Jump to content
Anonym bruker

Hvor mye er dere hjemme? LIKER dere å være hjemme?

Recommended Posts

Anonym bruker

Jeg elsker å være hjemme. Vi har et stort hus, fin uteplass, bor relativt sentralt, men skjermet. Bare tanke på å ha hytte gjør meg stresset, vil kose meg hjemme. 

Anonymkode: 9e0c4...3c4

Fortsetter under...

Anonym bruker
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

Men bor dere utpå et jorde? Hva GJØR dere der da? Hva er fint å finne på, som gir deg glede, som du ikke gjør hver dag? 

Jeg blir ett opp av stresset. For vi flyttet inn her i feb/mar og det er fortsatt så mye som må gjøres. Jeg sliter med angst&depresjoner og rømmer gladelig til "my happy place". 

Anonymkode: f47cc...d0a

Jeg leser bøker, baker, ser tv-serier, prater med barna, går tur med hunden, hekler, trener, har besøk osv. Alt husarbeid, med unntak av matlaging og sånt, gjøres lørdag formiddag i løpet av en times tid. Alle bidrar. Klesvasken tar lenger tid, men vi vasker bare én dag i uken, har to maskiner som går i ett den dagen. 

Twintipp

Jeg trives hjemme, men må ut av huset hver dag. Vi liker å finne på ting, og være aktive. Hadde aldri klart å bo usentralt eller landlig. Er typen som får energi av andre mennesker og å se det pulsere rundt meg...

Anonym bruker
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

Men bor dere utpå et jorde? Hva GJØR dere der da? Hva er fint å finne på, som gir deg glede, som du ikke gjør hver dag? 

Jeg blir ett opp av stresset. For vi flyttet inn her i feb/mar og det er fortsatt så mye som må gjøres. Jeg sliter med angst&depresjoner og rømmer gladelig til "my happy place". 

Jeg leser, strikker, gjør husarbeid, ser TV, spiller spill, leker, holder på i hagen, hopper på trampoline, spiller kubb, hopper tau, lager mat osv. I tillegg drar vi på besøk/får besøk, går på nærmeste lekeplass, går på tur, trener, er på cuper/oppvisninger med barnas fritidsaktiviteter, dugnader og bursdagsbesøk.

Jeg har nytt flott hus og elsker å være hjemme. Nesten trist at jeg må på jobb hver ukedag. 

Anonymkode: f2170...ad4

Anonym bruker
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

Men har du ikke barn? Ditt "happy place" er jo ikke nødvendigvis deres, så da må du gi deg selv gode dager der barna vil være.

Jeg bor ikke utpå et jorde, men man kjøper jo hus der man ønsker å være. Hvorfor har du kjøpt hus utpå et jorde om du ikke trives med å bo sånn?

Jeg bor på en topp, innerst i en blindvei, med utsikt til havet. Sånn ønsker jeg å bo. Vi bor også i sykkelavstand til skole, fritidsaktiviteter, venner av barna osv så de stortrives her.

Jeg ser ingen grunn til å finne meg et annet "happy place" enn hjemme...

Anonymkode: 60b91...753

Superdolly

Jeg elsker å være hjemme. Jeg vet ikke hva du mener med at du bor utpå et jorde, med mindre du bokstavelig talt mener at du bor midt på et jorde, men det tviler jeg på. Jeg bor langt ute på bygda, og jeg elsker det. 

Ja visst må man gjøre litt husarbeid. Jeg vasker gulv og jeg vasker klær. Om sommeren klipper jeg gress. Men i mitt hjem har ungene lært både å rydde etter seg, å starte støvsugeren og bruke den, å bruke en mopp med vann og vaskemidler og å bruke vaskemaskina. Så alle døgnets våkne timer går ikke med til husarbeid. 

Jeg kan sitte på verandaen med en kopp te og bare være. Jeg kan sitte der og lese eller strikke. Jeg elsker å gå tur i skogen med hunden min. Vi har hester og jeg elsker å ta en ridetur. Så liker jeg godt å være sammen med ungene mine. Lese, spille spill, leke, kaste ball, sparke fotball...

Samfunnet her er ikke ekskluderende, og jeg ble ønsket velkommen av naboene da jeg flyttet hit. På samme måte som jeg selv, senere, har ønsket andre velkommen da de flyttet hit. Med litt innsats bygger man seg opp en vennekrets.

