Gå til innhold

Aleneforsørgere, hvordan råd til bolig for deg og flere barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan har dere råd til å huse tre etterhvert store unger? Føkk boligprisene. Jeg er lærer. Har 450.000 i egenkapital. Tre unger. Blir hovedforsørger. Men. Kan da altså ikke gå, har ikke råd. Min mor ble alene da hun var som jeg er nå, 33 år med tre barn, og det var null stress med bolig og alt. Sukk:-) Bor i en middels stor by. 

 

Hvordan er det med dere? Har alle 1,5 mill i EK og sånne som meg er tapere? 🙉

Anonymkode: 84979...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde rundt 1mill i egenkapital og noen hundre tusen mer enn deg i årslønn. Da gikk det greit. Men jeg vet godt at jeg er heldig. Veldig mange ytret at de «aldri ville klart å kjøpe hus alene» hvis de kom i tilsvarende situasjon. Det er nok mange som har det som deg, og må fire på forventningene. Barna må dele rom. Kanskje må du leie. 

Anonymkode: 1b4c3...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært heldig og bygget opp EK over noen år, vi tjente også bra på huset vi eide sammen som vi solgte. Nå eier jeg en nesten nedbetalt leilighet i Oslo. Første gang jeg kjøpte her tjente jeg mindre enn deg og hadde 500000 i EK, kjøpte da for 1,6 mill (3-roms). Vet ikke hva boligprisene ligger på der dere bor, men ville sondert markedet og kjøpt det beste du har råd til. Det er mange smarte løsninger for å bo på liten plass, og ingen dør av å måtte dele rom.

Anonymkode: c3ab9...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sjekk startlån i kommunen din. 

Anonymkode: 884b7...a81

Akkurat det jeg hadde tenkt til å skrive.

Anonymkode: ee376...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Anonym bruker skrev: