: ab4ee...294

Tøys og tull. 

Anonymkode: b7a5f...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

er ikke ulovlig som jeg forstår, ingen kan nekter deg så lenge du tar pengene fra egen lomme,men vet flere har prøvd og lure staten, det er kanskje det du har lest. Skjønner veldig godt at dere ønsker dere en gutt etter 6 jenter ja

Anonymkode: 0e794...267

Ja tar selvfølgelig penger fra egen lomme. Lure staten? Nei det gjør vi ikke. He he ikke så lett å lure når du allerede har 6 av samme 😅 He he 😍 Kan liksom ikke få dette dekket. Haha dessverre siden det er en bragd å lage så mange av samme kjønn 😂👍

Anonymkode: 9dc61...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Pobie skrev:

De tukler ikke med embryoet, de sorterer ut sæden før befruktning.

De kan ikke sortere de ut før befruktning. Man kan ikke med mikroskop avgjøre om en sædcelle inneholder XX eller XY. Man kan heller ikke teste det ved å undersøke cellen - da har man nemlig «brukt den opp». Bestemmelse av kjønn foregår på samme måte som PGD behandling. Man befrukter eggceller og når disse er delt tilstrekkelig antall ganger henter man ut noen få celler som man tester. Det er ingen ikke en enkel prosess og definitivt ikke billig. Så det du sier er direkte feil.

Anonymkode: b7a5f...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

De kan ikke sortere de ut før befruktning. Man kan ikke med mikroskop avgjøre om en sædcelle inneholder XX eller XY. Man kan heller ikke teste det ved å undersøke cellen - da har man nemlig «brukt den opp». Bestemmelse av kjønn foregår på samme måte som PGD behandling. Man befrukter eggceller og når disse er delt tilstrekkelig antall ganger henter man ut noen få celler som man tester. Det er ingen ikke en enkel prosess og definitivt ikke billig. Så det du sier er direkte feil.

Anonymkode: b7a5f...464

Mener jeg har lest om en annen måte å gjøre det på hvor sædcellene kan sorteres etter vekt, basert på at de med X- kromosom er tyngre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du råd til å ha 7 barn?

Anonymkode: 4b579...588

Det har da ikke du noe med, din nysgjerrigper?

Anonymkode: 06549...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2019 den 22.20, Anonym bruker skrev:

Etter 6 jenter har vi veldig lyst på en gutt. Noen som har tips til en klinikk som gjør dette? 

Anonymkode: 9dc61...617

Jeg kan forstå ønsket ditt. Men med mindre det er sterke medisinske grunner til dette (f.eks at en genetisk sykdom kun er arvelig til ett kjønn), så synes jeg det er en stor uting at visse klinikker tillater valg av kjønn på fostre. Det er ingen tvil om at det vil bli misbrukt, tatt i betraktning at det i store deler av verden fremdeles er slik at jenter ikke står like høyt i kurs som gutter. Og det bekjemper man ikke ved å godta selektiv utvelgelse av kjønn på barn som skal bli født, men ved å jobbe for å endre de fordommene og holdningene som eksisterer på området.

Anonymkode: 7f781...613

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...