Gå til innhold

Jeg ønsker ikke at hans barn skal flytte til oss slik det er nå.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 8.5.2019 den 3.05, Anonym bruker skrev:

Er det ok å si nei hvis dette skal bli realiteten, eller er jeg egoistisk da?

Anonymkode: ce489...a62

Det er ok å si nei hvis mannen din mener at barnet skal flytte til dere uten at hans egen arbeidssituasjon endres radikalt; slik at han blir reelt ansvarlig og til stede som far.

Hvis han ser for seg å jobbe utenlands i lange perioder, mens barnet blir «ditt» bare for at mora vil ha et problem ut av huset, da er det heller mannen og eksen som er egoister - ikke du...! 

Anonymkode: b0f1d...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 hours ago, Anonym bruker said:

Må være kjekt å være så enkel. Er selvsagt HI som må ta seg sammen. Far har ikke ansvar for å tilpasse seg sitt barn. 

Anonymkode: 1dc01...ddc

bryr meg nada om hva du mener jeg... hadde aldri gått inn i et forhold med barn tilstede hvis jeg hadde denne instilling...

Anonymkode: 58ad3...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mia_73 skrev:

Er du full? Dopa? Du kan seriøs ikke mene det og samtidig være klar i hodet.

Gud hjelpe. «Er du dum? Dopa?» Hva er det neste? Den nye  DIB-favoritten «bruker du borrelås på skoa?» Det florerer av elendig debatteknikk her inne. Nesten så jeg kjenner jeg må synke ned til et veldig lavt nivå for å i det hele tatt kunne svare folk her inne.

Jeg har ikke sagt et ord om at hi ikke bør ha et ord med i laget når det vurderes om stesønnen skal flytte inn eller ikke. Det jeg sier er at det kanskje ikke er så rart at mannen forventer at han kan løpe fra ansvaret og overlate det til henne når hun allerede ordner det praktiske rundt gutten (vasker rom, klær osv) fordi hun LIKER det. Hadde hi vist tydeligere fra starten hvem som faktisk har ansvar for gutten så hadde hun trolig ikke vært i denne situasjonen nå.

Men det er skremmende mange stemødre som grabber til seg alt ansvaret for stebarna for å vise mannen og hans familie hvor flinke de er og hvor gode morsevner de har. Mye flinkere enn barnas mor må vite. Og når hverdagen kommer og slår dem i bakhodet så klager de over den udugelige gubben som har overlatt alt ansvaret både for egne og felles barn på stakkars stemor.

Anonymkode: 8ac0b...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 åringen er en del av pakka du sa ja til da du møtte mannen din.  Det vil han alltid være! 

Anonymkode: 793ee...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig kan stemor si nei til at gutten skal flytte inn til dem. Gutten bor hos mor og slik er det, skal dette forandres må både far og stemor si ja til det. 

Anonymkode: cd09f...3dc

Mor har like stor rett til å si at gutten skal bo hos far som far har rett til å si at han skal bo hos mor. Det er ikke opp til hi å avgjøre.

Å nekte tenåringen å flytte inn ville være like sprøtt som å nekte den nye babyen å bo i huset siden det vil være mye ekstra arbeid med den. Det er arbeid med barn. Det er ikke noe man kan si nei til.

Anonymkode: 73b7f...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at far bør være med hjemme. Men å nekte DIN stesønn å flytte inn er helt horribelt. Det gjør man bare ikke.

Anonymkode: 334e1...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke sagt et ord om at hi ikke bør ha et ord med i laget når det vurderes om stesønnen skal flytte inn eller ikke. Det jeg sier er at det kanskje ikke er så rart at mannen forventer at han kan løpe fra ansvaret og overlate det til henne når hun allerede ordner det praktiske rundt gutten (vasker rom, klær osv) fordi hun LIKER det. Hadde hi vist tydeligere fra starten hvem som faktisk har ansvar for gutten så hadde hun trolig ikke vært i denne situasjonen nå.

Men det er jo helt sprøtt å innbille seg at foreldreansvaret opphører bare fordi partner tar godt imot barnet og sørger for nytt sengetøy på sengen?

