Gå til innhold

Dere med langt hår..Hvor ofte klipper dere håret?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg stusser håret mitt selv :) tar bare 1-2cm av tuppene ca. Hvor ofte jeg gjør det varierer litt. Når håret er langt er det ikke så vanskelig å gjøre det selv :) Må kanskje prøve deg frem/trene litt på det. Jeg stussa meg selv i 3 år før jeg gikk til frisør, og da mente hun i hvert fall at det ikke var spesielt synlig at jeg hadde gjort det selv :) Lykke til!

Anonymkode: 1c70c...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg stusser håret mitt selv :) tar bare 1-2cm av tuppene ca. Hvor ofte jeg gjør det varierer litt. Når håret er langt er det ikke så vanskelig å gjøre det selv :) Må kanskje prøve deg frem/trene litt på det. Jeg stussa meg selv i 3 år før jeg gikk til frisør, og da mente hun i hvert fall at det ikke var spesielt synlig at jeg hadde gjort det selv :) Lykke til!

Anonymkode: 1c70c...b49

Takk for svar! Håret mitt er gradert/klipt i ulike lengder, så tør ikke prøve det selv. Men lurer på om det kan holde med å klippe det 2-3 ganger i året..Hm..får prøve det ut.

 

hi

Anonymkode: 9bdc1...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klipper det selv når det er slitt, pleier å se på tuppene når det begynner å bli flokete fortere, eller vanskeligere å greie ut flokene. Da klipper jeg et par cm. 

Anonymkode: 16461...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I snitt kanskje en gang i året? Har forekommet at jeg har gjort det to-tre ganger på et år, men så kan det gå noen år før neste gang igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max en gang I året. Nå er det halvannet år siden sist.

Anonymkode: c3192...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må spare penger, og vil kutte frisørutgifter. 

Anonymkode: 9bdc1...fe1

Da er det vel bare å bruke saksa selv? 

Anonymkode: 6a679...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da er det vel bare å bruke saksa selv? 

Anonymkode: 6a679...94a

Håret mitt er gradert/klipt i ulike lengder, så tør ikke prøve det selv. 

hi

Anonymkode: 9bdc1...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen stusser det en gang hver sommer. Jeg har ikke vært hos frisør på 15 år.

Anonymkode: 761b2...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk gift med en frisør, men klipper ikke ofte. Ca to ganger i året. 

Anonymkode: 653e5...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis håret ditt er gradert, så klipper du det motsatt vei. Altså gre alt håret forover og klipp det der. Da blir det gradert. Så deler du det i midtskill og så sjekker du at det er like langt på begge sider foran. Er det ikke det, så gjør det likt. Jeg har gjort dette i mange år og får mye skryt for klippen 

Anonymkode: 15590...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang i året/annnhvert år til det er godt ned på korsryggen. Da har jeg som regel rukket å bli lei av å ha langt hår og klipper meg skulderkort. Sist ble det litt kortere fordi de ville donere bort håret mitt (det var visst så fint, selv om det var 1,5 år siden sist klipp). Det er 7 mnd siden og håret er godt nedenfor skuldrene igjen nå. Har ingen planer om å klippe det igjen med det første. 

Anonymkode: 146aa...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En gang i året/annnhvert år til det er godt ned på korsryggen. Da har jeg som regel rukket å bli lei av å ha langt hår og klipper meg skulderkort. Sist ble det litt kortere fordi de ville donere bort håret mitt (det var visst så fint, selv om det var 1,5 år siden sist klipp). Det er 7 mnd siden og håret er godt nedenfor skuldrene igjen nå. Har ingen planer om å klippe det igjen med det første. 

Anonymkode: 146aa...00c

Vanvittig til hårvekst du har da, om det vokser fra skuldrene til korsryggen på et år 😊

Anonymkode: a06b3...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Da satser jeg på at det går helt fint å kutte klippen til 2 ganger i året. Kanskje jeg har brukt alt for mye penger hos frisøren, ja..Jeg føner det aldri og tar en hårkur innimellom, så blir vel ikke så slitt heller. 

Men farge etterveksten klarer jeg meg ikke uten. Synes det er så tungvint å gjøre det hjemme.

hi

 

Anonymkode: 9bdc1...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vanvittig til hårvekst du har da, om det vokser fra skuldrene til korsryggen på et år 😊

Anonymkode: a06b3...143

Haha, nei, selvfølgelig ikke! Jeg fikk det klippet til 2-3 cm over skulderen i oktober. Nå er der omtrent 3 cm nedenfor skuldrene, så 5-6 cm på 7 mnd. Det er vel normal vekst? Men jeg lar det vokse helt til korsryggen (tar noen år), før jeg klipper det kort igjen.

Anonymkode: 146aa...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har langt hår. Stusser to ganger i året. Har ikke råd til mer og blir verken penere eller lykkeligere av å klippe håret oftere. 

Anonymkode: 0b1fa...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...