Annonse

Anonym bruker

Jeg elsker å være hjemme. Det er så rolig og deilig. 

Anonymkode: 4554f...8b6

Anonym bruker
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bor inni skauen, langt fra naboer. Er vokst opp i by, så det er definitivt en overgang. Men jeg eksker det!! 

Hva jeg gjør? Leser bøker på verandaen i solen, spiller gitar og synger, skriver dikt, går lange turer i skogen, sykler, leker med ungene, gjør yoga, har besøk, lager masse spennende mat, utforsker oppskrifter, hører på podcaster, ser litt film på TV sammen med mannen. 

Vi har 4 barn, så ukene er travle. Elsker å være hjemme 😊

Anonymkode: 8f9e4...eb7

Men det er forsljell på skau og jorde. 

Mesteparten av det du skriver kan jeg ikke gjøre. 

Anonym bruker
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bor ikke utpå et jorde, men bor i landbruks kommune med mange jorder. Vi går turer, koser oss i hagen, griller og har besøk/besøker andre.

Også har mannen endelig blitt med på at vi kan skaffe oss hund. DA blir det koselig da :) 

Har du barn? Finn på noe med de, be noen venninner på kaffe. Nå blir været finere utover, be folk på grilling. Gjør det hyggelig å være der.

Anonymkode: 25ef7...16f

Jeg er allergisk mot hunder :( var mye bedre før da vi kunne ha hund :(

Anonym bruker
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg leser bøker, baker, ser tv-serier, prater med barna, går tur med hunden, hekler, trener, har besøk osv. Alt husarbeid, med unntak av matlaging og sånt, gjøres lørdag formiddag i løpet av en times tid. Alle bidrar. Klesvasken tar lenger tid, men vi vasker bare én dag i uken, har to maskiner som går i ett den dagen. 

Tuller du eller 🤣 Hadde jeg vaska 1 gang i uken hadde jeg aldri kommet ovenpå

Anonym bruker
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nope. To voksne og fire store barn/ungdommer. Vi får unna alle klær fordelt på 6-7 maskiner, håndklær på 3-4. Første vask er programmert til å starte før vi står opp, så bytter vi om i løpet av dagen. Ut på ettermiddagen får barna alle de rene klærne fra uken før for å brette og legge på plass, vi voksne tar våre egne og håndklærne. Tar 5-10 min så er alt unna for den uken. Deilig å slippe mer vask før neste uke igjen.

Anonym bruker
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det er forsljell på skau og jorde. 

Mesteparten av det du skriver kan jeg ikke gjøre. 

Hvilke av tingene kan du ikke gjøre? Gå tur i skogen?

Anonymkode: f3999...37e

Anonym bruker
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri vasket mer enn en gang i uka. Har du litt støv på hjernen kanskje, derfor du ikke klarer slappe av hjemme?

Jeg har fire barn, så vaskemaskinen går stort sett hver dag, og rydde gjør vi jo hele tiden, men vasker bare en gang i uka. Vi rydder ikke som i en ryddesjau heller, vi bare tar med oss ting som skal samme veien når vi går, lar være å rote flere ting før vi har ryddet opp de forrige tingene vi brukte osv. Det blir en vane å holde det ganske ryddig hele tiden.

Anonymkode: 60b91...753

Annonse

Anonym bruker
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

Bor sånn delvis på et jorde. Jeg synes det er helt ok å være hjemme uten å gjøre så mye. Vi har trampoline og «fotballbane» i hagen. Der kan vi være hele dagen og jeg kan sette på og henge opp klesvasken litt innimellom. 

Anonymkode: e3803...6f1

Anonym bruker

Elsker å være hjemme, slappe av å bare tenke på oss selv 🙂, gjøre akkurat det vi vil, når vi vil. Liker ikke å være sosial men det går fint når jeg må. 

Anonymkode: d53ae...bda

Anonym bruker

Skulle gjerne vært enda mer hjemme.. føler jobb og hverdagsplikter sluker tiden jeg helst ville kost meg hjemme... 😄

Anonymkode: c0920...469

Anonym bruker
På 14.5.2019 den 11.15, Anonym bruker skrev:

Selvsagt.

Men så lot du være likevel, og ble boende et sted du ikke liker?

Da fortjener du det vel. 

Anonymkode: 84784...bd3