Mannen min lager middag hver dag fordi han LIKER det. Jeg tar jo ikke det som et signal til å abdisere som forelder? 

TS har til og med vært helt tydelig på at sønnen gjerne må bo hos dem, men på betingelse av at far skaffer seg en jobb hvor han er hjemme for å følge ham opp. Når han likevel forventer å løpe fra ansvaret, er det da virkelig mot bedre vitende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke nekte gutten å flytte inn. Men du kan nekte å ta det fulle ansvaret. Da må far skjønne at han må bytte jobb og være mer hjemme. Skjønner deg veldig godt. 

Anonymkode: 882e3...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting du bør begynne med nå med det samme. Når mannen ikke er på reise så overlater du alt ansvar for barn og hjem til han. La han ta sin del når han er hjemme. La han kjenne på ansvaret.

Anonymkode: bcde6...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Nyttårs barn skrev:

Hvis ikke denne guttens mamma er helt ubrukelig så vil det beste for ham være å bli der han er. Sannsynligvis er ønsket om å flytte motivert av at der får han (tror han) friere tøyler og mer frihet. 

Alle vi her inne vet at en 13-åring som krangler med foreldrene er helt normalt, dette er en periode som de må gå igjennom og da er det viktig med trygge voksne og stabile rammer. 

Dette får han ikke i fars nye familie med tre småbarn(en svært liten) og med en far som nesten ikke har tid til å være der. Klart at et barn skal tas med på råd og fars hjem er like mye hans hjem, det er jeg på det rene med. Men det betyr ikke at det er rett å flytte dit på heltid nå.

Jeg har aldri sagt at det er det riktige at sønnen flytter inn hos far og stemor. Har ingen forutsetning for å vite hva som er best i dette tilfellet. 

Anonymkode: 3012b...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt må gutten kunne bo hos dere om han ønsker det, og foreldrene hans er enige om at det er det beste for barnet. 

Men da må også far ta ansvar, være til stede så mye som det krever, og følge opp sønnen sin på en god måte. I dette tilfellet ser det ut til at det kreves at far bytter jobb. 

Anonymkode: dc8b4...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

13 åringen er en del av pakka du sa ja til da du møtte mannen din.  Det vil han alltid være! 

Anonymkode: 793ee...e93

Hva med foreldrenes ansvar da de valgte å få barn? Her er det jo to foreldre som ikke tar ansvar, men forventer som den største selvfølge at stemor skal ta det ansvaret de selv ikke orker...

Anonymkode: 1368c...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

En ting du bør begynne med nå med det samme. Når mannen ikke er på reise så overlater du alt ansvar for barn og hjem til han. La han ta sin del når han er hjemme. La han kjenne på ansvaret.

Anonymkode: bcde6...1b4

Hi jobber kraftig redusert. Det er nok for at hun skal ha god tid til barn og hus. Når foreldrene ikke jobber like mye ksn man ikke forvente at detar line mye ansvar hjemme.

Om hi hadde jobbet 100% hadde jeg vært enig med deg.

Anonymkode: 73b7f...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med foreldrenes ansvar da de valgte å få barn? Her er det jo to foreldre som ikke tar ansvar, men forventer som den største selvfølge at stemor skal ta det ansvaret de selv ikke orker...

Anonymkode: 1368c...3c1

Det er vell egentlig bare hi som forventer at hun skal gjøre hele jobben?

Mor regner med at far skal gjøre det og far tror han gjør sin del regner jeg med.

Anonymkode: 73b7f...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vell egentlig bare hi som forventer at hun skal gjøre hele jobben?

Mor regner med at far skal gjøre det og far tror han gjør sin del regner jeg med.

Anonymkode: 73b7f...570

Regner du med... du må tydeligvis slite med leseforståelsen eller viljen.

Hvordan regner du med at far tror han kan gjøre sin del når han stort sett er på reise og ikke hjemme i det hele tatt?

Hi forventer ikke at hun skal gjøre hele jobben, hun er realistisk og vet at det er slik det blir siden mannen hennes er borte det meste av tiden.

Merkelig hvordan så mange her inne vrir og vender på ting til det ugjenkjennelige når ordet "stemor" blir nevnt.

Anonymkode: 1368c...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regner du med... du må tydeligvis slite med leseforståelsen eller viljen.

Hvordan regner du med at far tror han kan gjøre sin del når han stort sett er på reise og ikke hjemme i det hele tatt?

Hi forventer ikke at hun skal gjøre hele jobben, hun er realistisk og vet at det er slik det blir siden mannen hennes er borte det meste av tiden.

Merkelig hvordan så mange her inne vrir og vender på ting til det ugjenkjennelige når ordet "stemor" blir nevnt.

Anonymkode: 1368c...3c1

Jeg tror på at det uten omlegginger vil være hi som faktiskhjør det meste, men slik hun beskriver far så har han overbevist mor om at han er en "superfar". Da tror jeg at han faktisk tror det selv også.

Anonymkode: 73b7f...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror på at det uten omlegginger vil være hi som faktiskhjør det meste, men slik hun beskriver far så har han overbevist mor om at han er en "superfar". Da tror jeg at han faktisk tror det selv også.

Anonymkode: 73b7f...570

Hvis man tror man er "superfar" selv om man nesten aldri er hjemme og tar ansvar for barna sine, og forventer at andre skal gjøre hele jobben, da er man enten stokk dum, eller noe annet...

Men vi er i hvert fall enige i at endringer må til i dette forholdet.

Anonymkode: 1368c...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man tror man er "superfar" selv om man nesten aldri er hjemme og tar ansvar for barna sine, og forventer at andre skal gjøre hele jobben, da er man enten stokk dum, eller noe annet...

Men vi er i hvert fall enige i at endringer må til i dette forholdet.

Anonymkode: 1368c...3c1

Ja, ettersom det er han som er forelder til alle barna kan det nok være lurt at det er han som går ned til 60% stilling og hi som jobber fult. Alternativt må de snakke skikkelig sammen og bli enige om hvordan de vil løse det både med arbeid hjemme og økonomi.

Anonymkode: 73b7f...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er du seriøs? 

Det er ikke snakk om å ta inn hvilket som helst barn, eller et fosterbarn. Det er snakk om sønnen til mannen. Og hvorfor er det hennes hjem? Det er DERES hjem, og han har selvfølgelig all rett til å gjøre plass til sin egen sønn. 

Anonymkode: ab880...123

Så får han holde seg hjemme å ta vare på sønnen sin da og bytte jobb. Hi sier ærlig at hun ikke klarer sønnen til mannen i tillegg til sine egne barn når hun er alene om å ta vare barna. Ergo skal sønnen flytte til dem må far være hjemme hver dag for sønnen er mannens ansvar ikke HI sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mor har like stor rett til å si at gutten skal bo hos far som far har rett til å si at han skal bo hos mor. Det er ikke opp til hi å avgjøre.

Å nekte tenåringen å flytte inn ville være like sprøtt som å nekte den nye babyen å bo i huset siden det vil være mye ekstra arbeid med den. Det er arbeid med barn. Det er ikke noe man kan si nei til.

Anonymkode: 73b7f...570

Selvfølgelig er det opp til hi også om gutten skal flytte inn. Det er hi sitt hjem også, og all den tid hun er 50 % av de voksne som bor i huset så teller hennes mening like mye som mannen. Eller hi sin mening teller mer enn mannen da det er hun som blir sittende med det meste av ansvaret. Den eneste voksne som ikke bestemmer her er moren til gutten da hun ikke har noen rett til å bestemme over hjemmet til sin eksmann og hans nye kone.

Anonymkode: cd09f...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2019 den 6.16, Anonym bruker skrev:

Du har valgt en mann med et barn fra før og med en jobb som gjør at han er borte mye. Du har ingenting med å mene noe  om han vil ha sitt barn boende der for du har valgt denne pakka fra start og produserer unger som en kanin selv. 

Men den stakkars ungen som blir flyttende inn med deg har all min sympati.

Anonymkode: 4bfa6...f29

Selv om hun har valgt en mann med barn fra før er ikke mannens barn hennes ansvar. Hvis gutten skal bo fast hos far må far være hjemme hver dag å passe på sønnen sin. Ellers må gutten bo hos sin mor som han gjør. Hi har (snart) 3 egne barn og skal ikke pålegges å ta vare på mannens. Hvis han vil ha sønnen boende må han bytte jobb å være hjemme å passe på sønnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig i at far bør være med hjemme. Men å nekte DIN stesønn å flytte inn er helt horribelt. Det gjør man bare ikke.

Anonymkode: 334e1...c67

Jo det kan HI så absolutt gjøre. Når far ikke tar ansvar å sørger for å ha en jobb som gjør at sønnen kan bo hos dem uten at Hi er den som passer på han da kan hi si: hvis du vil at gutten skal bo hos oss. Så finn deg en jobb som gjør at DU er hjemme å passer på han for jeg klarer ikke mer enn 3 barn alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Toneelise skrev:

Jo det kan HI så absolutt gjøre. Når far ikke tar ansvar å sørger for å ha en jobb som gjør at sønnen kan bo hos dem uten at Hi er den som passer på han da kan hi si: hvis du vil at gutten skal bo hos oss. Så finn deg en jobb som gjør at DU er hjemme å passer på han for jeg klarer ikke mer enn 3 barn alene.

Og han kan svare, ja, det er ok, men da må du begynne å jobbe 100% du også.

De må bare snakke sammen og bli enige om en arbeidsfordeling som passer for dem.

Anonymkode: 73b7f...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og han kan svare, ja, det er ok, men da må du begynne å jobbe 100% du også.

De må bare snakke sammen og bli enige om en arbeidsfordeling som passer for dem.

Anonymkode: 73b7f...570

Om hun begynte å jobbe 40 % mer, men slapp unna med bare 50 % hjemme - mot 100 % nå, så ville nok det ha vært å foretrekke for Hi, vil jeg anta. Men tviler på at den mannen noen gang vil bidra med sin del på hjemmebane, dessverre.

Anonymkode: 1368c...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om hun begynte å jobbe 40 % mer, men slapp unna med bare 50 % hjemme - mot 100 % nå, så ville nok det ha vært å foretrekke for Hi, vil jeg anta. Men tviler på at den mannen noen gang vil bidra med sin del på hjemmebane, dessverre.

Anonymkode: 1368c...3c1

Jeg jobber i kommunen og 100% skal mye til å få dessverre. For 4år siden omskolerte jeg meg, jobbet mye i tillegg til en dag skole i uken. Bonus bodde hos oss 50% som innebar at vi kjørte han tur/retur på skolen som vil si ca 1t kjøring (dette ble forandringer da mor flyttet og vi ikke hadde mulighet for å kjøre lenger). 

Da dette sto på var jeg utslitt, huset sto på hode og jeg endte med å bli sykemeldt pga utbrent da mannen min brukte mesteparten av tiden i kjøring og og hjalp utrolig lite til hjemme. Jeg følte meg som alenemor og forholdet skrantet som aldri før. 

Han forventet da at de dagene jeg hadde fri på dagtid eller fri så var det min tur å kjøre. Det var ok iblandt det, men sa jeg nei da jeg var sliten ble han sur.

Utenom disse problemene her, har vi hatt en fin tid det siste året, men akkurat dette er et betent tema. Kan godt forstå han ønsker at sønnen skal bo hos oss, jeg hadde lengtet etter mine barn vis de bodd borte så mye.

Når det gjelder at jeg vasker rydder osv i bonus sitt rom, så ser jeg for meg at hadde det ikke blitt gjort hadde det vist igjen og barna hadde følt og sett forskjellsbehandlingen i hjemmet. Vil si det er bedre at han føler seg velkommen til et ryddig og pent rom en at jeg ikke gjør det for han ikke er mitt biologiske barn. Jeg føler jo omsorg for han enda han ikke er min, og ønsker han skal ha det bra her. Jeg bruker mindre krefter på å bare gjøre det en å mase på mannen skal gjør det. Før jeg kom inn i bildet var det svigermor som gjorde dette.....

Hi

Anonymkode: ce489...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...